Amélie La Croix Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Gleder meg til å se hva mannfolka på dette forumet svarer. 😄 18
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Ja sant! Er ikke snakk om svak skeivfordeling i prosent også, men hoverende overtak prosentmessig. Anonymkode: 9a751...9ec 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 4 minutter siden, Amélie La Croix skrev: Gleder meg til å se hva mannfolka på dette forumet svarer. 😄 Hvorfor gjør du det? Nå ble jeg nysgjerrig på deg, og hvilken motivasjon du har for å glede seg til akkurat dette. TS, det er et interessant spørsmål du stiller. Mine tanker er, Kjønn er forskjellige biologisk, men også kulturelt med oppvekst, hva vi forventer av menn og kvinner gjennom oppvekst og når vi blir eldre. Studier viser at gutter, selv i 2020 blir oppdratt veldig i kjønnsroller, skader en gutt seg så får han beskjed om å ta det som en gutt og slutte å gråte, på den måten får ikke gutter samme omsorg som det kvinner får mm. Er annet paradoks derimot er at det blir fler og fler voldelige kvinner, ikke bare lett vold, men fysisk skadene vold. Kvinner tyr mer til vold enn tidligere. Kan du forklare det? Anonymkode: db8f0...9d8 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Testosteron. Man blir både mer aggressiv og sterkere av det. Ikke noe mer mystisk ved det. Anonymkode: 3ca2d...86a 18
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør du det? Nå ble jeg nysgjerrig på deg, og hvilken motivasjon du har for å glede seg til akkurat dette. TS, det er et interessant spørsmål du stiller. Mine tanker er, Kjønn er forskjellige biologisk, men også kulturelt med oppvekst, hva vi forventer av menn og kvinner gjennom oppvekst og når vi blir eldre. Studier viser at gutter, selv i 2020 blir oppdratt veldig i kjønnsroller, skader en gutt seg så får han beskjed om å ta det som en gutt og slutte å gråte, på den måten får ikke gutter samme omsorg som det kvinner får mm. Er annet paradoks derimot er at det blir fler og fler voldelige kvinner, ikke bare lett vold, men fysisk skadene vold. Kvinner tyr mer til vold enn tidligere. Kan du forklare det? Anonymkode: db8f0...9d8 Jeg lurte på hvorfor menn er totalt regjerende i overnevnte. Ikke hvorfor kvinner tyr til mer vold enn tidligere. Det kan du lage en egen tråd om? Kanskje du får bedre svar der?:) Synes små gutter blir dullet med akkurat like mye som jenter når de slår seg, så tror ikke lengre det er årsak. Anonymkode: 9a751...9ec 17
Sanjar Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Fordi menn kan. Menn er sterkere og mer aggressive på grunn av testosteron. En kvinne som handlet på samme måte som en mannlig voldsmann, ville antakelig skadet seg alvorlig. Siden kvinner generelt har større sosiale ferdigheter, vinner de heller frem gjennom sosial og emosjonell manipulering. Sagt på en annen måte, en mannlig fiende er tilbøyelig til å skade deg direkte. En kvinnelig fiende er tilbøyelig til å skade deg indirekte. 15
Milky Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) Menn er vel mer aggresive pga hormoner. Tror også de har et større behov for å føle seg mektig og utøve makt mot andre. Det er vel bare slik de er skapt. Kvinner tenker også mye mer over konsekvensen av handlingene før de gjør det Endret 21. oktober 2020 av Badbunny 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Testosteron. Man blir både mer aggressiv og sterkere av det. Ikke noe mer mystisk ved det. Anonymkode: 3ca2d...86a Ja dette kan absolutt være en årsak. Tror du testosteron også påvirker pedofili? Anonymkode: 9a751...9ec
Caroline1986 Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette kan absolutt være en årsak. Tror du testosteron også påvirker pedofili? Anonymkode: 9a751...9ec Jeg vet at du ikke spurte meg, men jeg tror definitivt det. Det er jo en stor overvekt av mannlige pedofile 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, Badbunny skrev: Menn er vel mer aggresive pga hormoner. Tror også de har et større behov for å føle seg mektig og utøve makt mot andre. Det er vel bare slik de er skapt Enig så enig, men man skulle jo tro at den såpass primitive fysiske biten, nå i 2020 - ikke lengre regjerte over psykisk styrke? Psykisk styrke vil jo kunne påvirke hva man gjør fysisk. Anonymkode: 9a751...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, Caroline1986 skrev: Jeg vet at du ikke spurte meg, men jeg tror definitivt det. Det er jo en stor overvekt av mannlige pedofile Bare fint flere kommer med meningen sin:) Anonymkode: 9a751...9ec 3
Caroline1986 Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) Jeg tror også at siden samfunnet i lang tid har vært lagt opp til at menn i stor grad kan utnytte seg av at de er sterkere, og at det alltid har vært positivt å være sterk, ha makt, lede, være viril, så har det ført til undertrykkelse og bruk av vold for å nå de idealene. De har liksom bare fått utfolde seg. Det har ført til at mange menn mener at de har «rett til» en masse ting bare fordi de er menn. Og for noen så går denne «retten» over til å bli et krav, og man tyr til vold for å få det som man vil og bli respektert (les: fryktet). Nå skrev jeg dette med bla. incels i bakhodet, men det gjelder jo menn som slår barn og kvinner, voldtektsmenn, osv. også Endret 21. oktober 2020 av Caroline1986 9
Amélie La Croix Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør du det? Nå ble jeg nysgjerrig på deg, og hvilken motivasjon du har for å glede seg til akkurat dette. Fordi ofte så leser man om hva kvinner mener, og ofte da "sinna kvinner", så det er interessant å se hva menn mener om det samme. Var ikke noe mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 Uff.. det her er jo enorm fagområde! Kriminalstatistikk, psykologi, sosiologi, osv, osv... mange disipliner som man må innom. Ekstremt forenklet, forkortet og sannsynligvis feil forklaring: Bortsett fra krig som er et aspekt av politikk og dermed kan ikke kun lenkes mot menn (det er mange eksempler i moderne tider hvor kvinnelige politikere har autorisert militære aksjoner) så er resten av listen din preget av evolusjonære og kulturelle årsaker. En mann er langt mer villig til å ta risiko og ignorere sosiale normer fordi evolusjonært så ga ham det et fordel. At menn generelt er større enn kvinnen forklarer faktisk også veldig mye. Kulturelt sett så er det blitt påvist flere ganger at (https://doi.apa.org/doiLanding?doi=10.1037%2F0033-2909.119.3.422) at aggresjon hos kvinner er kulturelt betinget. Skjer det i kontrollerte former så er kvinner like voldelige som menn - f,eks krigsfanger ble i enkelte kulturer historisk torturert av kvinner (enkelte indianerstammer, Afghanistan i 1890 årene, Abu Ghraib skandalen). TLDR: evolusjon, kultur og moral men også ikke minst Testoron som flere her skriver om, er definitivt medvirkende men er i seg selv ikke nok til å forklare skjevheten mellom kvinner og menn når det gjelder handlinger TS skriver om. En annen ting - historisk sett så vil noen av de tingene du har på lista di ikke nødvendigvis være amoralske handlinger. Delta i krig er fortsatt respektert handling i mange land og gjett om det finnes mange unge jenter som digger menn i uniform... PS: Mista mye av teksten jeg opprinnelig skrev så jeg forkorter det hele og skriver det viktigste. Anonymkode: 72d97...5c9 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 Det er fordi mannlig kjønnsdrift er verdens største samfunnsproblem. Anonymkode: 3c94b...20d 10
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #18 Skrevet 21. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Testosteron. Man blir både mer aggressiv og sterkere av det. Ikke noe mer mystisk ved det. Anonymkode: 3ca2d...86a Menn har også større variasjon av genetiske egenskaper, menn er mer ekstreme enn damer av natur, det betyr at de smarteste og dummeste er menn, de mest og minst voldelige er menn. Anonymkode: 0d42a...570 2
Helgeline Skrevet 21. oktober 2020 #19 Skrevet 21. oktober 2020 Må forsvare gutta litt her jeg da. Har levd i over 50 år, og enda ikke møtt hverken en draps- eller voldtektsmann. Ei heller en torturist. Har militære i slekta, men ingen som har drept noen. I krig er jo soldater utkommandert med ordre om å drepe, så hvorfor du inkluderer dem skjønner ikke jeg. Kjenner ingen dyremishandler, eneste på lista er at jeg har møtt en pedofil overgriper. Poenget mitt er at ugjerningene du skildrer tross alt er relativt sjeldne. Folk, også menn, flest har gode intensjoner og oppfører seg. 2
Helgeline Skrevet 21. oktober 2020 #20 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Menn har også større variasjon av genetiske egenskaper, menn er mer ekstreme enn damer av natur, det betyr at de smarteste og dummeste er menn, de mest og minst voldelige er menn. Anonymkode: 0d42a...570 Interessant. Dette er min erfaring også. Hva er forklaringen på denne variasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå