AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Hei Jeg er stemor til to unger på 12 og 14 år. Vi har de annen hver uke. Problemet er at barna ofte har glemt noe og bare kommer innom for å hente det uken de er hos mor, uanmeldt (de har egen nøkkel). Vi bor i gangavstand til mors hus. Jeg syns dette er fryktelig slitsomt. Jeg liker ikke at de bare kommer innom uten å si i fra. Føler ikke jeg kan gjøre som jeg vil i mitt eget hjem. Går gjerne rundt med lite klær og vi har gjerne sex på ettermiddagen. Redd for at barna skal komme inn og høre/se oss. Faren mener at jeg overreagerer og at vi ikke kan si at barna ikke kan komme innom den uken de skal være hos mor. Hvordan gjør andre det? Anonymkode: 79027...de5 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg hadde heller ikke syntes det var greit. Da må de si ifra at de kommer innom Anonymkode: 855ca...e72 12
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Tenker det må være greit om foreldrene synes det er en grei ordning. Det er hjemmet deres. Men du og partner burde jo ha avklart denslags før dere flyttet sammen, helst, og bør klare å ha en grei dialog om det. Jeg har samme ordning med mine egne barn, og de har beskjed om å si fra før de kommer innom når de er hos den andre forelderen. Anonymkode: 37dce...f9d 29
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Så lenge det er deres hus også synes jeg de får komme og gå som de vil. Eneste vi har sagt at er uaktuelt er at de er her når vi feks er bortreist en helg, da får de kun dra innom for å hente ting. Dette er pga de begge prøver ut alkohol og vi ønsker ikke at det er hjemmealene fester i vårt hus. Hilsen stemor til 2 tenåringer Anonymkode: 38eb9...bba 42
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 21. oktober 2020 Dette er barnas hjem. Selv om de er der bare 50% må de få føle seg såpass hjemme at de ikke må be lov for å låse seg inn i sitt eget hjem. Jeg hadde ikke likt å være i den situasjonen du er i, og skjønner det er kjipt, men barna trumfer ditt ubehag i denne situasjonen. Anonymkode: 3ce99...431 154
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg forstår deg, men når det er sagt så er dette hjemmet til barna. Skal de måtte gi beskjed for å gå inn i eget hjem? Det er en del ting man må finne seg i når man flytter sammen med en partner med barn. Tenk hvis det var du som var 12 år og mor og far ble skilt, hjemmet ditt blir invadert av et nytt menneske som fortalte deg at heretter kan du kun komme og gå annenhver uke. Dette må du bare ikke gjøre, ønsk dem velkommen og få de til å føle seg velkommen og hjemme. Anonymkode: 09e6a...e09 54
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Synes det høres veldig spesielt ut at barn ikke kan få komme og gå som de vil i eget hus.. Hva om det hadde vært deres felles barn? Da hadde de bodd der og vært der hele tiden, og de ville ikke sagt i fra når de kom hjem. Ha sex på soverommet med låst dør og putt en bjelle på utgangsdøra...? Og hva er vitsen med å gå halvnaken rundt? Dere kan jo spørre barna om de synes det er ok å sende en liten mld eller snap om de skal innom og bruke feks tilfelle du står i dusjen eller har møte hjemme eller noe som unnskylding.. Ville presisert at de såklart kan komme innom når de vil da. Anonymkode: b05ff...d2a 44
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Hadde vært veldig takknemlig hvis vi bodde innom gangavstand til mine bonusbarn som det er nå ser vi de bare annenhver helg. Synes det er veldig merkelig å reagere på at ungene kommer som de vil i eget hjem! Det dku du faktisk tenkt på før du flyttet ilag med en som har barn! Skjerp deg og vær takknemlig for at de godtar en stemor som deg. Anonymkode: 19acd...b9a 20
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Dette tullet med barn og partnere i hytt og pine altså... Stakkars barn Anonymkode: 39845...d7b 28
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Nei, nå må du virkelig gi deg. Dette er barnas hjem. De skal kunne få stikke innom sitt eget hjem uten at de må melde sin ankomst eller spørre om det passer. Anonymkode: b94ee...dda 33
mortilen Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 Sorry, men sånn er det å involvere seg med en som har barn.. Det er like mye barnas hjem som ditt selvom du synes dette er slitsomt.. Kanskje dere isteden skal ha særbo, så kan du gå naken når du vil😉 13
Brunello Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 Du kan lese følgende setning høyt. Jeg har to barn som bor hos oss annenhver uke. Denne uken det ikke er hos oss, vil jeg ikke at de skal komme innom. De må i alle fall gi beskjed først. Synes du innholdet er OK? 10
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 Samboer bor her uten å betale, han er arbeidsledig (konkurs pga. korona). Så tenker at jeg burde få bestemme litt hvordan jeg vil ha det... Anonymkode: 79027...de5 14
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 TS har du egne barn? Hva skal du gjøre når de blir store? Sende de ut så du kan ha ettermiddagssex? Be de sende en mld før de kommer? Anonymkode: 078b3...f70 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #17 Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS har du egne barn? Hva skal du gjøre når de blir store? Sende de ut så du kan ha ettermiddagssex? Be de sende en mld før de kommer? Anonymkode: 078b3...f70 Nei, har ingen barn. Kan ikke få barn. Anonymkode: 79027...de5
godfisk Skrevet 21. oktober 2020 #18 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samboer bor her uten å betale, han er arbeidsledig (konkurs pga. korona). Så tenker at jeg burde få bestemme litt hvordan jeg vil ha det... Anonymkode: 79027...de5 Så fordi faren ikke betaler, så skal barna ikke ha følelsen av å ha et hjem hos ham? 38
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #19 Skrevet 21. oktober 2020 Herregud så mange idiotiske svar! Nei det er ikke greit! Be de si i fra først, enkelt og greit. Skjønner deg veldig godt ts. Jeg selv setter pris på at mine egne barn sier i fra om de kommer innom meg når de er hos faren. Det handler om kontroll og det å være forberedt tror jeg for min del. Det er ganske naturlig, man vil vel ikke at folk skal komme og gå uanmeldt i eget hjem?! Anonymkode: 1e56c...677 18
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #20 Skrevet 21. oktober 2020 Kjenner problemet, men vær forsiktig så du ikke blir den "onde stemora", barn kan føle uvelkomne selv om det ikke stemmer, skal lite til hos mange, du har på en måte stjålet faren deres, sånn i underbevisstheten tror jeg noen barn kan tenke sånn i den alderen, om forholdet er nytt, men blir bedre etterhvert. Sex trenger vel ikke skje ved ytterdøra. Kan du få til et varsel? Et lys som tennes automatisk ved bevegelse utenfor? Kjøpe seg noen sekunder ekstra. Anonymkode: 36bbe...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå