AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Som overskriften sier Anonymkode: 923a0...719
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Har aldri vært dum nok til å snuse i utgangspunktet, men om man er gravid, bør man jo ihvertfall ikke gjøre det: https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet Anonymkode: 2695d...492 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri vært dum nok til å snuse i utgangspunktet, men om man er gravid, bør man jo ihvertfall ikke gjøre det: https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet Anonymkode: 2695d...492 Spurte ikke om graviditeten. Anonymkode: 923a0...719
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Hendte jeg tok en snus tidlig på jobb når jeg begynte der igjen, bare av og til om jeg jobbet med noen som snuste.. Men da gikk det 8+ timer fra snusen til neste amming. Dette var like før vi sluttet med ammingen. Nikotin går over i morsmelka og det tar bra mange timer før den er ute.. Anonymkode: 8c178...ba5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spurte ikke om graviditeten. Anonymkode: 923a0...719 Om du leser linken, står det nederst at snus gir ulemper til barnet ved amming.. Anonymkode: 2695d...492
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Nei, men jeg holder meg unna nikotin når jeg er gravid og ammer. Men til tross for jeg holder meg unna i nærmere 2 år, så føler jeg et enormt sug. Anonymkode: b52e4...489
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, men jeg holder meg unna nikotin når jeg er gravid og ammer. Men til tross for jeg holder meg unna i nærmere 2 år, så føler jeg et enormt sug. Anonymkode: b52e4...489 Jeg kjenner suget enda, og det er 1 år siden jeg sluttet. Ammer nå, og savner snus hver dag, men abstinensene er heldigvis borte Anonymkode: 923a0...719
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Nei, er vel ingen som gjør det nå for tiden ? Man vet vel hva det gjør. Anonymkode: eaa3d...79d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Leser at nikotinet går over i morsmelken, men finner lite informasjon om hva konsekvensene er? På ammehjelpen står det at det er bedre å snuse og amme enn å gi mme. Forsvarer ikke det å snuse i svangerskapet/amming, sluttet selv på dagen med positiv test! Ammer selv nå, og hadde aldri hatt samvittighet til å ta meg en snus selv om det frister. Men om det hadde vært veldig ille og snuse og amme hadde det vel vært mer advart mot det på ammehjelpen feks? Anonymkode: 75035...cce
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Leser at nikotinet går over i morsmelken, men finner lite informasjon om hva konsekvensene er? På ammehjelpen står det at det er bedre å snuse og amme enn å gi mme. Forsvarer ikke det å snuse i svangerskapet/amming, sluttet selv på dagen med positiv test! Ammer selv nå, og hadde aldri hatt samvittighet til å ta meg en snus selv om det frister. Men om det hadde vært veldig ille og snuse og amme hadde det vel vært mer advart mot det på ammehjelpen feks? Anonymkode: 75035...cce Korrekt. Moesmelkens fordeler er større enn nikotinets ulemper. Klarer du ikke å slutte å snuse vil det beskytte barnet mer å fortsette å amme enn å gå over til mme. Mvh ammehjelper Anonymkode: 562d7...3a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå