Gå til innhold

Er det noen som har vært konditor som i dag jobber som noe annet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Du som utdannet deg som konditor, men ikke er det nå mer. Hva ble du? Og hvorfor? 

Jeg har jobbet som konditor i noen år og er usikker på om jeg vil fortsette med det. Men jeg vet liksom ikke hvilken retning jeg kan gå. Er det noe som er matrelatert man kan gjøre? Jeg er så lei av å jobbe kvelder og helger, og kunne tenkt meg noe med bedre lønn. 

Tips? :)

Anonymkode: a8783...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jobbe som baker hvis du tar fagbrev i det, tror du bare må være lærling i 1 år for å få det.

Har hatt sommerjobb som baker, og Gud og deilig arbeidsforhold konditorer har i forhold til bakere. Mye kjøligere på sommeren i konditori enn i bakeri.

Hvis du vil ha høyere lønn ville jeg

1) Starta egen konditori (men ser at du er lei av å jobbe kvelder og helger, så tenker det er uaktuelt med så mye stress)

2) Ta høyere utdanning

Anonymkode: 87d9b...6f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å bytte jobb? Vet ikke hvor mye kveld og helger du jobber... Men de fleste konditorer pleier ikke å jobbe så sinnssykt mye av dette. Hvis du gjør det ville jeg vurdert å bytte jobb da, ikke nødvendigvis yrke dersom du trives med arbeidet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jobbe som baker hvis du tar fagbrev i det, tror du bare må være lærling i 1 år for å få det.

Har hatt sommerjobb som baker, og Gud og deilig arbeidsforhold konditorer har i forhold til bakere. Mye kjøligere på sommeren i konditori enn i bakeri.

Hvis du vil ha høyere lønn ville jeg

1) Starta egen konditori (men ser at du er lei av å jobbe kvelder og helger, så tenker det er uaktuelt med så mye stress)

2) Ta høyere utdanning

Ja, baker blir jo litt i samme gate med enda verre arbeidstider som du skriver. 

Starte noe eget har jeg ikke råd eller energi til. Hadde vært livredd for å ikke få det til å gå rundt. 

Jeg har allerede bachelorgrad innen noe helt annet. Kan selvfølgelig prøve å få meg jobb innen det feltet igjen hvis jeg blir helt lei av å bake. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hjelper å bytte jobb? Vet ikke hvor mye kveld og helger du jobber... Men de fleste konditorer pleier ikke å jobbe så sinnssykt mye av dette. Hvis du gjør det ville jeg vurdert å bytte jobb da, ikke nødvendigvis yrke dersom du trives med arbeidet.

Jobber på restaurant. Så ja, kanskje jeg skal se om jeg kan finne jobb et annet sted. 

Takk for svar!

Anonymkode: a8783...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...