Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på div foreldreforum at mange skriver at de sluttet rundt 1-års alder?? Min er 11 mnd og jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg bleieslutt i nærmeste fremtid 😅 Hva er vanlig? Er mitt første barn så jeg er helt grønn.

Anonymkode: e0f18...4c7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt, men veldig tidlig i 2-års alderen. 

Skrevet

Har ett barn som sluttet helt nærmere 4-årsalderen. Var mye uten bleie i perioden fra 3-år, men hadde uhell og perioder hvor bleia var på. Særlig om natten, når man var ute på tur, ute på vinteren etc. 

Har ett barn som sluttet rett etter 2-årsdagen og har knapt hatt et uhell siden. Brukte nattbleie noen måneder etter bleieslutt på dagen. 

Anonymkode: 6e0c1...66e

Skrevet

Det er ikke vanlig, nei, men ikke helt uhørt rart heller. De fleste slutter med bleie i alderen 2-4. 

Anonymkode: d8ea2...4c3

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig, nei, men ikke helt uhørt rart heller. De fleste slutter med bleie i alderen 2-4. 

Anonymkode: d8ea2...4c3

Neida - uhørt rart er det vel ingenting ved disse små som er. Men på gruppen så det ut som dette var heeelt vanlig, mens min ikke viser noen interesse i det hele av å slutte/gå på do. Derfor jeg ble nervøs. Men godt å høre at jeg har mange år på meg enda før jeg trenger å stresse 😄

Skrevet

Jeg har to barn. Jenta sluttet med bleie da hun var 2 år, og gutten da han var 3, men han hadde nattbleie til han var 6. Tror nok at vanligste er 2-4 år. I noen andre land blir barn tørre tidligere.

Anonymkode: b5219...3eb

• Liker 2
Skrevet

Begge sluttet rett før fylte 2 år 

Anonymkode: 450e3...b26

Skrevet

Når dere sier slutte med bleia, mener dere både dagtid og nattestid eller kun dagtid? 

Anonymkode: 14961...1ca

Skrevet

Sønnen min var ikke klar for å slutte før han etter han hadde fylt 4. Det er fire år med MANGE bleier 🤯

Anonymkode: 0b244...e4a

Skrevet

Mi var 2,5 da hun sluttet med bleie på dagtid. Går ikke helt på natta enda 😊 hun er 3,5 :)

Anonymkode: ee2bf...e76

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere sier slutte med bleia, mener dere både dagtid og nattestid eller kun dagtid? 

Anonymkode: 14961...1ca

Både natt og dag for mine

Anonymkode: 450e3...b26

Skrevet

Begge mine var ca 3 år da de sluttet helt med bleie. Altså både dag og natt.

Anonymkode: 86da9...4b4

Skrevet

Min sluttet med bleie på dagen for en måned siden, både på natt og dag. Helt selvvalgt, vi har ikke pushet på. Hun er 3. 

Anonymkode: ba6d6...bcc

Skrevet

Første sluttet rett før han ble 3år, han ble storebror og ville ikke være baby.

Andre sluttet vell i 3 års alderen.

Skrevet

Min eldste sluttet da hun var litt over 3 (4,5 på natt, selv om det var mest latskap fra min side), og yngste sluttet et par mnd før treårsdagen.

Skrevet

Min var tydelig ikke klar før nærmere 3 år (gutt, de er litt tregere), tok en del tid å slutte både hjemme og i bhg. Mange i bhg på 4 og 5 år er enda ikke tørre.

Hadde aldri orket å stresse med at barnet skulle slutte ved 1årsalder! Det er ikke bare bare å løpe på do ute på butikken osv. De skal ha full kontroll.

Hadde flere i termingruppen min som holdt baby over do for bæsjing fra barnet var nyfødt... altså, da har du for mye tid.....

Anonymkode: cb351...e94

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida - uhørt rart er det vel ingenting ved disse små som er. Men på gruppen så det ut som dette var heeelt vanlig, mens min ikke viser noen interesse i det hele av å slutte/gå på do. Derfor jeg ble nervøs. Men godt å høre at jeg har mange år på meg enda før jeg trenger å stresse 😄

Ja, det er ofte de aller beste mammaene som kommenterer. Det er jo nesten livsfarlig å fortelle her på kg at din 4-åring går i bleie. Men det gjør mange altså, da mine gikk i barnehage så hadde sikkert de fleste 3-åringer bleie.

Anonymkode: b5219...3eb

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to som sluttet rett før 3-årsdagen og en som sluttet ved 4,5 år. 

Skrevet

Min eldste sluttet rett over fire år. Vi hadde da holdt på en stund, men han led av både potte og dovegring. Når han først turte å gjøre noe på do så sluttet han på dagen med bleier, både dag og natt. Yngste er litt over 2 år og bruker fortsatt bleie. Stresser ikke, men vi har begynt med potte trening. Ser for meg vi dropper bleia til sommeren, fin årstid å gjøre det på 

Anonymkode: 84381...f48

Skrevet

Alle tre var litt over 2 år. 

Anonymkode: 2a38a...a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...