AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Hei jeg synes det er trist at min søster kuttet kontakt med meg, har ikke hørt fra henne siden 2012, jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke tar kontakt men har kontakt med faren våres som var voldelig og slo oss barna, og var streng. Egentlig er det jo jeg som burde hate henne da hun alltid slang stygge kommentarer hvordan jeg så ut, og at jeg ikke var slik HUN ville jeg skulle være men jeg kan tilgi henne for det, det jeg synes er barnslig er og kutte kontakt så lenge og ikke engang snakke ut. Hun var aldri flink på det, hun så alltid ned på meg, selv om hun aldri egentlig kjente mine tanker, jeg vet hun hatet seg selv fordi hun var fortsatt i skapet og slet psykisk akkurat som meg pga mishandling og mobbing hjemme og på skolen. Men alikevel, man går videre med livet, man vokser opp og man prater om det. Leste nå at hun har sluttet og gå på terapi, sendte melding til henne på insta, da blokkerte hun min konto, hun har også blokkert meg på andre sosiale medier. Jeg skjønner ikke hvorfor..Hva skal jeg gjøre, jeg har jo ikke lyst og gå hele livet mitt uten at vi får pratet ut eller noe.. Om du ikke forteller meg hva du tenker på hvordan skal jeg da vite hva som er galt? Jeg synes det er rett og slett ondt gjort og gjøre noe slikt mot sin egen søster. Vi som barn brukte og henge i lag masse og være venner også dersom det ble verre med min far og mor, så ble hun verre i munnen. Vet at hun har det vondt, men og drukne sorgene slikt funker aldri.. Hva kan jeg gjøre? Skal jeg drite i det og gå videre resten av livet? Anonymkode: a74b0...69d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Vel, du har ikke akkurat så mye pent å si om din søster så det er kanskje like greit at dere ikke har kontakt Anonymkode: 8298f...584 24 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, du har ikke akkurat så mye pent å si om din søster så det er kanskje like greit at dere ikke har kontakt Anonymkode: 8298f...584 Sier meg enig i det. Anonymkode: 4d3a1...6ea 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, du har ikke akkurat så mye pent å si om din søster så det er kanskje like greit at dere ikke har kontakt Anonymkode: 8298f...584 Vel det er jo fordi hun alltid var ekkel med meg, og dømte meg pga vekten min og når jeg ikke spiste godis så ble jeg dømt for det, og om jeg spiste noe godis ble jeg også dømt, bare hvis jeg likte en artist som henne så sa hun åh du hermer etter meg, du vil være meg, jeg er bare dritlei av det, vil ha en oppriktig unnskyldning, mens jeg satt der stille og tok mot alt det driten nå er hun gammel nok til og komme og si unnskyld sånn at vi kan gå videre og ha et godt forhold synes jeg. Anonymkode: a74b0...69d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel det er jo fordi hun alltid var ekkel med meg, og dømte meg pga vekten min og når jeg ikke spiste godis så ble jeg dømt for det, og om jeg spiste noe godis ble jeg også dømt, bare hvis jeg likte en artist som henne så sa hun åh du hermer etter meg, du vil være meg, jeg er bare dritlei av det, vil ha en oppriktig unnskyldning, mens jeg satt der stille og tok mot alt det driten nå er hun gammel nok til og komme og si unnskyld sånn at vi kan gå videre og ha et godt forhold synes jeg. Anonymkode: a74b0...69d Igjen: Like greit at dere ikke har kontakt Anonymkode: 8298f...584 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Du forventer en unnskyldning for at dere skal gå videre? Du snakker nedsettende om din søster her, og du har sikkert gjort det til henne og gnagd om alt hun har gjort mot deg. Men ser du ikke at dere begge er ett produkt av deres vanskelige oppvekst? Deres oppførsel var ett produkt av deres oppvekst. Dere har nok begge vært ufine mot hverandre, kanskje du ikke ser selv at du har vært det, men sitt innlegg lyser av at du selv heller ikke har vært en engel. Hadde du virkelig villet gå videre hadde du glemt fortiden og satt pris på din