AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Hei, vet kanskje dette spørsmålet er rart, men tenkte jeg bare kunne spørre likevel☺️ jeg var hos gynokolog for en spesifikk ting, som viste seg å ikke være et problem likevel. Men da jeg var der tok hun en generell sjekk og sjekket blant annet livmor og egg med innvendig ultralyd. Hun sa jeg hadde normalt antall egg og at alt var helt perfekt nedentil. Jeg er 23 år og tenker å begynne prøving om ett år ca. er det noe som tilsier at det skal være noe problem for meg å bli gravid relativt fort? Så sant det ikke er noe «feil» med partneren min? pleier de som har lange prøveperioder på over ett år og ha andre resultater på slike undersøkelser? jeg spør bare av nyskjerrighet egentlig! Er så mye nytt i denne prøve/baby verdenen! Anonymkode: e5253...515
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Hva med ordene "normal" og "perfekt" er det som får deg til å tenke på problem? Anonymkode: b8051...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Ts her! jeg mener mer: er det vanlig at folk som får denne tilbakemeldingen har lang prøveperiode? jeg er redd for å tråkke feil her! Det er ikke meningen..😣 Anonymkode: e5253...515
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Per nå er det ingenting som ikke tyder på det. Like lite som det er noe som tyder på det hos en 23 åring som ikke har vært til sjekk. For å vite noe mer sikker kreves blodprøver for å måle eggreserver, og hormoner. En liten titt har egentlig ingen verdi med mindre noe er veldig avvikende. Anonymkode: 26311...9bc 2
Minya Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Hvis eggmengde, eggløsning og alt ellers er "normalt" hos deg, og den du velger å få barn med har "normal" sperm, så kan det i praksis gå begge veier. Enten går det fort å bli gravid og alt er greit, eller så passer dere rett og slett ikke sammen kjemisk, og dere får ikke barn om dere prøver aldri så mye. Det er relativt nylig blitt forsket mer på dette med genetisk match, om dine egg og mannens sperm faktisk er i stand til å produsere barn sammen, for overraskende mange har nettopp det problemet i ett forhold, men blir gravide/gjør kjæresten gravid så snart de bytter partner.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Ts igjen! tusen takk for fine svar Anonym18:17 og @Minya❣️ Var presis dette jeg lurte på! Da får jeg bare krysse fingrene på at det går og så skal ikke den tilbakemeldingen gå til hode på meg! Anonymkode: e5253...515
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Mest sannsynlig går det helt fint for deg, men jeg fikk samme beskjed og viste seg at jeg hadde endometriose og blokkerte eggledere så brukte egentlig mange år for mye på å prøve på noe som egentlig mest sannsynlig aldri hadde gått. Men det er sånn man bare finner ut av med operasjon og av de ca 10% av kvinner som har endo så er det enda færre igjen som har tette eggledere eller andre fertilitetsproblemer. Så det er et veldig bra utgangspunkt, men kan i noen tilfeller være misvisende. Anonymkode: 450e8...0e6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Det er i hvert fall stor sannsynlighet for at dere ikke vil ha noen utfordringer og at det vil gå raskt selv om det ikke er noen garanti Vi fikk beskjed om at alt så veldig fint ut da vi var til utredning etter å ha prøvd i et år, og det tok nesten et år til etter det før jeg ble gravid. Men jeg var ti år eldre enn deg, og mannen enda litt eldre. Hva som var galt vet vi ikke, vi fikk plutselig barn nr. to uten problemer to år etter førstemann. Anonymkode: 903a1...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Ts igjen! Tusen takk til dere to siste som også hadde fine og nyanserte svar! Er veldig spent og utrolig babysyk, så jeg får håpe ting ordner seg.. veldig trist å høre at det ikke har gått så greit for deg.. det fortjener ingen:( krysser fingrene for at det finnes en løsning du blir lykkelig med! det tror jeg skal gå! Stor klem til deg❤️❤️ veldig greit å vite anonym21:39! Føler det kan være lurt å ha et litt bevisst forhold til det å «lage» barn.. så man ikke bli forferdelig skuffa om det ikke skal ordne seg med en gang.. Anonymkode: e5253...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå