Gjest Lene23 Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Siden jeg stort sett hentet inspirasjon herfra, tenkte jeg kanskje det var på plass med en liten briefing? Vel, jeg har hatt en inmari positiv utvikling siden sist jeg skrev innlegget mitt, og siden jeg fikk alle de konstruktive svarene jeg gjorde. Livsstilsendringen er på plass, og vekta er på vei ned! Er (som før) 168 cm høy, og veier for øyeblikket 78 kg. (Kontra 85...) For meg er det en drastisk forbedring! Håper jeg kan fortsette med å hente inspirasjon herfra?
Brunhilde Skrevet 29. juli 2005 #2 Skrevet 29. juli 2005 Se det! Så flink du har vært! Gratulerer - og lykke til videre på veien nedover! Heksehilsen
Glossy Skrevet 29. juli 2005 #5 Skrevet 29. juli 2005 Kjempe flink!! Send gjerne noen vibber over her!
Grooo Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Flott! Gikk selv ned fra 86 til rundt 70 med hjelp av Grete Roede i høst så jeg vet hva du er igjennom.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #7 Skrevet 30. juli 2005 Flott! Gikk selv ned fra 86 til rundt 70 med hjelp av Grete Roede i høst så jeg vet hva du er igjennom. ← Har du noen tips til hvordan dette kan bli av varig natur? Jeg kommer til å stagnere et sted, men gjør det heller på 70 enn på 85.. Gratulerer med flott innsats, forresten! Du er en sann inspirasjon!
Letti Skrevet 30. juli 2005 #8 Skrevet 30. juli 2005 Så flott! Du har jo vært kjempeflink. Hva har du gjort? Det er jo ikke så lenge siden du var her sist!? Selv har jeg slitt i flere mnd for og gå ned fra 83 til de 77 jeg er på nå. Har brukt over 1 1/2 mnd og har nesten gitt opp flere ganger. Men gubben henger over meg både når jeg veier meg og når jeg henger som et slips over ergometersykkelen. Men nå er det akkurat som noe har løsnet, så det i seg selv er jo oppmuntrende. Skal tilbake til Grete Roede kurset (siste fire gangene før nytt kurs) i slutten av august og da skal vekta være rundt 73-74 kilo. Ikke et gram over. Det er både flaut og elendig hvis jeg ikke har gått ned noe i sommer. Hva er målet ditt helt til slutt? Selv er målet mitt ca 60 kilo og det hadde jeg håpet og klare til jul. Men først skal jeg klare 73-74, og så 70 og neste da er 65, og så får jeg vurdere da om jeg skal noe mere ned. Skal begynne og jogge i tillegg til syklinga mi og trampolinehoppinga. Og så vurderer jeg Bailine fra september av. Kanskje du og jeg skal ha en veiedag i uka hvor vi skriver noe ord her og oppmuntrer hverandre? Også kan vi jo skrive noen ord når det måtte passe.... Det er så godt og ha noen som er i samme situasjon. Ønsker deg lykke til videre.
Gjest Lene23 Skrevet 30. juli 2005 #9 Skrevet 30. juli 2005 Så flott! Du har jo vært kjempeflink. Hva har du gjort? ← Først og fremst: Hei! Du aner ikke hvor mye jeg satt pris på dette svaret. Etter noe sykdom og påfølgende medisinering mistet jeg matlysten, og det resulterte i at jeg strengt tatt har gått ned litt for fort. Men så bestemte jeg meg for å snu det til noe positivt, og det har det blitt. En livsstilsendring var på sin plass, og hvorfor ikke utnytte "pangstarten"? Jeg trenger mindre porsjoner enn før, og jeg spiser konsekvent sunt. (Har til og med gitt opp brød!) Og det beste er: jeg føler ikke savnet! Holder heller fokus på at jeg ikke lenger orker å gjemme meg bort i store klær, og da er drivkraften der. Kjæresten min, derimot, syns det er litt kjipt at jeg endelig er blitt en sånn jente han alltid snakker om "spiser salat og ikke klarer å kose seg.." Men det får han pent leve med! haha Når det gjelder trening, har jeg ikke tyngre økter enn at jeg går raske turer med 1 times varighet hver dag. Skal begynne med lett idrett til høsten (heldigvis!) for helsestudio klarer jeg bare ikke. Dessuten har jeg dårlige knær, så ren jogging er ute av bildet. Men jeg får igang pulsen, så med turkamerater (ikke så ofte) eller min kjære mp3-spiller (ofte!) koser jeg meg på en fast rute jeg har valgt. Hva skal jeg si? Jeg har vært overvektig i mange år, men har først nå virkelig fått ånden over meg. Tror jeg i forholdet med kjæresten også hadde han som "hvilepute". (Trenger da ikke holde meg i form, har en som elsker meg for den jeg er!) Og det er greit nok det. Men dårlig selvtillit sitter for godt i. Da jeg skrev innlegget her på KG, (hvorfor i all verden har jeg ikke registrert meg?!) fikk jeg skriftliggjort det. Herregud - jeg veier altfor mye! Dessuten kom det masse innspill som gjorde at jeg kom igang. Har aldri kunnet være åpen med noen om vekta mi, derfor var det så deilig å kunne prate om det med noen som ikke er forutinntatte. Det hjalp. Jeg går så langt som å si at dere på KG har hjulpet meg igang. Forstår inmari godt at du er frustrert over tempoet, men det er akkurat det som er greia: Vil vi gå ned i vekt OG bli der, tar det tid. (Det tok tid å gå opp, derfor må det nødvendigvis ta tid å gå ned igjen.) Du har jo aktivt tatt del i din egen helse du, investert i kurs og greier. Jeg skal liksom la alt foregå i stillhet, jeg. Vel, frem til jeg begynte å skrive her, da! Kanskje du og jeg skal ha en veiedag i uka hvor vi skriver noe ord her og oppmuntrer hverandre? Også kan vi jo skrive noen ord når det måtte passe.... ← Mer enn gjerne!! Skal få registrert meg, så kan vi utveksler erfaringer. Lykke til du også!
Gjest Mito24 Skrevet 30. juli 2005 #10 Skrevet 30. juli 2005 Bra gjort. Jeg regner med at du blir mer og mer motivert, når du ser resultatene. Det er sånn det pleier å være med de fleste.
Gjest Myztica Skrevet 30. juli 2005 #11 Skrevet 30. juli 2005 Vil bare si gratulerer med vektnedgang! Kjempebra Lykke til videre
Grooo Skrevet 31. juli 2005 #12 Skrevet 31. juli 2005 Har du noen tips til hvordan dette kan bli av varig natur? Jeg kommer til å stagnere et sted, men gjør det heller på 70 enn på 85.. ← De største forandringene jeg gjorde var å begynne å drikke mye vann, og å spise mindre porsjoner. Og å starte med å spise frokost.. Det hadde jeg ikke gjort på mange-mange år. Litt gryn og melk til frokost, så et eple eller annen frukt på jobben før lunch, to brødskiver til lunch, en liten yoghurt før jeg reiser fra jobb, middag når jeg kommer hjem og et knekkebrød eller to til kvelds. Og en stor og god posjon smoothie omtrent hver kveld... Fra starten på august og fram til jul spiste jeg ikke godis eller sjokolade en eneste gang, ikke potetgull eller noe. Og ikke noe alkohol, og bare bittelitt brus de gangene vi var i selskap. Var topp motivert, og det gikk veldig greit. Savnet ikke godis i det hele tatt! Nå etter nyttår har det "sklidd ut" litt og jeg har gått opp et par kg, men har stoppet der og er fornøyd med det. Spiser fortsatt like sundt som før, men spiser litt godis i helgene og alkohol når det blir tilbudt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå