AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Skal barn (snakker om fra 5 opp til 10) få bestemme farge på rom selv? Har det sånn at en bekjent reagerer på hvorfor jeg ikke tillater å la 5-åringen ha orange tak og grønn gulv til en lilla vegg.. Barnet har selv valgt lilla-fargen, men grensen hos meg er orange tak og grønn gulv. Hva tenker dere? Er jeg urimelig? Anonymkode: febab...763
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Selvfølgelig får de ikke bestemme det Anonymkode: de283...545 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Her har de fått bestemme innenfor rimelig grenser. Orange tak hadde ikke gått igjennom her heller 🤣 Grønn å lilla er nydelig ilag så fremst det er de rette nyansene så mulig jeg hadde funnet et par grønne alternativer. Maling er fort gjort å forandre på så vegg ok, tak nope! Anonymkode: dc879...003 16
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Ja klart det , er jo barnet sitt rom Anonymkode: f0622...75c 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Kanskje ikke orange tak, men synes de kan få velge fare på vegg om det uansett skal pusses opp. Jeg er egentlig litt imot maling i tid og utide generelt, at man skal puste inn de gassen, tenker at det ikke er verdt å få astma for, men meg om det. Anonymkode: eb4dd...ec0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Å male tak er litt sekstra mye arbeid, det samme kan gulvet være. En kan også argumentere for at man ønsker et noe helhetlig inntrykk i boligen, derfor skal alle tak og gulv være like. I vår bolig har vi puttet mange penger i gulvene og å male disse er helt uaktuelt. Anonymkode: b1ead...aaa 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Ja du er urimelig, det er ikke ditt soverom.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig får de ikke bestemme det Anonymkode: de283...545 Skjønner det, men finner i grunn ikke en god nok argumentet på hvorfor jeg ikke skulle ha tillatt det? Er helt nytt hus som er listefritt.. Maling koster nå og det tar tid å gjøre om, men utenom det så .. vet jeg ikke? Anonymkode: febab...763
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Just now, Catalina Culès said: Ja du er urimelig, det er ikke ditt soverom. Nei, men det er jeg som har nødt til å penge ut for maling og bruke energi på å male om. Anonymkode: febab...763 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 De får være med å bestemme, men får ikke bestemme fritt, nei. Da risikerer vi å måtte male 4 ganger i året. 9-åringen har nå ønsket seg rosa rom et par uker. Det får hun ikke. For jeg vet at det kun er fordi to av venninnene akkurat har malt rommet rosa. For en mnd siden ville hun fjerne alt rosa og lilla fra rommet sitt, for de fargene var hun sååå lei av. Anonymkode: a60e3...498 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Femåringen til samboeren har fått velge selv - til en viss grad. Vi skal flytte nå, og hun har da fått være med på å innrede rommet sitt selv. Hun ville ha knallrosa rom, helt hvitt gulv og rosa gardiner - så vi inngikk et kompromiss; hun har fått en vegg som er helt rosa, resten er grått også har hun plukket seg ut bilder hun vil henge opp selv. Hvitt gulv ble ikke aktuelt, men hun har fått de rosa gardinene. Anonymkode: b5a6b...13e 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 Det hadde barnet mitt glatt fått bestemme selv! Det er jo bare maling! Det tar ikke all verden med tid og kostet heller ikke så mye. Tenk så gøy å få bestemme det selv og ha sitt eget rom å sette sitt eget preg på. Den gleden hadde jeg unnet barnet. Anonymkode: a5048...e10 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 TS HER: Og en annen ting - Jeg skal straks føde og har da malt annen soverom på den ene veggen blått. Fikk «kjeft» av den samme personen fordi valgte en blåfarge bare fordi babyen i magen er gutt.. Og det er da helt feil. Var det dumt av meg å velge en blåfarge på veggen fordi jeg venter en gutt? Skulle jeg ha valgt en annen farge? Kunne ha sikkert valgt orange eller gult, men liker ikke de fargene.. Men hadde ikke valgt rosa eller lilla med eller mindre han en dag spør om det. Uansett: Hun synes det var veldig dumt av meg å velge en blåfarge som jeg likte bare fordi det er en gutt. Anonymkode: febab...763
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 Mine har fått bestemme selv. Anonymkode: f6b14...2ec
Hactar Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 Vegger, ja. Gulv og tak, nei. Det skal være noenlunde overkommelig å forandre det siden. De kan gjerne få grønt teppe og oransje gardiner i stedet for. 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Femåringen til samboeren har fått velge selv - til en viss grad. Vi skal flytte nå, og hun har da fått være med på å innrede rommet sitt selv. Hun ville ha knallrosa rom, helt hvitt gulv og rosa gardiner - så vi inngikk et kompromiss; hun har fått en vegg som er helt rosa, resten er grått også har hun plukket seg ut bilder hun vil henge opp selv. Hvitt gulv ble ikke aktuelt, men hun har fått de rosa gardinene. Anonymkode: b5a6b...13e Hvorfor kunne hun ikke få helt rosa rom? Barnerom skal ha masse farger, og være til for barna ikke for foreldrene. Grå barnerom valgt av foreldrene er nitrist. Anonymkode: b5648...1ba 9
Kittyfox Skrevet 21. oktober 2020 #17 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS HER: Og en annen ting - Jeg skal straks føde og har da malt annen soverom på den ene veggen blått. Fikk «kjeft» av den samme personen fordi valgte en blåfarge bare fordi babyen i magen er gutt.. Og det er da helt feil. Var det dumt av meg å velge en blåfarge på veggen fordi jeg venter en gutt? Skulle jeg ha valgt en annen farge? Kunne ha sikkert valgt orange eller gult, men liker ikke de fargene.. Men hadde ikke valgt rosa eller lilla med eller mindre han en dag spør om det. Uansett: Hun synes det var veldig dumt av meg å velge en blåfarge som jeg likte bare fordi det er en gutt. Anonymkode: febab...763 Alt folk skal legge seg borti 🤦🏼♀️ Du bruker de fargene du vil. Ferdig snakka 10
Hactar Skrevet 21. oktober 2020 #18 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk «kjeft» av den samme personen fordi valgte en blåfarge bare fordi babyen i magen er gutt.. Og det er da helt feil. Du kan vel ha valgt blå fordi det er en rolig farge som fremmer god søvn? Fortjener ikke guttebabyer å sove godt, kanskje? 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #19 Skrevet 21. oktober 2020 9 minutter siden, Catalina Culès skrev: Ja du er urimelig, det er ikke ditt soverom. Hvem skal betale og gjøre jobben tror du? Det å velge veggfarge er mer enn nok. Orange tak er en kostnad når det gjelder maling i tillegg til å få det gjort, to strøk. Og så er det en ny kostnad når det skal males om til normalen, en må da påregne tre strøk for å få dekket over det oransje. Skal man ha firma til å ta det så koster det mange tusen. Skal man gjøre det selv så tar det lang tid. Gulv må også dekkes, det er jo en kostnad også. Ruller koster også penger. Synes det at ungen får velge veggfarge er mer enn rimelig nok. Anonymkode: 6f83b...84b 9
Svartfugl Skrevet 21. oktober 2020 #20 Skrevet 21. oktober 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal barn (snakker om fra 5 opp til 10) få bestemme farge på rom selv? Har det sånn at en bekjent reagerer på hvorfor jeg ikke tillater å la 5-åringen ha orange tak og grønn gulv til en lilla vegg.. Barnet har selv valgt lilla-fargen, men grensen hos meg er orange tak og grønn gulv. Hva tenker dere? Er jeg urimelig? Anonymkode: febab...763 Jeg tenker at det må bli opp til den enkelte forelder, det er jo dere som eier huset og må betale for å male om etc. Generelt tror jeg barn har gått av å ikke få alt de vil ha. Du har møtt ungen på lilla vegger. Det er vel et greit kompromiss. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå