AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er i midten av svangerskapet. Har etter første trimester vært bekymret, urolig og tørr ikke å glede meg over å være gravid. Har hatt noen blødninger og en del mensmurring og kynnere. Når det kommer en nye vondte krisemaksimerer jeg fullstendig og tror det absolutt verste. Har aldri før vært en sånn type som aldri slapper av. Noen tips/erfaringer til å bli bedre eller noen med lignende opplevelse? Anonymkode: 171ee...bd1
PepsiFlax Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg tenker at du bør dele dette med jordmor eller lege, slik at hun/han kan berolige deg. De er helt oppdaterte og kan med sikkerhet si at alt dette er normalt Jeg har veldig tro på å snakke om det som bekymrer en i stedet for å holde det inne. Sånn her og nå, så tenker jeg at dette kommer til å gå bra, fordi du har kommet deg så langt nå, og da er det faktisk helt helt helt minimal sjanse for at det skal skje noe. Tror det er viktig at du sier dette høyt til deg selv når tankene kommer, for man tror ofte mer på det når man hører det i stedet for å tenke det. lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 2 timer siden, PepsiFlax skrev: Jeg tenker at du bør dele dette med jordmor eller lege, slik at hun/han kan berolige deg. De er helt oppdaterte og kan med sikkerhet si at alt dette er normalt Jeg har veldig tro på å snakke om det som bekymrer en i stedet for å holde det inne. Sånn her og nå, så tenker jeg at dette kommer til å gå bra, fordi du har kommet deg så langt nå, og da er det faktisk helt helt helt minimal sjanse for at det skal skje noe. Tror det er viktig at du sier dette høyt til deg selv når tankene kommer, for man tror ofte mer på det når man hører det i stedet for å tenke det. lykke til ❤️ Tusen takk ❤ Skal prøve på det, men er ikke alltid så enkelt! Anonymkode: 171ee...bd1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg tenker også at det var et godt råd det å snakke med jordmor, eller evt. noen andre rundt deg som du vet det er godt å snakke med ❤️ Å snakke høyt om det kan ta knekken på slike bekymringer, eller i det minste lette litt på dem. Jeg var veldig redd og opplevde å krisemaksimere slik noen ganger i slutten av første trimester, men det var nok å snakke med mannen min om det. Jeg har imidlertid venninner som har hatt det tøft gjennom hele svangerskapet fordi de er så redd noe skal skje. Den frykten har jeg ikke hatt selv, men jeg kan skjønne at det er fælt, og jeg kunne kjenne blaff av det. Det stod liksom enda mer på spill jo lenger ut i svangerskapet man kom, og ble jeg truffet av tanken på hvor grusomt det ville være om noe gikk galt da. Sånne blaffene kommer enda nå som yngste et 8 mnd., tenkt hvis noe skulle skje med barna mine. Dette er nok noe alle foreldre kan kjenne litt på innimellom. Men hvis den frykten får vokse, blir det ordentlig vondt. Jeg vil i hvert fall si, når du blir redd for noe spesifikt, snakk med noen om den frykten og ikke bruk Google. Jeg har selv klart å overbevise meg om diverse ting som egentlig ikke er sannsynlige i det hele tatt via Google. Anonymkode: 242fc...691
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker også at det var et godt råd det å snakke med jordmor, eller evt. noen andre rundt deg som du vet det er godt å snakke med ❤️ Å snakke høyt om det kan ta knekken på slike bekymringer, eller i det minste lette litt på dem. Jeg var veldig redd og opplevde å krisemaksimere slik noen ganger i slutten av første trimester, men det var nok å snakke med mannen min om det. Jeg har imidlertid venninner som har hatt det tøft gjennom hele svangerskapet fordi de er så redd noe skal skje. Den frykten har jeg ikke hatt selv, men jeg kan skjønne at det er fælt, og jeg kunne kjenne blaff av det. Det stod liksom enda mer på spill jo lenger ut i svangerskapet man kom, og ble jeg truffet av tanken på hvor grusomt det ville være om noe gikk galt da. Sånne blaffene kommer enda nå som yngste et 8 mnd., tenkt hvis noe skulle skje med barna mine. Dette er nok noe alle foreldre kan kjenne litt på innimellom. Men hvis den frykten får vokse, blir det ordentlig vondt. Jeg vil i hvert fall si, når du blir redd for noe spesifikt, snakk med noen om den frykten og ikke bruk Google. Jeg har selv klart å overbevise meg om diverse ting som egentlig ikke er sannsynlige i det hele tatt via Google. Anonymkode: 242fc...691 Tusen takk for gode råd 🧡 Anonymkode: 171ee...bd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå