AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har nettopp begynt nytt studie i høst og jeg er allerede utmattet. jeg er veldig lei meg og veldig frustrert. Jeg har så lyst å klare alt, og føler jeg ikke strekker til. Slik jeg fostår det er det sånn at man skal klare å sjonglere en jobb, studie og ha fritid vedsidenav. Jeg studerer statsvitenskap bachelor. Jeg jobber fra 90-130 timer i måneden. jeg her helt utmattet. de tar ikke hensyn til at jeg vi jobbe mindre, og baksnakker andre som sier nei til vakter, som gjør det verre. jeg blir presset av lederen min til å jobbe, og jer er en person som synes det er vanskelig å si nei. Jeg har sagt i fra at jeg vil jobbe lite - 2 ganger i uka helst. men de setter meg opp masse. jeg føler meg overkjørt og tørr ikke si ifra. jeg bruker også lang tid på å studere. så har omtrent ingen fritid, samtidig som jeg henger etter på studiet. jeg vet ikke om jeg kommer til å stå til eksamen. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har vurdert å si opp jobben, men vet jo at jobb ved studiet er noe arbeidsgivere verdsetter, men jeg liker ikke å jobbe ved sidenav. En annen ting jeg burde nevne er at jeg sliter mye med depresjon, angst og anfall fra før og en ganske tøff fortid, som blant annet gjør at jeg sliter en del med dette. Jeg føler jeg drukner, men ser alle andre rundt meg som klarer å håndter alt. Jeg er så lei meg. jeg er så bekymret. er stressa, og på vei til å kollapse. er det vits å jobbe når jeg ikke klarer studiet, men hva er vitsen med studiet om jeg ikke får jobb etterpå.... hva hadde dere gjort? Noen erfaringer? Anonymkode: 34543...7e4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Si opp jobben og finn deg en ny. En sjef som ikke verdsetter arbeidstakerene sine er ikke en sjef du vil ha. Anonymkode: 03d04...8a0 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Si opp jobben og finn deg en ny. En sjef som ikke verdsetter arbeidstakerene sine er ikke en sjef du vil ha. Anonymkode: 03d04...8a0 Ja, problemet er at jeg bor et sted hvor det er vanskelig å få jobb, og har bare en referanse (fra forrige jobben) som var hele grunnen til at jeg fikk denne! Så tror ikke jeg kommer til å få jobb så lett Anonymkode: 34543...7e4
Poserose Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Med dine diagnoser kan du søke om å få ekstra støtte av lånekassen. Får du den støtten kan du kun jobbe i feriene, ikke ellers i semesteret. Jeg tror egentlig ikke det er såå viktig å ha hatt jobb under studiene, i alle fall ikke så tidlig. Finn heller foreninger du kan engasjere deg i, for å vise at det er tak i deg. Det du gjør nå er i alle fall ikke bærekraftig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Hva står i arbeidskontrakten din ngående stillingsprosent? Hvordan legger du opp studiearbeidet ditt? Er du effektiv eller kan du gjøre noe annerledes? Anonymkode: 7ff54...020 1
calavi Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Som nevnt så høres det ut som du kvalifiserer til ekstrastipend hos lånekassen, så dette kan jo være et godt alternativ. Om du ikke ønsker dette, så må du rett og slett bare psyke deg litt opp og si i fra til sjefen. Det kan være ubehagelig, men jo tidligere du lærer deg å si i fra, jo bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Anbefaler generelt ikke å jobbe ved siden av heltidsstudier. Min erfaring er man blir så lett utmattet av å skulle sjonglere mellom arbeidsliv og studieliv. Føler dessverre også at en del arbeidsgivere ikke er så flinke til å ta hensyn til at man er student og da som i ditt tilfelle derfor ender opp med å jobbe altfor mange timer i mnd. Nå vet jeg ikke hvor mye arbeidskrav o.l dere har på studiet ditt. Slik at du bør selvfølgelig vurdere litt selv om du har såpass mye tid til å kunne jobbe. Hvis det er tilfelle og du har fortsatt lyst til å jobbe, så bør du snakke med sjefen om å få redusert antall jobbtimer... Anonymkode: ec210...d58
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg jobber 60 timer i uka og synes det er mer en nok. Tar også en bachelorgrad på UiO. Anonymkode: 9aa6d...b1c
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 Nå som det nærmer seg eksamenstid kan du jo prøve å sende en mail til sjefen og si at det nærmer seg eksamenstid og du er nødt til å prioritere skolearbeid frem til siste eksamensdato. Du kan si at du ser for deg å jobbe maks 2 ganger i uken. Etter jul kan du jo bare si at du ønsker å holde samme vakt-mengde fordi du blir helt utslitt. Det er bedre med en flink ansatt 2 dager i uken, enn en sykemeldt ansatt 0 dager i uken Anonymkode: bd2c4...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå