Gå til innhold

Blir man dårlig etter å ha tatt influensavaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta den, og lurer på om jeg bør forvente et par dager med verk i kroppen etterpå? :)

Anonymkode: 9401f...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig individuelt. Jeg var litt stiv i armen i et par dager, thats it. Kollegaen min var «influensasyk» i ei uke og fremdeles potte tett og forkjølt i totalt 3 uker pga vaksinen.

og siden det er litt endringer på vaksinen fra år til år, kan man det ene året ikke reagere i det heletatt, mens det neste året bli dårlig av den. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, missg skrev:

Veldig individuelt. Jeg var litt stiv i armen i et par dager, thats it. Kollegaen min var «influensasyk» i ei uke og fremdeles potte tett og forkjølt i totalt 3 uker pga vaksinen.

og siden det er litt endringer på vaksinen fra år til år, kan man det ene året ikke reagere i det heletatt, mens det neste året bli dårlig av den. 

Okey, takk for tilbakemelding :) 

Skrevet

"Bivirkninger av influensavaksinen

Influensavaksine kan gi ømhet, rødhet og hevelse på stikkstedet.

Noen får også feber, lett sykdomsfølelse og muskelsmerter. Dette er ikke influensa, men immunforsvaret som reagerer på vaksinen.

Allergiske reaksjoner eller andre alvorlige bivirkninger forekommer sjelden.

Influensavaksinen inneholder bare deler av drepte influensavirus og kan derfor ikke gi influensasykdom."

Helsenorge.no

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk litt hodepine og lett "feberfølelse" på kvelden. Dagen etter var jeg bare litt stiv i armen. 

• Liker 1
Skrevet

Første gangen var jeg litt snørrete et par dager etter, men det trenger ikke være relatert - man er jo ofte snørrete om høsten..

De andre gangene har jeg kun vært litt øm på stikk-stedet et par dager etterpå. 

Anonymkode: cc52c...bc4

Skrevet

Jeg ble bare øm i stikket noen dager. 

Anonymkode: a792c...2fd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta den, og lurer på om jeg bør forvente et par dager med verk i kroppen etterpå? :)

Har tatt den i flere år, og senest i forrige uke. Har aldri fått feber eller sykdomsfølelse etterpå. I år ble jeg litt hoven og rød rundt stikkstedet.

Anonymkode: db2b1...74d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tok den for en uke siden. Ble litt øm i overarmen  i et par dager, ingenting annet :) 

Endret av miore
Skrevet

Jeg tok den i stad. Merker absolutt ingenting. Så veldig individuelt.

Anonymkode: 566cc...0fb

Skrevet

Tok den på mandag, tirsdag ble jeg litt øm på stikkstedet, og nå har jeg en liten kul og er øm. Men ikke merket til andre bivirkninger. 

Anonymkode: c2d66...e52

• Liker 1
Skrevet

Tok den i går, øm og lett hoven rundt stikkstedet, ellers ingen bivirkninger. I fjor våknet jeg med feber og muskelverk dagen etter vaksinen som hang i i noen få dager.

Skrevet

I fjor ble jeg syk i 4 dager. Tar årets på fredag og håper jeg er tilbake på jobb mandag.

Skrevet

Jeg har tatt influensavaksine i 20 år, tok svineinfluensavaksinen også. 

Aldri hatt noen annen bivirkning enn øm overarm dagen etter på influensavaksinen. 

Gleder meg til Koronavaksinen kommer! 

Anonymkode: 708ce...673

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å ikke "forvente" noen verdens ting. 

Jeg har aldri merket noe som helst. Knapt nok stikket i seg selv.

Skrevet

Eg følte meg faktisk friskare av å ta den. Var litt smådvask og trøtt, etterpå wohoo boost. Rydda heile huset og var høgt og lågt fram til 23:00. 

Høyrest sikkert rart ut. 

Det var nok ingen sammenheng ;)

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun vond overarm tre dagers tid 😊👍

Skrevet

Tok vaksinen på tirsdag. Var litt småklein en liten stund på kvelden, og litt om i armen dagen etter, men ellers i god og fin form 😊 med tanke på risikoen med influensa for mot og barn, pluss koronar som er nå, så er det greit å kunne vaksinere seg for det man kan vaksinere seg for. Har også svangerskapsdiabetes, så er ekstra utsatt. Har 3 bonusbarn har 50% av tiden, og er ekstra greit å være beskyttet, når man ikke kan garantere mot all smitte 100% hele tiden.

Skrevet
18 timer siden, missg skrev:

Mest sannsynlig hadde din kollega noe liggende latent i kroppen, og det fikk en boost med vaksinen. Ingen blir syk av vaksinen. Man kan få en sykdomsfølelse som kommer mellom 1-3 dager etter at den er satt, og det varer i toppen 3 dager.

Anonymkode: e80d0...c40

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok den første gang i fjor. Var bare litt øm i stikket en dag, merket ikke noe annet. Ville teste den før prøvingen startet, da det er "samme" vaksinen hvert år (bare bytter ut den døde virus delen). 

Tar den med glede i år også (gravid). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...