AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Hvordan klarer man det? Jeg og eksen, far til mine barn, bestemte for litt siden å prøve å bli sammen igjen, men jeg sliter med følelsene for ham. Jeg vil så gjerne få det til, men kan ikke tvinge følelsene tilbake. Vi var gift i mange år og slet med kommunikasjonen. Etter å ha «stanget hodet i veggen» i åresvis uten å komme noen vei, mistet jeg etterhvert kjærestefølelsene for ham og bl.a sex bød meg i mot. Tiden alene gjorde at vi klarte å se ting litt annerledes og kommunikasjonen er blitt litt bedre, men følelsene er ikke slik de burde være for min del. Vi har hatt godt samarbeid i tiden fra hverandre og det har aldri vært vold i bildet. Jeg skulle så gjerne fått dette til pga barna våre, men akkurat nå kjennes det umulig. Barna vet forøvrig ikke at vi «prøver» igjen, da jeg ikke vil skuffe dem om det ikke går. Vi prøver å treffes uten barna innimellom. Anonymkode: 12d1f...3cc
Tone83 Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Hører du selv at du spør om du skal bli sammen med en du ikke har følelser for?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, Tone83 skrev: Hører du selv at du spør om du skal bli sammen med en du ikke har følelser for? Ja, på en måte... Hadde vi ikke hatt barn sammen, hadde jeg ikke vurdert det. Nå er det slik at jeg har et håp om at følelsene kan komme på plass igjen etterhvert, men aner ikke hvordan. Anonymkode: 12d1f...3cc
Scoops Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde vi ikke hatt barn sammen, hadde jeg ikke vurdert det. Jeg syns jo denne setningen i seg selv er svar nok.. Jeg prøvde i mange år pga barnet, men ga det opp til slutt, følelser som er så døde som det kommer vell sjeldent tilbake og jeg tenker at det er bedre for barna og ha skilte foreldre som er lykkelige på hver sin kant, enn å ha foreldrene sammen når de egentlig ikke vil ha hverandre. Barn merker slikt 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Det å bli værende pga barna er i mine øyne barnemishandling. Anonymkode: 75e7a...33b 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Du kommer til å bli deprimert til slutt og det vil ha en innvirkning på barnet. Så nei, ikke gå tilbake og hold dere for vær for en. Anonymkode: 70de8...85a
Gjest Alterego666 Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt godt samarbeid i tiden fra hverandre Uansett hva dere velger, må dere holde fast ved dette.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å bli deprimert til slutt og det vil ha en innvirkning på barnet. Så nei, ikke gå tilbake og hold dere for vær for en. Anonymkode: 70de8...85a Ja, det er noe av det jeg er redd for Er også livredd for å angre resten av livet om jeg lar denne sjansen gå fra meg. Tenker det er nå eller aldri. Eksen trives ikke alene, så om jeg ikke orker fortsette, vet jeg han vil lete etter en ny. Anonymkode: 12d1f...3cc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 Karnsje det er bedre å jobbe med forholdet slik at dere kan klare å være gode venner? Mange som går til samtale for dette... Hvis du presser deg selv til å føle de store følelsene og elske han, og det ikke går - blir det karnsje enda vanskeligere å være venner/kommunisere om barna. Barnas beste er nok at dere begge har det bra og er venner/klarer fint å samarbeide. Er selv oppvokst som skilsmissebarn og ingenting som varmer mer en at mamma og pappa stadig prater i telefonen sammen (sikkert 99% om meg) enda jeg nå er snart 30 og de har diskutert meg i telefon i 25 år 😂. Hvis du prøver for hardt å få følelser og det mislykkes - blir det karnsje enda vanskeligere å samarbeide godt om barna? Anonymkode: b64b1...501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå