Gå til innhold

Medisinstudenter på Gynekologisk poliklinikk uten pasientens samtykke

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 22.10.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Universitetssykehus det ligger i ordet. En dag skal den legen være selvstendig og da er det kanskje  greit at de har lært de vanskelige tilfellene. Jobber selv på sylehuset og er gyn og uro pasient og ligget med høna i været og gjenkjent føere ganger.  Til og med  hatt fingeren  til den ene legen der jeg jobber i rumpa

Men var så syk at det  kunne jeg ikke bry meg om. 

Anonymkode: 2f5a6...e49

Javel så fint at det er greit for deg å ha kollegaers fingre inn i anus. 
I den situasjonen burde denne legen ha fått en annen legekollega til å utføre undersøkelsen. Hvis dette overhodet ikke lot seg gjøre er det en annen sak. Men det er helt normalt at man selv fjerner seg fra situasjonen dersom det er en man kjenner som ligger der.

ts

Anonymkode: 825a7...f25

• Liker 1
Skrevet
På 21.10.2020 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Enig. Hvis du ikke takler studenter bør du heller ikke komme på GU på universitetssykehus. Du gjør oss en stor tjeneste. 

Forøvrig: Hvis du har en svært stor sannsynlighet for retraumatisering v/ GU med student så anbefaler jeg deg å gå til behandling, for hvis det er så lite til som skal vippe deg av pinnen blir jeg bekymret for deg.

Anonymkode: 5f01c...edf

Men svarte faen.... Tror du det kryr av sykehus i landet?

Du har så liten peiling på traumer så jeg håper VIRKELIG du ikke jobber i helsevesenet. Bitch.

Anonymkode: 2285f...45a

• Liker 3
Skrevet
På 22.10.2020 den 21.44, Nerine_ skrev:

Og hvordan tenker du at helsepersonell skal lære seg å behandle disse, når de ikke lar studenter observere? 

Da må legen skaffe erfaring med å prøve seg frem, og da kan man ikke som pasient klage på "dårlig" behandling. 

Er du helt fjern??? Det finnes nok av dem som lar studenter få slippe til! Hvorfor skal det være så vanskelig å la oss som har vært utsatt for overgrep slippe det presset om å ha flere fremmede mennesker som skal skal stikke gjenstander inn i underlivet vårt og glo på oss???

Anonymkode: 2285f...45a

• Liker 4
Skrevet
På 22.10.2020 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Universitetssykehus det ligger i ordet. En dag skal den legen være selvstendig og da er det kanskje  greit at de har lært de vanskelige tilfellene. Jobber selv på sylehuset og er gyn og uro pasient og ligget med høna i været og gjenkjent føere ganger.  Til og med  hatt fingeren  til den ene legen der jeg jobber i rumpa

Men var så syk at det  kunne jeg ikke bry meg om. 

Anonymkode: 2f5a6...e49

Er kanskje greit at de lærer å hilse på og kommunisere med pasienten og da... 

• Liker 1
Skrevet
På 21.10.2020 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal studentene lære hvis de ikke får være med på undersøkelser? 

Anonymkode: 39b69...327

Selvfølgelig skal de lære. 

Og det finnes mange kvinner som ikke har noen problemer med GU. Da kan de lære der. 

Men så finnes det dessverre en altfor stor gruppe kvinner som har blitt utsatt for grove overgrep. Mange av disse har store problemer med å gå til helt vanlig GU. Da hjelper det ikke at det toger inn en haug med studenter når man ligger der med "alt åpent". 

Jeg har selv opplevd å bli nærmest overfalt av en gruppe studenter, da jeg lå i en veldig utsatt posisjon. Jeg ble ikke spurt. De bare toget inn, sammen med legen. 

For meg, som ble misbrukt som lite barn og deretter voldtatt flere ganger som ung og ung voksen, var dette en helt jævlig opplevelse. 

En opplevelse som blant annet har ført til å at jeg den dag i dag ikke går til vanlig gynekolog. Har ikke vært til GU på nesten 20 år. Orker ikke. Fikser det bare ikke. 

Anonymkode: b9d0e...788

• Liker 2
Skrevet
På 21.10.2020 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Enig. Hvis du ikke takler studenter bør du heller ikke komme på GU på universitetssykehus. Du gjør oss en stor tjeneste. 

Forøvrig: Hvis du har en svært stor sannsynlighet for retraumatisering v/ GU med student så anbefaler jeg deg å gå til behandling, for hvis det er så lite til som skal vippe deg av pinnen blir jeg bekymret for deg.

Anonymkode: 5f01c...edf

Du skriver "oss".

Jobber du i helsevesenet? Da har du ekstremt skremmende holdninger. Så ekstreme at jeg hadde meldt deg inn, dersom jeg hadde visst hvem du var. 

Har du ikke lært noe om empati? Om å ta hensyn til pasienten? Ingenting??? 

Anonymkode: b9d0e...788

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...