Gå til innhold

Må flytte i trygdebolig med min mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor skal flytte inn i en trygdebolig, og jeg må bo med henne siden jeg ikke har råd til hybel, depositum etc. Jeg syns det er KJEMPE flaut da disse boligene er mange, tett sammen, og folk overalt. Jeg vil ikke bli sett av noen at jeg bor der, siden jeg føler meg så liten. At jeg er 23 år, ikke engang har råd til egen plass, og må bo med min mor i en kommunal bolig. Dette er så sinnsykt flaut at det gjør meg faktisk deprimert. Føler at alle kommer til å se ned på meg, og at alle er «bedre» enn meg. 

Anonymkode: e18d5...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...det er jo litt flaut. 

Anonymkode: 41c1c...042

• Liker 17
Skrevet

Du er jo gammel nok til å flytte for deg selv? 

Anonymkode: bcd70...633

• Liker 17
Skrevet

Her må du faktisk ta tak i ditt eget liv! Du er voksen, og ansvarlig for deg selv.

Jobber du? Studerer du? 

Anonymkode: ae330...494

• Liker 24
Gjest Helene J.
Skrevet

Du er ung! Jeg hadde aldri reagert negativt på det.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor skal flytte inn i en trygdebolig, og jeg må bo med henne siden jeg ikke har råd til hybel, depositum etc. Jeg syns det er KJEMPE flaut da disse boligene er mange, tett sammen, og folk overalt. Jeg vil ikke bli sett av noen at jeg bor der, siden jeg føler meg så liten. At jeg er 23 år, ikke engang har råd til egen plass, og må bo med min mor i en kommunal bolig. Dette er så sinnsykt flaut at det gjør meg faktisk deprimert. Føler at alle kommer til å se ned på meg, og at alle er «bedre» enn meg. 

Studerer du eller jobber? Hvis du jobber så burde du ha råd til å leie en hybel. Egentlig burde du ha råd til det som student også. 

Anonymkode: a6c1b...33b

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes det er fint gjort av deg å flytte til din mor og ta vare på henne når hun er syk. Snill datter, du.❤️

Anonymkode: 3f916...64e

• Liker 10
Skrevet

Din mor har i det minste bolig og du burde være takknemlig for at hun har det så hun kan huse deg også. Om du er misfornøyd bør du skaffe deg bopel selv 

Anonymkode: bf59e...4d0

• Liker 13
Skrevet

Jeg har kjøpt en leilighet, hvor de fleste andre i rekken er sosialboliger. Ingenting galt med verken naboene eller leiligheten min, hodet hevet. 

Anonymkode: 92eca...9ac

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint gjort av deg å flytte til din mor og ta vare på henne når hun er syk. Snill datter, du.❤️

Flytter hun for å ta vare på moren, eller flytter hun fordi hun må? ;)

Anonymkode: ae330...494

• Liker 9
Skrevet

Hvor leser du at TS bor med mor for å ta vare på henne? Jeg leser at TS bor med mor fordi TS ikke har penger til noe eget 

Anonymkode: bf59e...4d0

• Liker 28
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting i HI at mor er syk. Trygdebolig er ikke bare for syke, men også for f.eks rusmisbrukere. 

• Liker 5
Skrevet

Det står ingenting i HI at mor er syk. Trygdebolig er ikke bare for syke, men også for f.eks rusmisbrukere. 

Min mamma er ikke syk. Hun har bare ikke råd til egen bolig. Nav hjelper henne. 

• Liker 2
Skrevet

Du skal sikkert ikke bo sammen med henne resten av livet, uansett. Ingenting å være flau over.

Anonymkode: 99b1d...e93

• Liker 1
Skrevet

Min mamma er ikke syk. Hun har bare ikke råd til egen bolig. Nav hjelper henne. 

Å du da? Hvilken inntekt har du siden du ikke har råd til å bo for deg selv? 

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør du her i livet, Ts? Du bør enten studere eller jobbe, g i begge tilfeller har du råd til hybel, kollektiv eller leilighet. 

Økonomisk analfabetisme går, dessverre, i arv. Men kommunen skal ha folk som hjelper deg med å få på plass helt grunnleggende økonomiske ferdigheter slik at du forstår hvordan du porsjoneres ut inntekt slik at du får råd til å bo. For du må lære deg at en lever og bor på det en har som inntekt, og at det er mulig. Det er ikke alltid behagelig eller bedagelig, men det er fint mulig.

Anonymkode: 11694...94b

• Liker 8
Skrevet

Men hva gjør du her i livet, Ts? Du bør enten studere eller jobbe, g i begge tilfeller har du råd til hybel, kollektiv eller leilighet. 

Økonomisk analfabetisme går, dessverre, i arv. Men kommunen skal ha folk som hjelper deg med å få på plass helt grunnleggende økonomiske ferdigheter slik at du forstår hvordan du porsjoneres ut inntekt slik at du får råd til å bo. For du må lære deg at en lever og bor på det en har som inntekt, og at det er mulig. Det er ikke alltid behagelig eller bedagelig, men det er fint mulig.

Anonymkode: 11694...94b

Jeg jobber. Driver å betaler ned gjeld, skattesmell osv. Er snakk om ca 70k. Det er iikke forsvarlig av meg å flytte ut nå, da gjelden går saktere ned. Høye renter gjør det også extremt vanskelig. Innen 4mnd burde alt være nedbetalt.

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle noen se ned på deg fordi du bor i en kommunal bolig? :) 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber. Driver å betaler ned gjeld, skattesmell osv. Er snakk om ca 70k. Det er iikke forsvarlig av meg å flytte ut nå, da gjelden går saktere ned. Høye renter gjør det også extremt vanskelig. Innen 4mnd burde alt være nedbetalt.

Men da er det da ikke noe flaut. Da har du jo en plan og en god grunn til å bo der. På nyåret kan du begynne å se deg om etter noe eget. Dette er jo det aller lureste du kan gjøre nå. Lykke til og ikke fortvil. Ingen som synes dette ville være noe rart at man som 23 bor en periode hos foreldre for å spare penger. 

Anonymkode: 35246...860

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor skulle det være flaut? Kjenner en på 25 som fortsatt bor hjemme hos foreldrene.

Anonymkode: a70ee...a83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...