søster slik hun er i dag. Ikke forventet eller krevd eller håpet på en unnskyldning. Du kommer aldri til å kunne ha ett bra forhold til din søster før du klarer å legge bak deg deres fortid og fokuserer på nåtiden, noe som sikkert er for seint uansett. Anonymkode: 24167...e3f 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Man kutter ikke kontakten med søsken uten grunn, så du har vel gjort deg fortjent til det da.. Anonymkode: ed55b...598 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har erfaring med dette og kan si med sikkerhet at du bør la henne være i fred! Respekter at en person ikke vil ha kontakt med deg! Anonymkode: 40b10...77f 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Prøv å sende henne et langt brev der du forklarer ditt syn på dette og forteller henne hvor såret du er over at hun har kuttet kontakten fullstendig. Skriv gjerne hvor mye kontakt du ønsker det, og hvilket kompromiss du kunne gå med på. Du kan ikke forvente å få noe svar, men da har du ihvertfall gjort ditt så da er det kanskje enklere for deg å akseptere hvis hun ikke ønsker noe kontakt. Anonymkode: 93b9e...a91
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Prøv å sende henne et langt brev der du forklarer ditt syn på dette og forteller henne hvor såret du er over at hun har kuttet kontakten fullstendig. Skriv gjerne hvor mye kontakt du ønsker det, og hvilket kompromiss du kunne gå med på. Du kan ikke forvente å få noe svar, men da har du ihvertfall gjort ditt så da er det kanskje enklere for deg å akseptere hvis hun ikke ønsker noe kontakt. Anonymkode: 93b9e...a91 Og om du skriver det brevet kanskje få hjelp av noen til å se på det, slik at det ikke blir like negativt som det det er her. Slik jeg leser det kan det være vanskelig for deg å se din egen rolle, samt behovene til din søster. Det er en ærlig sak å kutte kontakt, og det er en ærlig sak å være lei seg for det. Det er trist at oppveksten deres har preget dere og forholdet deres i så stor grad. Det er ikke sånn det skal være.. kanskje å jobbe med seg selv først kan være en vei å gå? Anonymkode: f3acb...596 7
Menchit Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 Mange som har det vanskelig isolerer seg. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2020/MDDP11000520
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: a74b0...69d Ingenting. Din søster vil tydeligvis ikke ha kontakt med deg, og det er utelukkende hennes avgjørelse. Anonymkode: ec658...d59 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 På 21.10.2020 den 22.24, AnonymBruker skrev: Vel det er jo fordi hun alltid var ekkel med meg, og dømte meg pga vekten min og når jeg ikke spiste godis så ble jeg dømt for det, og om jeg spiste noe godis ble jeg også dømt, bare hvis jeg likte en artist som henne så sa hun åh du hermer etter meg, du vil være meg, jeg er bare dritlei av det, vil ha en oppriktig unnskyldning, mens jeg satt der stille og tok mot alt det driten nå er hun gammel nok til og komme og si unnskyld sånn at vi kan gå videre og ha et godt forhold synes jeg. Anonymkode: a74b0...69d Dere hadde tydeligvis et dårlig forhold til hverandre så kanskje like greit å ikke ha kontakt? Du liker henne jo ikke, og hun liker ikke deg heller. Så har du kanskje sagt stygge ting om far. Og hun har bestemt seg for å tro han og ikke deg. Det er trist selvsagt men ikke stort å gjøre med. Anonymkode: aed50...129
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #14 Skrevet 23. oktober 2020 On 10/21/2020 at 10:42 PM, AnonymBruker said: Man kutter ikke kontakten med søsken uten grunn, så du har vel gjort deg fortjent til det da.. Anonymkode: ed55b...598 Den var slem! Wow.. Anonymkode: 13e24...aff
Boetica Skrevet 23. oktober 2020 #15 Skrevet 23. oktober 2020 To søsken som er oppvokst i samme familie kan ha helt ulik oppfatning av hva som har skjedd. Dere har åpenbart fått noen sår av barndommen begge to. Av det du skriver, virker det som du krever en unnskyldning fra henne, men at hun ikke ønsker å gi deg det. Jeg vil råde deg til å trekke deg litt tilbake og la henne i fred en stund. Om du tar kontakt med henne senere, er det kanskje best å være litt "på tilbudssiden" og ikke kreve noe av henne. Om dette ikke går, så er det fullt mulig å leve et godt liv uten kontakt med et søsken. Det er vanligere enn du tror. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #16 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg tenker at dere begge ble skadet i deres oppvekst, og at det manglende forholdet som voksne er en uheldig konsekvens av det. Omsorgssvikt og vold kan funke på den måten, alle relasjoner fra den perioden i livet blir på en måte farget av det vonde, og man klarer ikke å forholde seg til personer som var involvert - uansett hvor uskyldige de var. Jeg har det litt likt med han som var min stebror for 20 år siden, da vi delvis vokste opp i samme dysfunksjonelle alko-reir av en drittfamilie. Han har aldri gjort meg noe, men det føles likevel ikke fristende å ha kontakt... Jeg blir bare minnet om alt det vonde fra den tida. Han la meg til på Facebook for et år siden, jeg brukte sikkert to uker på å klare å godta venneforespørselen. Har ikke så mange råd til deg, annet enn at det kanskje kan hjelpe å tenke at dette antakelig handler om traumer og smerte hos henne, ikke om deg personlig. Og la henne få den avstanden hun trenger. Anonymkode: 93cd7...2c6 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #17 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg vil bare fortelle at jeg har opplevd noe av det samme. Hun sa alltid kjipe ting til meg, ville ikke møtes, ikke tilbringe tid sammen, hun direkte mobbet meg foran andre slik at andre reagerte. Men hadde du spurt henne om hun gjorde dette mot meg så ville hun sagt nei. Hun spilte skuespill et par ganger i året, jul, påske, bursdag. Og det ville hun bruke for alt det var verdt når det kom til å forherlige seg selv foran familien, "jeg laget jo sååå god bursdagskake til deg" kunne hun si -men for meg var jo de 355 andre dagene i året som var viktige, de 355 dagene hun ikke ville møte meg selv om vi ikke bodde langt unna hverandre. Jeg hadde flere venner som forsøkte å si til meg at jeg bare måtte droppe henne så jeg ikke ble så deprimert av det, men det føltes vanskelig når det er familie. I senere tid har de (hele min familie) virkelig gitt f** i meg. Etterhvert forsøkte jeg det jeg kunne å få null kontakt. Men gjett hvem som ble sinna da! Nei, de ville nok at jeg skulle bli "på min plass" så de kunne mobbe meg enda litt mer. "Er det ikke deilig å ha noen å hate" er det en sang som heter, og hun "hater" nok meg, det har hun bevist nok ganger, ja bortsett fra når jeg skal være glad på hennes vegne da -men at jeg skulle være så egoistisk og frekk at jeg ikke ville bli værende i alt dette, nei det skulle de ikke ha noe av.. Da hadde de jo ikke hatt noen å hate på. For et liv.. Anonymkode: 13e24...aff
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #18 Skrevet 23. oktober 2020 En forklaring er at du er en påminnelse på alt det vonde som har skjedd i deres tidligere liv. Anonymkode: fe688...eb1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #19 Skrevet 23. oktober 2020 On 10/21/2020 at 10:42 PM, AnonymBruker said: Man kutter ikke kontakten med søsken uten grunn, så du har vel gjort deg fortjent til det da.. Anonymkode: ed55b...598 Det der er noe som er veldig unøvdvendig å lire av seg. Egentlig ganske stygt med tanke på hvilken situasjon det er snakk om her og at du ikke vet noe som helst om den. TS hvis du fortsatt leser i tråden har du skjønt at KG ikke er stedet for å legge ut noe seriøst og personlig.Tankene dine og det du står i fortjener å bli møtt på en helt annen måte en empatiløse mennekser som ab...598. Ta heller kontakt med en psykolog eller prat med noen du har tillit til eller som kan møte deg med respekt og verdighet. Anonymkode: 8a130...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå