AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Baby 6 mnd sover konsekvent 30 min av gangen, våkner etter første søvnsyklus. Tidligere har vi alltid tatt opp, men har de siste dagene forsøkt å få han til å sove videre. Han sovner da igjen etter 30-40 min i sengen, og kan da sove i 1,5 - 2 timer til. Men jeg blir så usikker på om det er riktig å gjøre det sånn? Han trenger jo søvnen, men samtidig føles det som hele dagen går til å forsøke å få han til å sove. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 873f2...a17
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg ville ikke tatt opp etter så kort søvn. Ja, det er noe drit når man bruker så mye tid på det, men jeg vil tro det er bedre for babyen. Anonymkode: 2ca52...3fc 1
Sizz- Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Vi hadde det likt med våt baby. Hun sov aldri mer enn 30 min. Det var på sekundet omtrent, så våknet hun. Hele fjordsommeren gikk til å trille henne rundt og få henne til å sove. Og når hun endelig sovnet så vart det å forte seg hjem så man fikk slappet av de resterende 20 minuttene. Det var veldig slitsomt husker jeg, og når hun endelig begynte å kunne sove 45-60 min da var det pappaperm og jeg måtte ut å jobbe. Husker hvor urettferdig jeg syntes alt var da. Fikk liksom aldri slappet av. Men som sagt det ordnet seg til slutt, ved ca 7-8 mnds alder. Vet ikke hvilke råd jeg skal komme med til deg men ikke vær alt for rask med å ta babyen opp ihvertfall. For det KAN jo hende babyen sovner igjen om du bysser litt på vogna når du ser klokka begynner å nærme seg 30 min. Er babyen på tur å vokne og vogna allerede er i bevegelse da så kanskje babyen sovner igjen. Funket ikke her da, men ikke alle er like sta som min jente 😄 Men det som iallfall jeg tror er at det ordner seg til slutt. Nå er jenta vår 1år og 8mnd og siden hun var rundt året så har hun sovet knallbra både på natta og på dagen. Med få unntak, men de er så få at jeg gidder ikke ta de med i beregningen en gang:)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Hvis han er fornøyd og sovner igjen i løpet av 30 minutter ville jeg fortsatt som du gjør, de trenger gjerne å lære seg å linke søvnsykluser så det skjer nok etterhvert at den lange luren blir mer sammenhengende. Min sov også bare en syklus i starten og våknet tydelig trøtt og misfornøyd så måtte ofte inn og bysse tilbake i søvn igjen, men det gikk seg til etterhvert (rundt 6 mnd) og nå sover hun som oftest 2 timer i slengen. Anonymkode: 254d1...6c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå