Gå til innhold

Er barnet mitt for lenge i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn begynte i barnehagen nå i august og er der fra kl. 07.30-16.00 hver dag. Må legge til at jeg er singel og er 100% alene med barnet. Jeg jobber fra 08-15.30, har som regel muligheten til å gå kl.14.00 fra jobb to dager i uka, barnet blir hentet 14.30 disse dagene. Barnet stortrives i barnehagen og jeg får kun fine tilbakemeldinger fra personalet der. De ansatte i barnehagen er kjempehyggelige og aldri sure når jeg henter. Men tenker likevel at det kanskje er litt lange dager for en på 20 måneder? 

Anonymkode: 2c7bd...361

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke noe valg og du henter tidligere når du kam , går nok bra

Anonymkode: 0c82f...a77

• Liker 5
Skrevet

Maks-tid i barnehagen er vel ni timer? Når barnet ditt er der i tidspunktet du angir, så er det åtte og en halv time. Barnet venner seg til det. Ikke ha dårlig samvittighet, det er sikkert mange andre som er i samme situasjon 

Skrevet

Dette er ganske vanlig tid å være i barnehagen. Mange foreldre har 8 timers arbeidsdag, så skal man reise til og fra også. Da blir det fort 8,5 time. Når du i tillegg kan hente tidligere 2 dager i uka så er jo det supert :)

Anonymkode: 9ee24...40c

• Liker 1
Skrevet

Du skal ikke tenke på det - du gjør åpenbart så godt du kan og er senstivt for barnets behov. Mer får du ikke gjort

Anonymkode: 1f734...6d5

Skrevet
39 minutter siden, Millimani said:

Maks-tid i barnehagen er vel ni timer? Når barnet ditt er der i tidspunktet du angir, så er det åtte og en halv time. Barnet venner seg til det. Ikke ha dårlig samvittighet, det er sikkert mange andre som er i samme situasjon 

Det er ikke noen nasjonal makstid. Noen kommuner/barnehager opererer med slikt, men langt fra alle.

Skrevet

Jeg tenker - hva skal du gjøre da? Du må jo ha jobb, du må jo forsørge barnet. Man gjør det man må. Barnehagen er et positivt sted for barnet. Så lenge barnet trives og har det godt i barnehagen, så skal du ikke ha noe dårlig samvittighet! 

Det beste du kan gjøre er å fokusere all din tid på barnet når dere har tid sammen. Ikke ha dårlig samvittighet! Barnehagen er jo der fordi vi foreldre må jobbe :)

Anonymkode: cf4e0...bac

• Liker 1
Skrevet

Du gjør det du kan. Det er nok. Barnet vil venne seg til denne rutinen. Dette går fint 🌸

Anonymkode: 6b6c9...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...