Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Menstruasjon.. for 2 mnd siden tok jeg ut hormonspiralen. Kjenner lett ømhet i det ene brystet. Pleier ikke å ta så lang tid mellom hver syklus, pleier å ha 3 uker. Kan jeg være gravid? Hatt sex ubeskyttet 3 ganger. 

Anonymkode: 3a2d8...d24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en test? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e7401...fca

• Liker 3
Skrevet

Sorry hvis jeg fremstår krass, men disse typene tråder er noe av det dummeste jeg leser her inne. SELVFØLGELIG kan du være gravid hvis du har hatt ubeskyttet sex! Men hvis du er ute etter svar som "Ja, du er garantert gravid!" så kan du bare glemme det. Ingen her inne kan vite om du er gravid eller ikke. Syklusen kan være ustabil i lang tid etter man har sluttet på hormonprevensjon. Det er kun en graviditetstest og/eller undersøkelse hos helsepersonell som kan bekrefte om du er gravid eller ikke. 

Anonymkode: 512f7...313

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sorry hvis jeg fremstår krass, men disse typene tråder er noe av det dummeste jeg leser her inne. SELVFØLGELIG kan du være gravid hvis du har hatt ubeskyttet sex! Men hvis du er ute etter svar som "Ja, du er garantert gravid!" så kan du bare glemme det. Ingen her inne kan vite om du er gravid eller ikke. Syklusen kan være ustabil i lang tid etter man har sluttet på hormonprevensjon. Det er kun en graviditetstest og/eller undersøkelse hos helsepersonell som kan bekrefte om du er gravid eller ikke. 

Anonymkode: 512f7...313

Veet😂 Hater det egentlig selv! Men kan det gå 2mnd før jeg får mens igjen? Enda jeg har hatt én normal menstruasjon etter Hormonspiralen? 

• Liker 2
Skrevet

Syklusen kan forandre seg i løpet av livet, og den kan da ha blitt ganske annerledes litt etter litt etter hormonspiralbruk over noen år, det fikk jeg beskjed om av gynekologen, Når jeg fjernet min.

hadde begynt med el tester var jeg deg, selvsagt etter en graviditetstest, om du tror du kan være gravid nå.

tvi tvi

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Misanthropis skrev:

Syklusen kan forandre seg i løpet av livet, og den kan da ha blitt ganske annerledes litt etter litt etter hormonspiralbruk over noen år, det fikk jeg beskjed om av gynekologen, Når jeg fjernet min.

hadde begynt med el tester var jeg deg, selvsagt etter en graviditetstest, om du tror du kan være gravid nå.

tvi tvi

Takk :) Jeg prøver igrunnen ikke å bli gravid, men er jeg det, så er babyen velkommen til verden. Jeg orker igrunnen ikke prevensjon mtp alle bivirkningene jeg får. Så derfor har det endt opp med ubeskyttet, men lite sex. 

De to siste dagene har det stikket i venstre pupp. Skikkelig stikking, særlig i brystvorten. Ingen tegn til mens, så jeg får ta en test til helgen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Jeg prøver igrunnen ikke å bli gravid, men er jeg det, så er babyen velkommen til verden. Jeg orker igrunnen ikke prevensjon mtp alle bivirkningene jeg får. Så derfor har det endt opp med ubeskyttet, men lite sex. 

De to siste dagene har det stikket i venstre pupp. Skikkelig stikking, særlig i brystvorten. Ingen tegn til mens, så jeg får ta en test til helgen. 

Om du ikke ønsker å bli gravid, så burde du bruke prevensjon. 🙂 Jeg har plutselig fått store bivirkninger etter 11 år på p.piller. Måtte kutte de ut rett og slett. Ønsker ikke barn enda, men ikke heeeeelt krise om det skulle skje. Bruker derfor kun kondomer nå. 🙂 

Anonymkode: aa84c...651

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke ønsker å bli gravid, så burde du bruke prevensjon. 🙂 Jeg har plutselig fått store bivirkninger etter 11 år på p.piller. Måtte kutte de ut rett og slett. Ønsker ikke barn enda, men ikke heeeeelt krise om det skulle skje. Bruker derfor kun kondomer nå. 🙂 

Anonymkode: aa84c...651

Skjønner. Jeg blir igrunnen lett gravid, så om jeg har blitt det ved de 3 gangene, så ser jeg frem til å få et barn til. Jeg har to fra før. 

Men kroppen er så merkelig etter at jeg tok ut spiralen.  Fikk mensen, men plutselig er det stopp nå. Det var nesten bedre å ha den i, humøret var også bedre på slutten. Reagerte helst i starten.

Har minipilla her i skapet, men kan ikke ta den i bruk før jeg kan utelukke en graviditet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...