Gjest svisken Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Litt nysgjerrig... er en jente på 23 som har fått en linje på hver sin side av munnen, flere ved øynene, og en svak linje i pannen. Er ikke det litt tidlig? Jeg drikker alkohol ofte 2 ganger pr uke, og har en mistanke om at det er derfor? Kan det være det? Har dere fått rynker? Hvor gamle er dere, og når begynte dere å få det?
Gjest SumoBryter Skrevet 29. juli 2005 #3 Skrevet 29. juli 2005 Jeg har ikke en eneste synlig rynke og er 29.... Hvordan har jeg holdt de unna? Jo - soler meg ikke - drikker skjelden - røyker ikke (røyka i et år tidligere da) - bruker en veldig enkel hudkrem som ikke blir som et fettlag men blir absorbert i huden raskt (slik som bodylotion) - har nesten aldri brukt sterke kjemikalie greier på huden som clerasil, parfymerte såper ol. men, har brukt camomille damp og sitron til hudrensing og en skjelden gang hudmasker. - hudpleiebudjettet mitt er minimalt (har aldri kjøpt dyre fancy kremer da jeg ikke har hatt tro på de)
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #4 Skrevet 29. juli 2005 Om du med "rynker" mener linjer i huden, så fikk jeg mine første fra nesen ned til munnen. da jeg var 19-20 år. Jeg er nå 26 og de ser fremdeles akkurat likedan ut som da jeg var 19. Til nå har det heller ikke kommet noen nye. Jeg røyker og drikker ikke. Siden jeg er rødhåret med lys hud, soler jeg meg heller ikke. Bruker fuktighetskrem for ansiktet daglig og en rensegele når jeg dusjer. Linjer/rynker er og i høyeste grad genetisk betinget. Fikk foreldrene dine rynker tidlig, så vil nok du og få det.
Rosenrød Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Jeg nærmer meg 28 og har omtrent ingen linjer/rynker. Jeg bruker høy solfaktor om sommeren og passer på at hudkrem eller foundation inneholder solfaktor resten av året. Har aldri røykt og drikker lite alkohol. Har brukt ansiktskrem/ rens siden jeg var ganske ung, og bruker nå dermalogica hudpleieserie. Får alltid høre at huden min er veldig fin og ser ung ut. Håper det varer!
Arkana Skrevet 30. juli 2005 #6 Skrevet 30. juli 2005 (endret) Jeg er 27 og har ikke en eneste rynke. Jeg har aldri røykt, jeg drikker mye vann hver dag, jeg er sjelden i sola og når jeg er det bruker jeg høy solfaktor, jeg tar aldri solarium, jeg bruker en enkel ansiktsvask og ansiktskrem (begge fra Olay) hver morgen, ingen fancy produkter, spiser relativt sunt. Mamma har forøvrig også svært få rynker og ser mye yngre ut enn alderen tilsier, så arv spiller nok også inn. Endret 30. juli 2005 av Arkana
Gjest svisken Skrevet 30. juli 2005 #7 Skrevet 30. juli 2005 Om du med "rynker" mener linjer i huden, så fikk jeg mine første fra nesen ned til munnen. da jeg var 19-20 år. Jeg er nå 26 og de ser fremdeles akkurat likedan ut som da jeg var 19. Til nå har det heller ikke kommet noen nye. Jeg røyker og drikker ikke. Siden jeg er rødhåret med lys hud, soler jeg meg heller ikke. Bruker fuktighetskrem for ansiktet daglig og en rensegele når jeg dusjer. Linjer/rynker er og i høyeste grad genetisk betinget. Fikk foreldrene dine rynker tidlig, så vil nok du og få det. ← Ja, moren min har masse rynker i en alder av 50. En skikkelig sviske. Håper huden min holder seg sånn da. At det ikke blir mer.
Tulipan Skrevet 30. juli 2005 #8 Skrevet 30. juli 2005 Hei!! Jeg har en linje på hver side av munnen og en mellom øyenbrynene. Disse fikk jeg ca 29-20års alder. Er nå 26 og ikke fått flere. Og takk gud for det!!!!! Jeg soler meg meget skjeldent og dersom jeg gjør det, bruker jeg faktor 25-30. Er meget lys i huden og har rødaktig hår. Kan jeg spørre. Hvorfor skal vi som ikke blir brune alltid må forsvare oss overfor de av dere som får denne nydelige fargen i sommermånedene??? Jeg kan godt innrømme at jeg er missunnelig. "Se her,til og med min datter på 1 år er brunere på bena enn dag!!!!" . JEG BLIR IKKE BRUN. KAN DERE IKKE FÅ TRØKT DET INN I LILLE HODE DERES EN GANG FOR ALLE???????
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #9 Skrevet 30. juli 2005 Hehe, skjønner godt hva du mener. Det eneste jeg ender opp med er mer og mer fregner. Heldigvis finnes det selvbruningskrem.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 30. juli 2005 #10 Skrevet 30. juli 2005 Jeg har ingen rynker eller linjer og er 27 år. Jeg drikker masse vann hver dag, holder meg unna solen og for mye alkohol. Alkohol tørker ut huden noe sinnsykt mye, så ja, det kan godt hende at det er derfor du har fått rynker/linjer. Det beste å gjøre er vel å bruke en goood fuktighetskrem nå og drikke masse vann. Kanskje noen av de fjernes, siden jeg tror du har tørrhetsrynker. Moren min er 53 år og har ikke noen rynker. Hun har så vidt noen linjer ved øynene, men de er svært lite synlige. Det ligger også til familien vår å ikke få rynker. Min mors mor har nesten ikke rynker hun heller. Utrolig. Nå har vi alle fet, fet, og atter fet hud. Så kanskje det er derfor. Og vi holder oss unna alkohol. Alkohol er greit innimellom, men ikke hver helg.
Gjest Piper Skrevet 30. juli 2005 #11 Skrevet 30. juli 2005 Røyker du? da får du styggere hud. ← Det heter ikke "da får du", men da KAN du få styggere hud. Jeg fikk mine første smilerynker da jeg var 29, og siden ahr det kommet flere og flere. Er nå snart 40, men har faktisk ikke så mye rynker at det er stygt. Husk å smøre deg godt med fuktighetskrem
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #12 Skrevet 30. juli 2005 Kan jeg spørre. Hvorfor skal vi som ikke blir brune alltid må forsvare oss overfor de av dere som får denne nydelige fargen i sommermånedene??? Jeg kan godt innrømme at jeg er missunnelig. "Se her,til og med min datter på 1 år er brunere på bena enn dag!!!!" . JEG BLIR IKKE BRUN. KAN DERE IKKE FÅ TRØKT DET INN I LILLE HODE DERES EN GANG FOR ALLE??????? ← Dette har jeg også lurt på, hvorfor er det "greit" å komme med slike kommentarer? År etter år.. bryr meg ikke så veldig nå, men du kan tro dette plaget meg tidlig i tenårene. Og jeg ble minnet på det hver sommer - av voksne mennesker! De burde vel skjønne at man må passe seg for hva man sier til en jente i puberteten, som allerede har komplekser så det holder..
Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2005 #13 Skrevet 30. juli 2005 Det heter ikke "da får du", men da KAN du få styggere hud. ← Å jo, da, det heter det. Røyking og UV-stråler fra sola er hudens fiende nummer 1, og å røyke er å be om trøbbel på hudfronten. En hudlege kan se det med en gang på huden om den tilhører en røyker eller ikke...
Gjest Spacegirl Skrevet 30. juli 2005 #14 Skrevet 30. juli 2005 Jeg er 27 år og har fått noen få svake linjer ved øynene, men jeg røyker så det kan nok ha litt å si. Jeg soler meg sjelden, for jeg har lys hud (og rødt hår), og blir bare rød og så hvit igjen hvis jeg prøver å få farge. Så det har jeg gitt opp
Gjest svisken Skrevet 30. juli 2005 #15 Skrevet 30. juli 2005 jeg har også fått noen svake linjer over munnen. sånne streker som går nedover.
Gjest Emma J Skrevet 30. juli 2005 #16 Skrevet 30. juli 2005 Har heldigvis ikke fått noen rynker enda,nei. Skulle vel egentlig bare mangle så ung og bevist som jeg er! Forebygging er best! Jeg gidder ikke sløse bort flere tudenlapper i året på rynkekremer når jeg blir 45 bare fordi jeg ikke tenkte på konsikvenser når jeg var yngre. Jeg forebygger ved å: - ikke røyke - drikke lite/skjelden - soler meg kun med høy beskyttelse - unngår soling midt på dagen - unngå solarium - få i meg nok vann og fettsyrer - bruker dagkrem som besktter mot forurensing, UV-ståler osv - Gode hudpleierutiner...rense huden for skitt etter en lang dag - bruke en øyekrem som pleier øyeområdet - spise grønnsaker og frukt(spesielt noe som inneholder A, E og C-vitaminer)
aline Skrevet 30. juli 2005 #17 Skrevet 30. juli 2005 jeg har hatt smilerynker i flere år nå, altså streker ut fra ytterkanten på øynene + at jeg har fått litt i pannen. er 31 nå, men husker ikke når jeg fikk dem, det er en stund siden. jeg røyket, drakk endel alkohol og har generellt tørr hud, og likner i huden på min bestemor som hadde mye rynker. i tillegg da til tidligere synder og arv, så smiler jeg mye og "bruker" ansiktet mitt mye (så mye at jeg får komentarer på det at jeg alltid smiler og på bilder pga måten jeg alltid og ubevisst bruker ansiktet), det gjør selvsagt også at det gir ofte og mye grunnlag til å komme noen rynker her og der. var heller ikke flink til å smøre huden nok før, brukte en eller annen krem om morgenen, men ikke mer. når jeg begynte å bruke en litt fetere krem både på morgenen og kvelden roet litt av rynkene seg faktisk, og noen har blitt borte.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #18 Skrevet 30. juli 2005 Jeg har en rynke på tvers i pannen, og har begynt å få viker nedover fra ytterkanten av leppene. Ellers har jeg smilerynker når jeg smiler. Ikke noe ellers, og nå er jeg snart 47. Min hun har alltid vært litt trøblete, derfor har jeg tatt godt vare på den med ordentlige produkter, jeg sluttet å røyke for tjue år siden, og jeg drikker kanskje tre ganger i året. Og i tillegg har jeg gode gener for de er ikke veldig rynket foreldrene mine heller, og de er 69 og 71 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå