AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg lurer på; synes dere det er normalt å ikke ha håndsåpe ved kjøkkenvasken? Jeg har alltid tenkt på det om en helt selvfølgelighet, og vasker selvsagt hendene både før og under matlaging og før jeg spiser. Under matlaging vasker jeg hendene f.eks. når jeg har tatt på rått kjøtt og skal videre til andre ting som grønnsaker/salat osv. Noen ting er jo også veldig fettete å håndtere, som f.eks. bacon, da må man jo vaske seg på hendene for å få vekk fettet fra fingrene. Men jeg har i det siste lagt merke til at flere jeg kjenner ikke har håndsåpe ved kjøkkenvasken, noe jeg synes er VELDIG rart og uhygenisk. Jeg har ikke sagt noe til disse personene, for nå lurer jeg på om det er jeg som er rar som ser på dette som en HELT nødvendighet? Anonymkode: 69685...d5d 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Mange vasker hendene med oppvaskmiddelet, da, vettu.... Så du bør nok vente litt mer med dømmingen din. De aller, aller fleste vasker hendene, men ikke alle har egen håndsåpe til formålet. Zalo er ikke kjempebra for huden, men mange bruker det lell. Anonymkode: 03d21...04a 17
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Mange bruker oppvasksåpe som den over meg skriver. Jeg synes det er grusomt. Anonymkode: fba4d...f64 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har egen såpe for håndvask på kjøkkenet. Forsøker å ha minst mulig oppvasksåpe på hendene (og bruker ikke Zalo pga ekstremt sterk på mine hender), fordi har eksem og sensitiv hud. Pluss at vil ikke bruke unødvendig mye oppvasksåpe, da jeg ikke kjøper den i matvarebutikk. Anonymkode: 12bc0...46f 3
Million Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har en håndsåpepumpe ved kjøkkenvasken, men det er en skikkelig drittpumpe som både er skikkelig hard å trykke på, og som når den gir fra seg såpe, bare gir en ørliten dæsj. Derfor lar jeg ofte den såpa stå, og bruker å spraye hendene med Zalo-sprayen istedet og fjerner fett etc på hendene med den såpa i stedet. Kan tenke meg at andre som ikke har egen håndsåpe på kjøkkenet kanskje gjør det samme? Hvis ikke, er de noen griser jeg ikke ville likt å spise hos... Eks-mannen min kan drive og fingre på og håndtere rå kyllingfileter, for så å begynne og ta på kjøkkenredskaper, stekepannehåndtaket, krydderglasset etc UTEN å ha vasket seg på fingrene etter kjøtt-håndteringen. Sånt synes jeg er skikkelig ekkelt. Har man tatt på rått kjøtt bør man vaske seg før man gjør NOE som helst annet!
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har zalo med vann i sprayflaske (ikke fra butikken, men utvannet zalo). Bruker den til å vaske hendene med. Ser ikke poenget i å ha flere forskjellige. Anonymkode: 605af...e55 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Det er typ 5 skritt til en servant med håndsåpe, så ser ingen grunn til å ha egen på kjøkkenet. Og om det er opptatt der, så bruker jeg zalo. Anonymkode: 2fb83...9d5 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Her er det håndsåpe på kjøkkenet ved vasken. Ellers ville jeg måtte gå ned en etasje å vaske hendene. Anonymkode: 25f8e...f39 1
Amélie La Croix Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Har egen håndsåpe på kjøkkenet. Jeg tror nok jeg er veldig sær på det, for jeg er nødt til å bruke den som er spesielt for kjøkken. Kunne ikke tenkt meg å bruke samme type håndsåpe som jeg har på badet, f.eks. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet, men jeg er nøye med håndvask allikevel. Det er bare noen få skritt fra kjøkkenet til bad med vask og håndsåpe. Jeg pleier å åpne døra til badet før matlagingen slik at jeg kan gå til og fra for å vaske hendene uten å ta på dørhåndtaket. Jeg har tenkt at det hadde vært praktisk med håndsåpe på kjøkkenet, men hvordan organiserer dere håndvasken da? Har dere frottehåndkle hengende på kjøkkenet til håndvasken? Anonymkode: 8d544...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet, men jeg er nøye med håndvask allikevel. Det er bare noen få skritt fra kjøkkenet til bad med vask og håndsåpe. Jeg pleier å åpne døra til badet før matlagingen slik at jeg kan gå til og fra for å vaske hendene uten å ta på dørhåndtaket. Jeg har tenkt at det hadde vært praktisk med håndsåpe på kjøkkenet, men hvordan organiserer dere håndvasken da? Har dere frottehåndkle hengende på kjøkkenet til håndvasken? Anonymkode: 8d544...b1e Tørker hendene i oppvaskhåndkleet, vel. Trenger ikke frottéhåndkle til å tørke hendene? I tiden Før Barn hadde jeg et kjøkkenhåndkle satt av til håndtørking (type det grønne til oppvask, det lilla til håndvask), men det var jo bare å gi opp når det kom småbarn i hus. Anonymkode: 03d21...04a 5
Pås Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 Har håndsåpen i skuffen under vasken.. har for øvrig aldri tenkt tanken at jeg må huske å sjekke hvordan andre gjør dette! 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 Zalo fungerer utmerket for oss som ikke har veldig sensibel hud på hendene. Blir så rent atte! 😀 Anonymkode: d21e4...e5e 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 TS her. Zalo er så sterkt for huden at jeg ville ikke brukt det fast til å vaske hendene. En gang i blant er noe annet Jeg forstår de som vasker hendene på badet om det er i nærheten, men hadde det vært meg hadde jeg nå bare kjøpt en ekstra pumpesåpe og hatt ved kjøkkenvasken for å gjøre livet enklere.. Angående kjøkkenhåndkler så har vi to stk hengende, et for oppvask og et litt "grovere" kjøkkenhåndkle for hendene. (Men så har ikke vi småbarn i hus da, skjønner at det ikke er enkelt å gjennomføre med barn..) Og jeg har forøvrig ikke gått inn for å sjekke hvordan bekjente har det, har kun bitt meg merke i det når jeg har oppdaget det tilfeldig. Ved at jeg f.eks har gått til kjøkkenvasken for å vaske meg på hendene før et måltid hos de el når jeg skulle lage mat hos de, og sett/fått beskjed om at de ikke har såpe der... Så da var jeg nysgjerrig på om det var jeg som var rar eller hva. Anonymkode: 69685...d5d 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har egen såpe for håndvask på kjøkkenet. Forsøker å ha minst mulig oppvasksåpe på hendene (og bruker ikke Zalo pga ekstremt sterk på mine hender), fordi har eksem og sensitiv hud. Pluss at vil ikke bruke unødvendig mye oppvasksåpe, da jeg ikke kjøper den i matvarebutikk. Anonymkode: 12bc0...46f Hvilken oppvask såpe bruker du? Anonymkode: 7e494...3ef 1
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 Fattern har håndsåpe ved vasken på kjøkkenet.
Million Skrevet 21. oktober 2020 #17 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, Amélie La Croix skrev: Har egen håndsåpe på kjøkkenet. Jeg tror nok jeg er veldig sær på det, for jeg er nødt til å bruke den som er spesielt for kjøkken. Kunne ikke tenkt meg å bruke samme type håndsåpe som jeg har på badet, f.eks. Spesielt for kjøkken? Finnes det håndsåpe som er spesielt for kjøkken altså? Det har jeg aldri sett i butikken? Hvor kjøper du det?
Amélie La Croix Skrevet 21. oktober 2020 #18 Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, Million skrev: Spesielt for kjøkken? Finnes det håndsåpe som er spesielt for kjøkken altså? Det har jeg aldri sett i butikken? Hvor kjøper du det? Det er en Sun Light, iallfall. Tror de fleste butikkene har den. 2
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #19 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) http://www.ekteinterior.com/2011/06/sape-fra-1920.html 1 minutt siden, Amélie La Croix skrev: Det er en Sun Light, iallfall. Tror de fleste butikkene har den. Endret 21. oktober 2020 av AndreasBR
Million Skrevet 21. oktober 2020 #20 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, Amélie La Croix skrev: Det er en Sun Light, iallfall. Tror de fleste butikkene har den. Er det denne du mener, til hele 60 spenn? Det er jo minst tre ganger så høy pris som for en vanlig Palmolive flytende håndsåpe på dispenser!! Dette er ikke noe annet enn et salgstriks. Man må ikke ha "spesiell kjøkkensåpe" for hendene på kjøkken. All flytende håndsåpe duger. Endret 21. oktober 2020 av Million 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå