Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg lider av dette syndromet. 

Jeg føler jeg jobber og jobber og gjør en kjempe innsats på jobb, men blir aldri godt nok av ledelsen.

Arbeidsoppgaver som jeg får, gjør jeg med en stor iver. Ellers så er jeg ekstremt produktive og får mye gjort.... mener jeg selv..

Men ikke godt nok. Nesten alt jeg leverer fra meg får jeg ofte tilbakemelding på at det og det må jeg endre og er ikke godt nok.
Nå sitter jeg med følelsen om ledelsen tror jeg ikke jobber god nok.

Har også fått tilbake meldinger tidligere at jeg ikke er på det nivået som de forventet av meg. 

Jeg jobber så konsentrert og har fått veldig høye skuldrer. Tar nesten ikke pauser. Viker ikke vekk for skjermen. Men får stadig høre at det og det må gjøres bedre. Jeg syns selv jeg har gjort en god nok jobb, men ikke godt nok i følge ledelsen.

Nå tror jeg rett og slett jeg sliter med dunning Kruger effekten. Det vil si at meg som person tror jeg gjør en bedre jobb og har bedre resultater enn det virkelig tilsier. Er jeg virkelig så trangsynt og ikke ser mine feil? Jeg vet at enkelte ting kan bedres, men er så mye flisespikkeri mener nå jeg.

Jeg er dausliten når jeg kommer hjem. Har ikke mer å gi på jobb. 

Vet ikke hva jeg vil med innlegget, men er bare trist og lei i dag og ekstremt sliten ☹️

Anonymkode: ae316...e8b

Skrevet

Dette har nok ingenting med Dunning Kruger effekten å gjøre.

Men du må ganske enkelt få klarhet i hva det forventes av deg i de oppgavene du får.

Om de forventer gull, og du synes det var utrolig perfekt med diamanter, så er ikke gull godt nok selv om det ville vært det for mange andre. Dette må dere avklare.

Samtidig kan det være greit å sjekke med andre og hva de synes, for enkelte har urimelige forventninger både til seg selv og andre og blir ikke fornøyd før de har gjort det selv uansett.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør ta en ordentlig prat med leder om hva de forventer av deg og hva du kan gjøre bedre? Legg en plan sammen slik at du får vist hva du kan og hvor eventuelle feil oppstår. Det kan være misforståelse ute og går, mangel på kvalifikasjoner eller ulike forventninger. Har dere en plan som følges opp av begge parter vil dere oppdage hvor det butter. Be om klare tilbakemeldinger og mål om hva dere skal jobbe mot.

Det ka være du jobber mye, men lite effektivt. Leverer du etter frister? 

Begge parter ønsker at du skal levere det som trengs, så en slik avklaringssamtale bør en smart leder sette av tid til. Hvis ikke bør du kanskje tenke på å søke deg videre. Det er ikke fruktbart for deg å re et sted du sliter deg ut og aldri får den uttellingen du ønsker. 

Anonymkode: ee6fb...29d

Skrevet

Dunning-Kruger effekten blir som regel slengt rundt (svært ukritisk) av folk som aldri har lest rapporten - og heller vil bruke den som "jeg jobber med folk som er idioter" argument. 

Du kan laste den ned her: https://www.researchgate.net/publication/12688660_Unskilled_and_Unaware_of_It_How_Difficulties_in_Recognizing_One's_Own_Incompetence_Lead_to_Inflated_Self-Assessments

Anonymkode: c4a58...00f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...