Gå til innhold

Noen som har tatt NIPT test i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt NIPT test i Sverige og vil dele erfaringer? Lurer særlig på om noen har gjort dette under corona og hvordan vernetiltakene var.

Anonymkode: a793e...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bestille testkit hjem og få noen til å ta blodprøven for deg. Så sender du prøven direkte til laben. Det kommer jeg til å gjøre. Elles må du nesten ta kontakt med den enkelte klinikken for å høre hvilke smittevernstiltak de har. Husk karantene når du kommer hjem 😊

Anonymkode: 5c6a0...195

Skrevet

Men de fleste nekter jo å ta prøven. Kun de med risiko/over 38 år får lov i Norge. 

Til og med private aktører må vente til retningslinjer er på plass, og fristen er 1 november.

Alle snakker om at det "bare" er å få noen til å ta blodprøve, men jeg er nysgjerrig på hvordan 😛 Alle jeg har spurt sier nei, og har lest at leger/de som tar prøvene kan bli straffeforfulgt..

Anonymkode: 305a9...a67

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de fleste nekter jo å ta prøven. Kun de med risiko/over 38 år får lov i Norge. 

Til og med private aktører må vente til retningslinjer er på plass, og fristen er 1 november.

Alle snakker om at det "bare" er å få noen til å ta blodprøve, men jeg er nysgjerrig på hvordan 😛 Alle jeg har spurt sier nei, og har lest at leger/de som tar prøvene kan bli straffeforfulgt..

Anonymkode: 305a9...a67

Ja det tror jeg på. Leste også at de kunne sende et kit, men kan ikke se hvordan helsepersonell lovlig kan bidra med dette heller? Jeg kommer imidlertid til å spørre Jordmor om dette. Jeg tror jeg kommer til å ende opp med å kjøre alene til en samarbeidsklinikk uten å stoppe andre steder i uke 10+0, ta prøven også rett hjem i karantene. Jeg er student, så har heldigvis muligheten til det.

https://www.eddalabs.com/faq?fbclid=IwAR16-538HAGNsSuwGH1UoNd2sFgwWIOox-QZaz1Dc8Nrouy4x3qw8BrDSHg 

Jeg har kanskje best inntrykk av denne klinikken ut fra informasjondelingen, fokus på norske kunder og utforming av nettsiden.

Anonymkode: a793e...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...