AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Er det greit å arrangere mamma-vin og ville du dratt? Det er på et serveringssted. Ville du ha deltatt? Jeg tenker at jeg ville ikke utsatt meg for denne smitterisikoen nå, vil heller prioritere å kunne møte nære venner og familie. Er jeg sær? Ser det er mange som skal. Kan legge til at dette er i nærheten av Oslo. Anonymkode: b1890...18f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det greit å arrangere mamma-vin og ville du dratt? Det er på et serveringssted. Ville du ha deltatt? Jeg tenker at jeg ville ikke utsatt meg for denne smitterisikoen nå, vil heller prioritere å kunne møte nære venner og familie. Er jeg sær? Ser det er mange som skal. Kan legge til at dette er i nærheten av Oslo. Anonymkode: b1890...18f Jeg hadde ikke giddet om det var null corona heller. Bare tull Anonymkode: 66be1...ccf 13
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Nei det ville jeg ikke Anonymkode: 2eec3...c76 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Nei. Synes ikke noe om sånn tvungen kjønnsinndeling. Forsamlinger med bare ett kjønn til stede er mindre hyggelige enn der det er blandet. Og korona. Anonymkode: eaea4...0bc 14
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Har vært på en mengde samlinger etter corona, også privat, så det har i alle fall ikke vært et hinder for meg eller mange jeg kjenner. Eller er det konseptet "mammavin" du reagerer på, i og med det ligger i barn og familie? Anonymkode: a59b3...e23 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Åh, jeg er misunnelig. Skulle ønske vi kunne ha mammavin. Jeg kjenner ingen av foreldrene i barnehagen til datteren min. Anonymkode: b8373...9dc 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Kommer helt an på. Den avgjørende faktoren hadde nok vært om jeg trodde jeg ville like noen av de andre, kanskje bli gode venner på sikt. Som konsept i seg selv virker det litt dølt. Men noen ganger kan dølle greier gi deg noe bra og nytt i livet. Om det er i Oslo, så kanskje nei. Bor på landet der vi ikke har hatt et eneste tilfelle, så akkurat det hadde ikke vært et problem. Anonymkode: 14baa...7ff 1
Mezzosoprena Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Mammavin? Det har blitt en greie det også altså?! Det hadde jeg kommet til å hoppe glatt over, uavhengig av om det hadde vært pandemi eller ikke... 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Hva er mamma-vin? Hvorfor må kvinner/mødre alltid ha så mange teite ord på ting. Anonymkode: 0c45e...c78 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært på en mengde samlinger etter corona, også privat, så det har i alle fall ikke vært et hinder for meg eller mange jeg kjenner. Eller er det konseptet "mammavin" du reagerer på, i og med det ligger i barn og familie? Anonymkode: a59b3...e23 Det er nok litt to-delt. Jeg kommuniserer like ofte med pappaene i klassen til datteren min, som jeg gjør med mammaene. Hvis formålet med mamma-vin er å bli kjent med mammaene tenker jeg det er litt døfødt å bruke tid på nå. Sitte på et utested uten mulighet for mingling om med en-meterssvstand... så det er både som konsept og litt ekstra nå pga korona... Anonymkode: b1890...18f 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er mamma-vin? Hvorfor må kvinner/mødre alltid ha så mange teite ord på ting. Anonymkode: 0c45e...c78 Pappaene skal vist ha pappa-pils en annen dag... Anonymkode: b1890...18f 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på. Den avgjørende faktoren hadde nok vært om jeg trodde jeg ville like noen av de andre, kanskje bli gode venner på sikt. Som konsept i seg selv virker det litt dølt. Men noen ganger kan dølle greier gi deg noe bra og nytt i livet. Om det er i Oslo, så kanskje nei. Bor på landet der vi ikke har hatt et eneste tilfelle, så akkurat det hadde ikke vært et problem. Anonymkode: 14baa...7ff Her kryr det av smitte og området regnes som rødt.Jobben har pålagt meg hjemmekontor og på skolen var det ikke foreldremøte i høst og kommende utviklingssamtale er med en forelder.! Anonymkode: b1890...18f 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 Mamma-vin? Det hadde jeg nok ikke giddet uansett. Men dette er jo noe du må kunne bestemme selv, ts? Anonymkode: 3d63f...654 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 Mamma-vin?? Ehh, det høres ikke ut som noe jeg hadde deltatt på😅😂 Hva i allverden er mamma-vin? Anonymkode: 4a20b...52b 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 Min mor hadde mammavin hver kveld. Bare hun. Anonymkode: ec2c0...448 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 Mulig jeg er prippen, men mammavin og pappapils? Når er det mormormarihuana? Anonymkode: 74abf...a2e 22
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #17 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er prippen, men mammavin og pappapils? Når er det mormormarihuana? Anonymkode: 74abf...a2e 😂😂😂 Anonymkode: ec2c0...448 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #18 Skrevet 21. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er prippen, men mammavin og pappapils? Når er det mormormarihuana? Anonymkode: 74abf...a2e Det er helgen før tantetjall og onsdagen etter bestefarshot Anonymkode: 4a20b...52b 9
Kaneel Skrevet 21. oktober 2020 #19 Skrevet 21. oktober 2020 Oj... høres jævlig ut mildt sagt! Tar heller er glass saft med sand i sammen med ungene bare jeg kan slippe å snakke med de gudjamerlig kjedelige foreldrene om pjatt! 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #20 Skrevet 21. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke giddet om det var null corona heller. Bare tull Anonymkode: 66be1...ccf 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Synes ikke noe om sånn tvungen kjønnsinndeling. Forsamlinger med bare ett kjønn til stede er mindre hyggelige enn der det er blandet. Og korona. Anonymkode: eaea4...0bc 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på. Den avgjørende faktoren hadde nok vært om jeg trodde jeg ville like noen av de andre, kanskje bli gode venner på sikt. Som konsept i seg selv virker det litt dølt. Men noen ganger kan dølle greier gi deg noe bra og nytt i livet. Om det er i Oslo, så kanskje nei. Bor på landet der vi ikke har hatt et eneste tilfelle, så akkurat det hadde ikke vært et problem. Anonymkode: 14baa...7ff 4 timer siden, Teatrica skrev: Mammavin? Det har blitt en greie det også altså?! Det hadde jeg kommet til å hoppe glatt over, uavhengig av om det hadde vært pandemi eller ikke... 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er mamma-vin? Hvorfor må kvinner/mødre alltid ha så mange teite ord på ting. Anonymkode: 0c45e...c78 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok litt to-delt. Jeg kommuniserer like ofte med pappaene i klassen til datteren min, som jeg gjør med mammaene. Hvis formålet med mamma-vin er å bli kjent med mammaene tenker jeg det er litt døfødt å bruke tid på nå. Sitte på et utested uten mulighet for mingling om med en-meterssvstand... så det er både som konsept og litt ekstra nå pga korona... Anonymkode: b1890...18f 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma-vin? Det hadde jeg nok ikke giddet uansett. Men dette er jo noe du må kunne bestemme selv, ts? Anonymkode: 3d63f...654 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma-vin?? Ehh, det høres ikke ut som noe jeg hadde deltatt på😅😂 Hva i allverden er mamma-vin? Anonymkode: 4a20b...52b 4 minutter siden, Kaneel skrev: Oj... høres jævlig ut mildt sagt! Tar heller er glass saft med sand i sammen med ungene bare jeg kan slippe å snakke med de gudjamerlig kjedelige foreldrene om pjatt! Faen så tøffe og kule alle var her da? Alle tror tydeligvis de er så mye mer spennende og interessante enn alle andre. Kunne vært fristende å si noe om at på seg selv kjenner man andre, og at man ikke bør skue hunden på hårene.... Men jeg kan jo nøye meg med å si at ved å bli kjent med foreldrene til barna i klassen skaper man bedre klassemiljø, mindre utestenging, lavere terskel for å ta opp og løse problemer. Det gjør det enklere når barna blir større og selvstendigere. Hvis du tror du er såå mye bedre og mer interessant enn de andre foreldrene, og du ikke orker nedlate deg til å forsøke å bli litt kjent, så kjenn etter en gang til. ER du virkelig så viktig at du ikke kan ofre en ettermiddag eller to for ungens klassemiljø? Anonymkode: 8942b...8a1 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå