Gå til innhold

Hygiene på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reagerer dere voldsomt på at samboeren tar opp noe fra en kjøkkenvasken (som ser helt ren ut, men det ligger noe enkelt lite rusk igjen i sluken om er glemt), kaster det, for så å smøre brødskive og tar pålegg på

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, exictence skrev:

Reagerer dere voldsomt på at samboeren tar opp noe fra en kjøkkenvasken (som ser helt ren ut, men det ligger noe enkelt lite rusk igjen i sluken om er glemt), kaster det, for så å smøre brødskive og tar pålegg på

Nei, det er slik man får ordentlig immunforsvar. Denne spritingen vi driver med ifm covid-19 kommer til å føre med seg lite motstandsdyktighet mot de fleste sykdommer.

Endret av Ezio
Skrevet

Hæ.? hvorfor skulle jeg reagere på det i det hele tatt? 

Anonymkode: 41e16...809

• Liker 2
Skrevet

hæ...?

Anonymkode: a834c...339

Skrevet

Bare lurte, for min mann reagerer voldsomt hvis jeg gjør det. Sier at man kan få magesjau og det som verre er.

Bare man legger noe kjeks på fjellet, er det forferdelig.

Skrevet

Nei, kan vel ikke si jeg reagerer på det. 

Anonymkode: 7036a...5e3

Skrevet

Skjønte ikke.

Det er satt en tallerken i vasken. Tallerkenen er brukt til å spise brødskive og det er bare tørre smuler på tallerkenen, ikke gris.

Du skal spise ny brødskive litt senere og tar opp denne tallerkenen fra vasken ig spiser av den?

Ser ikke problemet med mindre noen har skylt noe over tallerkenen. Dersom folk har vasket hender, skylt et glass, vasket opp så er saken annerledes.

Anonymkode: 20779...55c

Skrevet

Hvis du mener at du tar en skitten tallerken ut av oppvaskmaskinen og spiser av den uten å vaske den først: Ja, det ville jeg definitivt reagert på. Skikkelig ekkelt.

Anonymkode: 5896d...4d4

Skrevet

Du mener at du rydder bort skitten oppvask + drar noe matrester ut av sluken, deretter smører en brødskive? Ja, det er fryktelig ekkelt!

Anonymkode: c24b9...971

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner at det var både teit spørsmål og teit formulert. Blir bare så frustrert over at samboer reagerer så sterkt på at jeg tok ut en bitte liten grønnsaksskrell som lå igjen i vasken. Kastet det. Og uten å vaske fingrene etter dette, så smurte jeg en brødskive. Han synes det var forferdelig uhygienisk av meg å gjøre.

2 timer siden, Ezio skrev:

Nei, det er slik man får ordentlig immunforsvar. Denne spritingen vi driver med ifm covid-19 kommer til å føre med seg lite motstandsdyktighet mot de fleste sykdommer.

Jeg tenker jo og litt i lignende retning. Er det så farlig med litt bakterier, liksom?

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet
15 timer siden, exictence skrev:

Jeg tenker jo og litt i lignende retning. Er det så farlig med litt bakterier, liksom?

Absolutt ikke. Langt farligere med det renslighetshysteriet vi holder på med. Vi må skille på farlige bakterier og virus, som covid-19 osv., og hverdagslige ufarlige bakterier.

Skrevet

Hvorfor ikke bare ta en ny tallerken fra skapet`?

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at du rydder bort skitten oppvask + drar noe matrester ut av sluken, deretter smører en brødskive? Ja, det er fryktelig ekkelt!

Anonymkode: c24b9...971

Sånn leste jeg også det. Ja, det er ekkelt. Gjør ting i riktig rekkefølge og vask hendene etterpå. 

Skrevet
3 timer siden, Ezio skrev:

Absolutt ikke. Langt farligere med det renslighetshysteriet vi holder på med. Vi må skille på farlige bakterier og virus, som covid-19 osv., og hverdagslige ufarlige bakterier.

Håndvasking ble ikke oppfunnet for ingenting.

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Håndvasking ble ikke oppfunnet for ingenting.

Det er forskjell på håndvask og at alle omgivelser skal være desinfisert. Jeg har ALDRI opplevd omgangssyke, magesjau, matforgiftning e.l. Og jeg har spist på matmarkeder verden rundt, og er oppvokst i land der salmonella er langt mer fremtredende enn i Norge.

Jeg vasker hendene godt etter å ha vært på toalettet, etter å ha vært utendørs og gjerne en ekstra gang før jeg går i gang med å preparere måltider som også skal spises av andre enn meg selv. Å ha god håndhygiene er nok for å unngå slik smitte. Man trenger ikke å desinfisere boligen sin daglig av den grunn. De fleste bakterier er bra for deg.

Skrevet
På 21.10.2020 den 15.15, exictence skrev:

Bare lurte, for min mann reagerer voldsomt hvis jeg gjør det. Sier at man kan få magesjau og det som verre er.

Kjeks på fjellet? 🙉☺️

• Liker 1
Skrevet

Om du bare plukka opp noe potetskrell og kasta det i søpla hadde jeg ikke reagert, litt annerledes med rå kylling eller lignende. Man vasker jo grønnsaker før man lager mat av dem, så de er vel ikke så veldig skitne akkurat. 

Anonymkode: b0094...04b

Skrevet
På 22.10.2020 den 9.09, Ezio skrev:

Og jeg tenker på at oppvaskmidler er mye mer skadelig å få i seg enn om noen bakterier skulle overleve en vanlig skylling med varmt vann.

Skrevet
På 22.10.2020 den 15.43, Kaisamaia skrev:

Kjeks på fjellet? 🙉☺️

Hi, hi, ja, legge noen enkle kjeks direkte på berget uten underlag :) Noen vil ikke da spise, for det kunne jo være noen som en gang har trakket der med sine skitne sko eller det som "verre" er.

• Liker 1
Skrevet
På 21.10.2020 den 15.15, exictence skrev:

Han høres litt hysterisk ut :) har dere barn? Ser for meg at han prøver å hindre barnet fra å spise alt mulig fra gulvet😅

Anonymkode: dd0a8...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...