AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Første ble igangsatt 11 dager over termin og kom til slutt 15 dager over termin, forløst med tang. Dette var etter at absolutt ingen ting av ballong eller hormoner satte fart på ting, og det vannet ble tatt på 3cm etter 3 dager og netter med maserier. Med vannet tatt og drypp på fult begynte det så smått å skje noe, men da jeg var på 10 cm kom fortsatt ikke barnet nedover. Ble dratt litt ned med vakuum, men det ble byttet til tang etter to drag. Barnet kom ut livløst og ble hastet ut, men det gikk heldigvis helt fint etter litt arbeid på henne. Jeg ble klippet og sydd sammen, mistet mye blod. Nå er jeg gravid igjen, og har vel mer eller mindre fått valget om planlagt keisersnitt, eller om jeg ønsker å prøve å føde vaginalt om alt går av seg selv. Jeg slipper uansett å bli igangsatt, så keisersnitt blir det senest på dag 7 etter termin, om det ikke har startet spontant innen da. Noen som har noen erfaringer å dele her? Anonymkode: 3bd21...a43
Bareine Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Hadde en lignende førstefødsel, mens nr to kom raskt uten problem. 😊
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Ble satt i gang før termin pga svangerskapsforgiftning. Tok 3 dager før fødsel starter, så 12 timer i fødsel før han ble tatt med vakum. Fødsel 2 startet noen dager før termin og varte i 3 timer fra start til slutt. Intense timer men så mye bedre. Anonymkode: 1872e...b0d
Menice Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) Ops Endret 21. oktober 2020 av Menice Feil
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Ble ikke igangsatt med nr 1, men fødselen tok 28 timer... alt stoppet opp, forurenset fostervann, pressveer i 2 timer, ungen sto fast. Ble forløst med tang. Var livredd for fødsel nr 2. Fødsel nr 2, fra jeg våknet om morgene til ungen var ute 4,5 time. 2 timer på sykehuset. 3 pressrier. 6,5 år mellom fødslene. Store barn, begge over 4 kg. 39 cm hodeomkrets. Kroppen husker! Som jordmoren sa: pløyd mark! Lykke til! Anonymkode: 75b89...2e0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Like vanskelig fødsel nå 2.... Tang og vacum og masse styr. Hadde jeg visst det skulle ende slik enda en gang så hadde jeg heller betalt dyrt for keisersnitt privat enn å oppleve det der Anonymkode: 35e8b...cc4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Om d skjer deg også er det ikke siklkert underlivet ditt tåler det, kan ende med masse skader der du trenger operasjoner for - livslange plager Anonymkode: 35e8b...cc4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, Menice skrev: Men fungerte igangsetting for dere? For med meg så funket det jo virkelig ikke... De prøvde kun piller på meg, fikk beskjed kvelden før om at det ble ks neste formiddag om jeg ikke var i gang. Vannet gikk om morgenen men riene ville ikke komme, så endte med drypp Anonymkode: 1872e...b0d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Hadde lang igangsetting med første. (Satt i gang torsdag, baby ute mandag), men dog ikke noe dramatikk. Nr 2 startet spontant noen dager over termin Anonymkode: 07ce0...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå