AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Og har dette vært til hinder for jobbmuligheter? Jeg er tidlig i 30-årene og får hint om at jeg er introvert/ rolig. Synes selv jeg kommuniserer godt med kolleger/ andre og er åpen om mitt liv til en viss grense. Andre som har vært i samme situasjon? Påvirker dette jobbmuligheter? Jeg har fått flere nye jobber tidligere. Jobber som sykepleier. Lurer nå på om jeg kommer til å slite med å få ny jobb ved evt. videreutdanning etterhvert på bakgrunn av personligheten min. Anonymkode: 701c6...8e5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er som deg og har tar videreutdanning innen ledelse. Har i dag en lederstilling innen helse. Du kommer langt hvis du jobber med deg selv. Anonymkode: 58d88...80d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Kanskje det er litt til hinder fordi det å være introvert ses på av mange til å være negativt. Jeg mener det ikke er det. Jeg synes ekstroverte kan være slitsomme, og forstar at ekstroverte kan se på meg som for rolig, kjedelig eller innesluttet. Egentlig vi bare er forskjellige, og det ene er ikke bedre enn det andre. Men fordi de fleste i samfunnet er ekstroverte, og ikke alle forstår seg på det å være introvert, så blir dessverre det å være introvert sett på som en negativ egenskapm Anonymkode: 3a97a...589 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har nylig blitt oppmerksom på at jeg blir oppfattet som stille/introvert på min arbeidsplass, noe som for meg er litt overraskende siden jeg egentlig er litt motsatt som person. Men kollegaene mine er i en helt annen aldersgruppe og har helt andre interesser og meninger enn meg, så da gidder jeg sjelden å «ta ordet» i lunsjen osv. Jeg tenker at de som absolutt har behov for å lufte meningene sine og fortelle om alt det mer og mindre interessante de bedriver får få lov til å gjøre det. Selv har jeg ikke det behovet. Jobber også innen helt forskjellige fagfelt så har i grunn ikke stort å snakke med de om. Anonymkode: 9207f...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig blitt oppmerksom på at jeg blir oppfattet som stille/introvert på min arbeidsplass, noe som for meg er litt overraskende siden jeg egentlig er litt motsatt som person. Men kollegaene mine er i en helt annen aldersgruppe og har helt andre interesser og meninger enn meg, så da gidder jeg sjelden å «ta ordet» i lunsjen osv. Jeg tenker at de som absolutt har behov for å lufte meningene sine og fortelle om alt det mer og mindre interessante de bedriver får få lov til å gjøre det. Selv har jeg ikke det behovet. Jobber også innen helt forskjellige fagfelt så har i grunn ikke stort å snakke med de om. Anonymkode: 9207f...fcd Jeg opplever også at ulike folk oppfatter meg forskjellig. Folk som enten er veldig utadvendte selv eller hovedsaklig har interesser som ikke er lik mine egne, eller hvis jeg bare ikke klikker med personen/føler at de forstår meg, oppfatter meg gjerne som veldig stille. Andre igjen synes nesten at jeg snakker litt mye. Anonymkode: 3a97a...589 1
Rights Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har alltid vært ekstremt innadvent og introvert. Det var ikke akkurat slik at det var lett å få jobb. Først og fremst måtte jeg lære meg å ta på meg en "ekstrovert/utadvendt" maske. Det vil si, være imøtekommende, smilende, holde blikket til alle de som enn måtte intervjue meg. Når jeg først fikk jobb, gikk jeg rett tilbake til min "introvert boble". Ikke det lureste. Ikke i min type jobb. Så det jeg gjorde etter hvert, det var å imitere de utadvendte/ekstroverte, helt til det ble naturlig for meg, på sett og vis. For all del, det vil ALDRI være naturlig for meg å være utadvendt og frempå, MEN, jeg lærte derimot hvor viktig det er å være imøtekommende og smilende, da det kan ta deg langt. For hvem liker en dust som du sier hei til, og får et mumlende hei tilbake fra? INGEN. Min anbefaling er å dra frem smilet, helt til det går naturlig for seg. Du må ikke være så veldig utadvendt, men vær i alle fall smilende og høflig. Det er ikke noe problem, og bør gå for seg selv. Cheese 1
Nesly Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er introvert og jobber som helsesykepleier. Dette har ikke vært til hinder for å få jobb, og jeg opplever at det kan ha sine fordeler i møte med mennesker i jobben å være en god lytter f.eks. Eneste er at jeg har en jobb som krever mye av meg og lever av å samtale med andre, og det kan gjøre at jeg blir litt tappet når fredagen kommer, og trenger å lade.
Gjest Thoringen Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) Jeg er introvert og har jobbet med ledelse på forskjellige nivåer i nå 8 år.Istedenfor å være en ulempe så ble det for meg en fordel - jeg lytter mens andre snakker. De ekstroverte på annen side har en tendens til å føle seg verdsatt når de blir hørt på og trenger å eie scenen, men misser viktige momenter. I kontraktforhandlinger blir ofte eksterne forhandlere satt ut av min tilnærming fordi jeg visstnok signaliserer likegyldighet og mangel på interesse (ikke alltid en fordel). Når det er sagt så er jeg ikke såpass introvert at andre legger merke til det og når jeg beskriver meg selv som introvert så blir folk forundret over det. Men jeg blir direkte sliten etter sosiale events som fredagspilsen og kjenner at batteriene er tomme. Mens alle andre er hypergira føles det som. Endret 21. oktober 2020 av Thoringen
Sally-Go-Round Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er introvert, men har fått de jobbene jeg har ønsket. Det er litt som flere her sier; Jeg tar litt på meg en rolle på intervju, fremstår mer snakkesalig enn det jeg ellers ville vært. Bekrefter at jeg er sosial, men innrømmer at jeg kanskje ikke er den som snakker mest. Det handler, tror jeg, om å gjøre et godt inntrykk. Hvis du stiller forberedt og har gode svar bør ikke beskjedenhet spille noe rolle 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Det blir ett spill på intervju. Men på jobb er jeg ikke den mest super sosiale, men det bryr jeg meg ikke om. Det må være rom for flere typer mennesker i en arbeidsplass. Anonymkode: f9d52...364 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Det er mye bedre å være rolig og introvert, i forhold til å være ekstrovert og slitsom! Anonymkode: ffc4c...edc 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 I de tilfellene der det har blitt spurt om slike ting har jeg ikke fått jobben. Jeg er introvert og ærlig. Har det ikke blitt spurt om det har jeg stort sett hatt god uttelling. Problemet er altså ikke hvordan jeg faktisk framstår, som er det som burde telle. Anonymkode: bd86e...624 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg er veldig introvært, rolig og avsosial - men aldri fått avslag på noen jobbsøknader. Er lett for meg å "fake" å være utadvendt i en liten periode/møte, og jeg er veldig snill/pisitiv og likende, men det tapper meg helt for energi da. Når man har fått jobben er det da bare å være deg selv. MYE bedre å være introvert og rolig, enn ekstrovert, slitsom, høylytt og opmerksomhetssyk etc Anonymkode: c8451...4c7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå