AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Ja er det noe tess? Sånn som denne https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/17672/matsui-torketrommel-mcd7w19e?&scid=SEM6279&gclid=Cj0KCQjwuL_8BRCXARIsAGiC51DPsQ42jvMmR-iQQF1K5Cogu_fsqk7QjQ0MB2RKTy2kCFFZ_heepZcaAsYzEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Jet virkelig ønsker meg en tørketrommel, men har veldig lite penger og vil ikke bruke penger på en tørketrommel som ikke gjør jobben. Er tørketrommel noe man får kjøpt brukt eller kan det være skummelt? Hva skal jeg se etter i såfall? Anonymkode: 08b40...02b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Mutter'n har en Whirlpool kondenstørketrommel som ble kjøpt for 3000 for ca ti år siden. Den har fungert upåklagelig. Anonymkode: 09a8c...f9a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Kjøp på finn. Fikk min nesten ett år gammel electrolux som kostet 9.000 ny for 3.500. Anonymkode: 0e1ba...86d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 ^ legger til hvis du lurer: er nå 2 år siden jeg kjøpte den og den fungerer fortsatt 100% perfekt. Anonymkode: 0e1ba...86d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Takk for svar dere Hva skal man se etter om man skal kjøpe brukt? Anonymkode: 78708...0f6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg ville sett etter brukt kjøpte en for 400 kr fra et dødsbo en gang, den var allerede da gammel, men funket se 5 årene jeg trengte den. Jeg har aldri vært kresen på tørketrommel, men sjekk om du må tømme vannet manuelt eller ikke. Kondensfilter heter det vel. Anonymkode: ac321...3db
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville sett etter brukt kjøpte en for 400 kr fra et dødsbo en gang, den var allerede da gammel, men funket se 5 årene jeg trengte den. Jeg har aldri vært kresen på tørketrommel, men sjekk om du må tømme vannet manuelt eller ikke. Kondensfilter heter det vel. Anonymkode: ac321...3db Kondenstank. Altså at den slipper ikke ut vanndampen den tørker fra klærne, men samler kondensen i en tank (som tømmes manuelt). Som regel går det an å koble en slange bakpå til avløp også, hvis man har mulighet til det og vil slippe å tømme manuelt. Men som regel har vel folk bare et avløp og det går til vaskemaskinen, så tørketrommelens fuktighet må samles i tank. Anonymkode: d70bf...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Ikke kjøp på finn! Jeg kjøpte Samsung vaskemaskin og tørketrommel begge på finn, men fra forskjellige selgere. Og begge sluttet å fungere etter en stund, innen to år måtte jeg kjøpe nye hvitevarer. Fordi reparasjon ville vært så dyr at det ikke ville lønnet seg. På tørketrommel f.eks ble pumpa gåen, men å skifte var ikke bare bare. Det kunne skjedd med nye også men da ville jeg hatt garanti! kjøp heller ny, da har du garanti.. Anonymkode: a6043...4d7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Kondenstank. Altså at den slipper ikke ut vanndampen den tørker fra klærne, men samler kondensen i en tank (som tømmes manuelt). Som regel går det an å koble en slange bakpå til avløp også, hvis man har mulighet til det og vil slippe å tømme manuelt. Men som regel har vel folk bare et avløp og det går til vaskemaskinen, så tørketrommelens fuktighet må samles i tank. Anonymkode: d70bf...3a3 man kan stappe begge slanger i en avløpsmuffe jo. Som denne fra Biltema, Clas Ohlson har også. https://www.biltema.no/bygg/vvs/rorinstallasjoner/avlopsror/avlopsmuffe-med-gummitetning-2000018292 Ellers finnes også annen variant, https://www.biltema.no/bygg/vvs/rorinstallasjoner/avlopsror/t-ror-45-med-gummitetning-2000018596 Anonymkode: a6043...4d7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg fikk en gratis av en tidligere kollega, den går fremdeles, 4 år senere. Vaskemaskinen er fra Finn. Det er mange utlendinger som plukker slikt fra returpunkter og fikser de, Så jeg gikk for norsk navn som hadde flyttet i ny leilighet og trengte kombinert vask/tørk. Fikk med kvitteringen også. Anonymkode: 71f6e...919
Gjest MadameDeRosa Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 26 minutter siden, Neket skrev: 😂
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kondenstank. Altså at den slipper ikke ut vanndampen den tørker fra klærne, men samler kondensen i en tank (som tømmes manuelt). Som regel går det an å koble en slange bakpå til avløp også, hvis man har mulighet til det og vil slippe å tømme manuelt. Men som regel har vel folk bare et avløp og det går til vaskemaskinen, så tørketrommelens fuktighet må samles i tank. Anonymkode: d70bf...3a3 Takk! Hjernen stoppet litt opp der😅 Jeg hadde med kondentank, og det var helt ok å bruke. Har nå kombimaskin og slipper da den tanken, som selvsagt er enda greiere, men det er ikke en dealbreaker akkurat. Anonymkode: ac321...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå