Gå til innhold

Diskuterer om å få inn et forbanna spisebord!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har et svææært billiardbord som tar opp hele storstua vår. Han kjøpte selvsagt dette med min tillatelse, og det var kult da. Men da han kom hjem med det. Var det mye større enn vi tenkte, og derfor måtte bordet ta hele storstua. På det tidspunktet hadde vi ingen barn.

nå, har vi et barn på straks 4 mnd. I 4 mnd har han snakket om å selge dette bordet, og det har oppmuntret meg. Men det skjer aldri noe. 
vi har ikke noe spisebord, ikke plass til noe skrivepult eller noe, den eneste flaten i huset vi har å spise på er sofabordet.. hele inndelingen av huset ville blitt mye ryddigere, og bedre, om dette billiardbordet var ute, og vi kunne fått inn et spisebord. Spesielt nå som vi har et barn son skal lære seg å spise selv om liten tid.

han bruker ikke billiardbordet heller, så vi har jo tydeligvis IKKE behovet... nå skal det sies at alt jeg sier og kommer med som forslag til hvordan det kan se ut her, blir han irritert av.. 

hva i alle dager kan jeg gjøre med dette? Det er hans hus, så slik sett har jeg ingenting jeg skulle sagt her, men han må huske at han har stifta seg en familie.. og kan ikke leve i en mancave da..

Anonymkode: 65a68...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt ham to uker frist på å selge bordet. Hvis han ikke selger det selv ville jeg lagt det ut på "Gis bort" på Finn.

Anonymkode: b465c...d97

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde begynt  med å skaffe ei plate og to, duk og noen stoler...

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sagt ifra om at jeg legger det ut på Finn imorgen,  hans hus ... pftf! Dere bor der sammen å det er en baby på vei så prioriteringen burde ligge på et funksjonelt hjem. 

Alternativt kunne han fått 2-3 dager på seg til å sette det på lagring. 

Anonymkode: 5e654...f9a

• Liker 4
Skrevet

Selv om du ikke eier huset, så bor du der og har litt å si om hvordan du vil ha det inne.

Det er også viktig som du påpeker dette med babyen som skal begynne å søle og spise selv. Det kan jo selvfølgelig skje rundt stuebordet - muligens det argumentet samboeren din har, men dere har jo plassen til å ha egen spiseplass bare biljardbordet blir borte.

Men, du har selvfølgelig en stemme i dette du også. Skulle bare mangle. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sagt ifra om at jeg legger det ut på Finn imorgen,  hans hus ... pftf! Dere bor der sammen å det er en baby på vei så prioriteringen burde ligge på et funksjonelt hjem. 

Alternativt kunne han fått 2-3 dager på seg til å sette det på lagring. 

Baby er 4 mnd gammel😅

• Liker 1
Skrevet

Hans hus? Og da skal han liksom få være diktator i forholdet? Sorry Mac, det er ikke sånn det funker. 

Anonymkode: df96c...9c0

• Liker 5
Skrevet

Hans hus, sier du? 
Mener du at dere har et helt hus til rådighet, eller bruker du ordet «hus» om en liten leilighet?

Dersom dere faktisk bor i et hus på landet og bordet faktisk står i «storstua» så ser jeg null grunn til å kvitte seg med det. I et hus har en massevis av plass. En kan, som folk flest, spise på kjøkkenet, ved kjøkkenbordet. Eller en kan slå inn en vegg og lage spisestue der det før var penstue. En kan putte biliardbordet på et soverom eller legge det over garasjen til ungene blir 6-7 og det blir moro for dem å spille.

Jeg tenker nok at dere som par har en lang vei å gå - dere har fått barn men ikke verken satt premissene for hvem som bestemmer hva eller hvor hjemme boligen han eiger er for deg. Pass også på at du sparer nok av egen inntekt til ` kjøpe en egen utleieenhet om absolutt senest 2-3 år, Ts. Kom deg inn på boligmarkedet.

Og så tenker jeg at dere har en vei å gå som foreldre. Og at han utviser en klassisk livskrise der han er redd for å miste den kule duden han var i alt pappa-maset. Og det er en reell redsel fordi det er en felle mange menn og enda flere kvinner faktisk går rett i. Det vil trolig bli helt ok å selge det bordet når dere får lagt premissene for hvor mye tid AS familien får lov til å ta av hver av dere og hvor mye tid dere har til overs. Nå er barnet 4 mnd, så da foreslår jeg 1 kveld hver helt uten barn til å bare være seg selv og 1 helg annenhver måned helt uten barn (og hverandre).

Anonymkode: a4704...342

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Baby er 4 mnd gammel😅

Åh... ja, da hadde det bordet vært borte for lengst hvis jeg bodde der!

• Liker 1
Skrevet

Du får gi han et ultimatum. Enten må bordet ut, eller så må dere flytte ut. Hadde aldri bodd sammen med noe slikt.

Anonymkode: 65031...a52

Skrevet (endret)

Du får skylde deg selv, og huske til neste gang, at det ikke er veldig smart å få barn uten å ha noen bestemmelsesrett over egen bosituasjon. Dersom dette ikke er tull, er du uansvarlig og pent sagt naiv, og han en stor utakknemmelig mannebaby og idiot.

Endret av Perle
  • Liker 6
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare lage Finnannonsen selv? Dere har jo bestemt dere for å selge det da du skriver at dere har snakket om å selge dette. Dere kan virkelig ikke ha det slik når dere allerede har hatt barn i 4 mnd....

Anonymkode: 62ba7...f21

• Liker 2
Skrevet

Ta bilder, lag annonse, spør han og bli enig om pris, du er kvitt bordet på null komma niks. 

Anonymkode: d1ac5...bdf

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hans hus? 

Hadde ikke bodd med en mann som kalte hjemmet vårt for "hans" og dermed skulle bestemme alt interiør. 

Gjest byråkrati
Skrevet

Hvorfor har du ikke kjøpt deg inn med mannen du har barn med? Og hvorfor bruker han det som pressmiddel mot deg? Skal du leve på nåde fordi du bor i "hans hus" resten av livet?  Eller hva om det blir slutt og du blir kasta ut? Hva skal du gjøre da?

Skrevet

Hvis det er hans hus og du vil ha vekk bordet får du trygle han om å ta det ut. Si vær så snill tusen ganger. Du kan ikke kreve noe.

Anonymkode: 22ba6...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...