Gå til innhold

Dere rundt 33 år, hvor lang tid brukte dere på å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er så individuelt, det ser jeg jo blant egne venninner og! Har nettopp kastet pillen å syklusen ser heldigvis ut til å gå som en klokke! Har vært hos gyn, tatt blodprøver ift. fertilitet, å «butikken» er tilsynelatende åpen. Likevel er jeg jo 33 år, så jeg er så redd for at det plutselig ikke skal gå så lett.. Samtidig føler jeg jo at folk i 30 årene får både ett og to barn, spesielt her i landet jeg bor er det vanlig å starte «så sent»

Noen som vil dele erfaringer?

Anonymkode: 21543...b17

Skrevet

Jeg var 32 da jeg ble gravid, og fylte 33 et par-tre uker etter fødselen. Det tok meg 5 mnd å bli gravid da vi prøvde.

Skrevet

Himmel menneske, 33 år er da IKKE gammelt for å få barn.. Det er ikke før man bikker 35 av fruktbarheten begynner å gå raskere nedover, men selv da har de fleste ikke problemer med å bli gravid. 

Jeg brukte 6 mnd på å bli gravid da jeg var 35, og 3 mnd på å bli gravid da jeg var 38. 

Anonymkode: 0f02b...f5f

• Liker 8
Skrevet

Jeg er 32 år, førstegangsgravid. Begynte å prøve i mai/juni i år. Bommet fullstendig på el de første prøveperiodene. Nest siste prøveperiode endte i kjemisk, tror jeg. Fikk positiv test tidlig i oktober. :) Vil si det var 2-3 faktisk prøveperioder, siden mannen jobber i rotasjon og det noen måneder ikke passet med el. 

Anonymkode: 68783...980

Skrevet

9 dager 😄

Anonymkode: a18d7...0ff

Skrevet

Var 32(fødte akkurat og har fylt 33). Gravid på et ikke-forsøk. Brukte et år på å blir gravid med førstemann da jeg var 27. Første forsøk med andremann når jeg var 29(nesten 30), og altså ved et bittelite «uhell» med nummer 3. Samme mann.

Anonymkode: 79b62...7b3

Skrevet

Var 34, ble gravid på første pp. Hadde ikke brukt hormonprevensjon. Brukte 6 mnd da jeg var 26 og ble gravid.

Anonymkode: 25c10...db7

Skrevet

29, 31 og 33 da jeg ble gravid. Satt på første forsøk alle gangene. Gikk på p-piller mellom graviditetene. 

Anonymkode: 459e5...188

Skrevet

33: 6 mnd

30: 1 mnd

Anonymkode: 89ea1...1e7

Skrevet

Var og er 34 og gravid, ble gravid i 2. prøveperiode etter en kjemisk:)

Anonymkode: b3e9b...0c9

Skrevet

Ble gravid ved første forsøk både da jeg var 33 og 35.

Anonymkode: 79c97...6ad

Skrevet

32 år, satt første prøveperiode. Har en bråte med venner som først begynte å prøve rundt 30, eller en stund etterpå. For nesten alle gikk det på en av de første prøveperiodene. Også har jeg to, som begge brukte over ett år og ihvertfall én måtte få medisiner - og det er de få som drar opp snittet veldig.

Anonymkode: 6ec11...9c2

Skrevet

Mellom 32 og 36:

1 graviditet 1 mnd

2 graviditet 8 mnd

3 graviditet 12 mnd

Anonymkode: 4cd98...f2d

Skrevet

Første barn ble jeg gravid med som 33 åring , tok 5 mnd. 

Er nå 36 år og er nå gravid med mitt andre barn, tok 5 mnd det også 

Skrevet

1. graviditet: 6 mnd (var 26 år).

2. graviditet: 6 mnd, men endte i SA. (var 29 år)

Er nå 35 år og prøver fortsatt, men ser ikke ut som det blir noe barn 2. :(

Annonse
Skrevet

Var 33, satt på første (brukte temp-måler og eggløsningstest). Veldig uventet, så for oss at det tok tid...skal prøve på andre snart, da er jeg 36. Spent på hvordan det blir da.

Anonymkode: fed72...238

Skrevet

Var 31 med første og 33 med andre nå, spiren satt på første forsøk begge ganger :) 

Anonymkode: 927eb...8df

• Liker 1
Skrevet

Nr. 1: 1 pp (27 år)

Nr. 2: 5 pp (30 år)
Nr. 3: 4 pp (35 år)

Anonymkode: bd65f...bdd

Skrevet
1 minutt siden, Frøkenfryd30 said:

1. graviditet: 6 mnd (var 26 år).

2. graviditet: 6 mnd, men endte i SA. (var 29 år)

Er nå 35 år og prøver fortsatt, men ser ikke ut som det blir noe barn 2. :(

Ikke gi opp ❤️ 

Anonymkode: 927eb...8df

• Liker 3
Skrevet

Det er lett å se seg blind på kvinnens alder, men husk at jo eldre mannen er, jo vanskeligere blir det da også.

Anonymkode: 571c0...cd4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...