molo80 Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har det siste året fått utbetalt barnebiddrag til en fast dato, 20. hver mnd. Jeg antar at barnebidraget blir krevd inn, da det kommer fra "NAV innkreving" og at jeg av og til får mer utbetalt de mnd. det f.eks er utbetaling av skattepenger ol. Han har gjeld til meg fra før etter manglende bidrag. Han har lite samvær fordi han valgte å flytte 3,5 timer vekk. Sønnen vår er 14 år og ikke villig til å reise dit annenhver uke. De siste to årene har det i snitt blitt ei helg i mnd. Den siste tiden har min x fått det for seg at det er jeg som holder sønnen vår borte fra han, noe som selvsagt ikke stemmer. Men han har sluttet å svare meg på meldinger (fine meldinger med bilder av vår sønn). Oppdaget nylig at han også har slettet meg fra facebook etter 12 år. (ikke at det spiller noen rolle for meg). Men nå har bidraget også stoppet opp. Det jeg lurer på er: Stemmer det som jeg tror at bidraget blir krevd inn når det kommer fra NAV innkreving? Og hva er da grunnen til at det sluttet å komme, er det fordi han ikke har inntekt lenger? Eller kan det være at det bare er forsinket? Og hvor kan jeg henvende meg ang. dette? Jeg har ikke blitt spesielt mye klokere av å lese på nettsidene, der får jeg bare opp at om han ikke betaler, blir det krevd inn.. Men hva når det er innkrevingen som stopper opp? Noen som har peiling?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 Innkrevingen kan skje via faktura eller tvangstrekk på lønna, eller som du har opplevd også at det blir tatt av skattepengene har til gode. Dersom det er tvangstrekk, kan han ha bytta jobb slik at trekket har stoppet opp. Om han får faktura, kan han rett og slett kun ikke betalt den. i begge tilfeller vil det står fra nav innkreving på din kontoutskrift. Om du ringer til nav innkreving kan du få svar på dette. Anonymkode: f0757...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg får det rundt den 1. i mnd når han ikke betaler til nav. tror det er sånn at han får regning med forfall den 20., og hvis ikke den blir betalt får jeg bidragsforskudd av nav. Anonymkode: f0739...626
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Du vil alltid få noe hvis dere har det gjennom nav. bidragsforskuddet blir regnet ut fra inntekten din, og far opparbeider seg gjeld hos nav. Anonymkode: f0739...626
molo80 Skrevet 21. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg får ikke bidragsforskudd. Jeg har for høy inntekt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Hvis du får bidraget fra nav, er det de som kan svare deg på hvorfor det nå har uteblitt. Anonymkode: f4da7...f02
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Du vet han fortsatt lever? Her stoppet bidraget før brevet om barnepensjon kom. Anonymkode: ef43e...bdf
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 Forfall på faktura er 25. hver måned og du skal da ha det på konto innen den 10. neste måned. Nav innkreving sender faktura og dersom han ikke betaler på 3 fakturaer/måneder går de til arb.giver og trekker rett fra lønna. Anonymkode: 68280...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå