Gå til innhold

Blir du flau om barnet ditt er det siste som hentes på avdelingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet i dag 1/2 time før barnehagen stengte, og fra vinduet så jeg at mitt barn var det eneste som var igjen der. Den siste ansatte som var der var blid og hyggelig dom alltid. Men kjente jeg ble temmelig flau over at mitt barn var det eneste igjen. Reagerer dere likt?

Anonymkode: 49884...f5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Noen må bli henta sist også. Mitt barn elsker å komme først, og å bli henta sist. Da er hun den eneste. Og det synes hun er stas. 

• Liker 4
Skrevet

Nei, men det skjedde kun en gang da

Anonymkode: 0aa9c...bef

Skrevet

Det har jeg bare opplevd et par ganger på mine år som barnehagemamma, men kan ikke huske at jeg ble flau av det...

Anonymkode: f78f8...6e0

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle det være flaut? 

Anonymkode: 36902...8a2

• Liker 3
Skrevet

Er en stund siden jeg hadde barnehagebarn, men jeg jobber i barnehage da....

Noen må komme først og noen må bli hentet sist, sånn er det bare. Absolutt ingen grunn til å være flau over at ditt barn er siste, særlig ikke når det er en halv time til stengetid!

• Liker 6
Skrevet

Jeg henter sist nesten hver dag. Og synes egentlig det er ganske flaut. Jeg henter ca 45 min før stengetid og da har barnet vært der i 7-7,5 timer. Men det virker som at barnet trives med å ha 100% oppmerksomhet på slutten av dagen da.

Anonymkode: 52424...bcc

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være flaut? Du henter da 30 minutter før stengetid. Jeg hadde bare blitt flau hvis jeg hentet for sent. Vårt barn blir hentet 30 -45 minutter før stengetid hver dag, da er fremdeles 3-4 andre barn på avdelingen :) 

Anonymkode: 5bb06...5a3

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være flaut nå da?!?! Så lenge man henter innenfor åpningstiden, så spiller da ikke det noen rolle...

• Liker 2
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 872ba...209

Skrevet

Det skjer flere ganger i uka at mine to er de siste i bhg. Men jeg jobber turnus så det er de dagene jeg har dagvakt som blir lange. Kan ikke få rundt med dårlig samvittighet fordi jeg må være på jobb. 

Anonymkode: 377f1...0bb

• Liker 3
Skrevet

Nei. Mitt barn var ofte siste som ble hentet. Min mann reiser mye i jobben og hvis han var borte ble det lange dager i barnehagen. Sånn er det bare med full jobb og litt reisevei. 

Anonymkode: b20da...6eb

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Vi henter også «sent» og jeg sa beklager en periode fordi vi hentet så sent men nå men nå synes jeg det er bare fint. Man får en ordentlig rolig tid på slutten av dagen og man kan ta god tid til henting. Hvis vi henter en halvtime tidligere så er det stress å snakke med ansatte og stress å komme ut døra. 

Anonymkode: ef47c...87f

• Liker 1
Skrevet

Var en uke både far og jeg hadde veldig mye jobb og besteforeldrene var syke, det er eneste gangen jeg har vært litt flau over antall timer i bhg. Barnet var der fra 07:30-16:45 hele uken, det synes jeg er for mye.

Anonymkode: cc2b9...2ed

Skrevet

Her er det dessverre slik at hun ofte er sistemann som blir hentet, og hun er blant de første som kommer også, og ja; jeg synes det er flaut. Jeg får dårlig samvittighet, for jeg skulle så gjerne gitt henne kortere dager i barnehagen, men de dagene hun er der lenge (8,5 time) er det fordi det er nødvendig. Prøver å både levere senere og hente tidligere de dagene det er mulighet for det, men det blir dessverre ikke så ofte som jeg gjerne vil. Hun trives veldig godt da, så det går ikke på det - går kun på min egen samvittighet. 

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og kan si med en gang at du trenger overhode ikke å kjenne på at barnet blir hentet sist! Dersom barnet er i barnehagen fra åpningstid til stengetid hver dag hele året ville jeg tenkt mer på det. Skulle så inderlig ønske at det var makstid for barn å være i barnehagen, uansett hvor godt de trives. Barn har det best med foreldrene sine! ❤️ Ingen barn har godt av å være nærmere 50 timer i uka i barnehagen... Det er for øvrig en helt annen diskusjon, da.

Anonymkode: 6ae2a...72b

• Liker 2
Skrevet

Jobber også i barnehage og er enig i at det ikke er noe å være flau over. Men har opplevd at barn har fått mye lengre dager når foreldrene plutselig har fri selv, feks er permitterte eller sykemeldt og da syns jeg kanskje man kan være litt flau over å hente hver dag 10 min før stengetid helt uten grunn, menmen🤷‍♀️ Har aldri tenkt de om de som kommer fra jobb.

Anonymkode: a6683...4eb

• Liker 1
Skrevet

Nei  må da finnes grenser for hva jeg gidder å konkurrere om.

Anonymkode: e9ce5...976

• Liker 4
Skrevet

Ikke flaut. Vi er gjerne en 2-3 som alltid leverer tidlig og henter sent. De andre foreldrene ser jeg lite. Jeg undrer meg jo litt og lurer på hva de gjør... om de er uføre, arbeidsledig, bare har deltidsjobb...alle kan neppe jobbe turnus evt.

Anonymkode: 55213...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...