Imelie Skrevet 21. oktober 2020 #1 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er en av de som fremdeles venter. I dag, 21. oktober, skal være den siste opprinnelige dagen for å få dette. Selv om det også er snakk om en dato i slutten av november. Er det noen her som har fått i dag? 😊 1
NakenPanda Skrevet 21. oktober 2020 #2 Skrevet 21. oktober 2020 (endret) Skatteoppgjør kan komme så seint som 30. november. Fikk mitt 11 november i fjor. Endret 21. oktober 2020 av NakenPanda
Bunuel Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 "Når kommer skatteoppgjøret mitt? Etter at din skattemelding er levert, må Skatteetaten behandle den. Når skattemeldingen din er ferdig behandlet, lager vi et skatteoppgjør. Hvor lang tid dette tar, varierer. I år fikk noen lønnstakere og pensjonister skatteoppgjøret sitt i april og mai. De aller fleste lønnstakere og pensjonister fikk skatteoppgjøret sitt 22. juni. Etter det fortsetter vi med løpende oppgjør fra 12. august til 26. november." Kan anbefale en side som heter skatteetaten.no. Tror kanskje de arbeider med skatt og sånt. Utrolig side med all informasjon om skatt!! 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 På 21.10.2020 den 8.26, Imelie skrev: Jeg er en av de som fremdeles venter. I dag, 21. oktober, skal være den siste opprinnelige dagen for å få dette. Selv om det også er snakk om en dato i slutten av november. Er det noen her som har fått i dag? 😊 Jeg har heller ikke fått mine enda og er sykt lei av å vente 😩 Anonymkode: 87ce7...868 1
Gjest Ezio Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 På 21.10.2020 den 8.26, Imelie skrev: I dag, 21. oktober, skal være den siste opprinnelige dagen for å få dette Hvorfor har du fått for deg dette?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Jeeeeeeg ooooog. 🙄 Har ikke fått det enda. Ser ut til at jeg må vente til November. Veldig irriterende!! Anonymkode: b8b13...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 På 21.10.2020 den 8.26, Imelie skrev: Jeg er en av de som fremdeles venter. I dag, 21. oktober, skal være den siste opprinnelige dagen for å få dette. Selv om det også er snakk om en dato i slutten av november. Er det noen her som har fått i dag? 😊 Ikke fått det. Fikk beskjed om at de ribbet meg mer for det jeg skulle få tilbake for ca en uke siden De skal gi meg stakkarslige 1700 tilbake. Får dem visst aldri. Jeg leier ut leiligheten min fordi jeg leier ett annet sted. De tok ikke hensyn til at jeg leier ett annet sted og ranet meg for penger. Anonymkode: dc983...f75
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke fått det. Fikk beskjed om at de ribbet meg mer for det jeg skulle få tilbake for ca en uke siden De skal gi meg stakkarslige 1700 tilbake. Får dem visst aldri. Jeg leier ut leiligheten min fordi jeg leier ett annet sted. De tok ikke hensyn til at jeg leier ett annet sted og ranet meg for penger. Anonymkode: dc983...f75 Hva snakker du om, ran? Jeg vil heller ikke la staten oppbevare penger for meg i nesten to år til minimal rente, men da sørger jeg også for å ikke betale for mye så jeg må vente på å få dem tilbake. Anonymkode: 97c26...73f 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke fått det. Fikk beskjed om at de ribbet meg mer for det jeg skulle få tilbake for ca en uke siden De skal gi meg stakkarslige 1700 tilbake. Får dem visst aldri. Jeg leier ut leiligheten min fordi jeg leier ett annet sted. De tok ikke hensyn til at jeg leier ett annet sted og ranet meg for penger. Anonymkode: dc983...f75 Leieinntekter er skattepliktige hvis de overstiger 20000,- og ikke er i tilknytning til egen bolig (eks. hybel, mindre utleiedel etc.). Det er altså ikke skatteetaten som «raner deg for penger», de har bare oppdaget at du (bevisst eller ubevisst) forsøkte deg på en liten skattesvindel dersom du ikke oppgav denne inntekten i selvangivelsen... Anonymkode: ce69b...06f 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke fått det. Fikk beskjed om at de ribbet meg mer for det jeg skulle få tilbake for ca en uke siden De skal gi meg stakkarslige 1700 tilbake. Får dem visst aldri. Jeg leier ut leiligheten min fordi jeg leier ett annet sted. De tok ikke hensyn til at jeg leier ett annet sted og ranet meg for penger. Anonymkode: dc983...f75 Det er jo ikke skatteetaten sin feil at du er økonomisk idiot. Regler er regler, også for de som gjør dumme livsvalg. Anonymkode: 27083...e45
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke fått det. Fikk beskjed om at de ribbet meg mer for det jeg skulle få tilbake for ca en uke siden De skal gi meg stakkarslige 1700 tilbake. Får dem visst aldri. Jeg leier ut leiligheten min fordi jeg leier ett annet sted. De tok ikke hensyn til at jeg leier ett annet sted og ranet meg for penger. Anonymkode: dc983...f75 Hvorfor skulle de tatt hensyn til at du leier et annet sted? Boligen du leier har ingenting med leiligheten du leier ut å gjøre. Jeg får heller ikke fradrag for mine leiekostnader, hvorfor skulle du fått det? Anonymkode: e9543...b1b 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Skrevet 23. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke fått det. Fikk beskjed om at de ribbet meg mer for det jeg skulle få tilbake for ca en uke siden De skal gi meg stakkarslige 1700 tilbake. Får dem visst aldri. Jeg leier ut leiligheten min fordi jeg leier ett annet sted. De tok ikke hensyn til at jeg leier ett annet sted og ranet meg for penger. Anonymkode: dc983...f75 Typisk eksempel som gjør at du må vente, man gjør mange etterkontroller på personer som åpenbart har forsøkt bevisst (eller ubevisst) «skattesvindel» slik du selv beskriver du har gjort. Vil tro de aller fleste som nå venter på oppgjør har enten svært komplekse formuer/inntekter/eiendeler , eller har i stikkontroller blitt tatt i grov feilrapportering slik du selv innrømmer og må gjennomgå en større sjekk av resterende ligning for i år og tidligere år. Den minste konsekvensen er at ligningen blir korrigert, i neste instans at skattetaten finn samme feil i tidligere års ligninger og man får ekstra tilbakevirkende krav, og alt etter alvorlighetsgrad blir gitt straffebeskatning og i ytterste konsekvens politianmeldelse (ved grov bevisst svindel). Om man venter på 1700kr er det vel ingen krise - og hvorfor i det hele tatt tenke / irritere seg over dette? Pengene kommer jo uansett en eller annen gang. Anonymkode: ba77f...c19
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg fikk endelig mine i dag så det er håp folkens 🥳 Anonymkode: 87ce7...868
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #15 Skrevet 3. november 2020 På 21.10.2020 den 8.49, Bunuel skrev: "Når kommer skatteoppgjøret mitt? Etter at din skattemelding er levert, må Skatteetaten behandle den. Når skattemeldingen din er ferdig behandlet, lager vi et skatteoppgjør. Hvor lang tid dette tar, varierer. I år fikk noen lønnstakere og pensjonister skatteoppgjøret sitt i april og mai. De aller fleste lønnstakere og pensjonister fikk skatteoppgjøret sitt 22. juni. Etter det fortsetter vi med løpende oppgjør fra 12. august til 26. november." Kan anbefale en side som heter skatteetaten.no. Tror kanskje de arbeider med skatt og sånt. Utrolig side med all informasjon om skatt!! Dette står på min skattemelding, leste den på nytt da jeg synes det er merkelig jeg aldri får oppgjøret: Når kommer skatteoppgjøret? Skatteoppgjøret blir ikke sendt ut på spesifikke datoer, men så snart skattemeldingen er ferdig behandlet. Det vil si at du får ditt oppgjør i løpet av juni, august eller september, senest i oktober. Leverer du på papir, får du tidligst skatteoppgjøret i august. Ergo er det innen november starter, iæde selv har gått ut med. Anonymkode: f6555...3ca
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #16 Skrevet 3. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette står på min skattemelding, leste den på nytt da jeg synes det er merkelig jeg aldri får oppgjøret: Når kommer skatteoppgjøret? Skatteoppgjøret blir ikke sendt ut på spesifikke datoer, men så snart skattemeldingen er ferdig behandlet. Det vil si at du får ditt oppgjør i løpet av juni, august eller september, senest i oktober. Leverer du på papir, får du tidligst skatteoppgjøret i august. Ergo er det innen november starter, iæde selv har gått ut med. Anonymkode: f6555...3ca Innen 26.november, står det på nettsidene deres. Jeg venter fremdeles. Anonymkode: 15bd4...007
Imelie Skrevet 3. november 2020 Forfatter #17 Skrevet 3. november 2020 Trådstarter her Jeg fikk oppgjøret mitt 29. oktober og pengene på konto samme dag
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #18 Skrevet 3. november 2020 Det tryggeste er alltid å gå direkte til kilden: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/se-skatteoppgjoret-ditt/ https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skattekalender/ 26. november er dato for siste skatteoppgjør. Anonymkode: 6f8da...603
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 På 3.11.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev: Innen 26.november, står det på nettsidene deres. Jeg venter fremdeles. Anonymkode: 15bd4...007 helt sant det, men min skattemelding står det noe annet. Ergo skulle man jo forvente de da skrev fakta. Men har enda ikke fått noe. Så ikke kjempeimponert av det nye systemet. Pengene kunne faktisk vært plassert et sted med bedre avkastning disse mnd. Latterlig at man må vente 11 mnd før man får igjen noe man har betalt for mye. Og de som måtte betale fikk ikke 11 mnd utsettelse. Anonymkode: f6555...3ca
Gjest Blondie65 Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: helt sant det, men min skattemelding står det noe annet. Ergo skulle man jo forvente de da skrev fakta. Men har enda ikke fått noe. Så ikke kjempeimponert av det nye systemet. Pengene kunne faktisk vært plassert et sted med bedre avkastning disse mnd. Latterlig at man må vente 11 mnd før man får igjen noe man har betalt for mye. Og de som måtte betale fikk ikke 11 mnd utsettelse. Anonymkode: f6555...3ca Pengene kunne helt klart vært plassert med bedre avkastning dersom du hadde planlagt skatten din slik at du slapp å vente helt til november og ergre deg grønn. Har du lært nå? Med lønnslippen for siste måned i hånden tar det max en halvtime å sjekke hvordan du ligger an på skatteetatens egne skattekalkulator og finne ut om du får restskatt eller har penger til gode. Det er noe sent å gjøre justeringer for 2020, men du får jo aldeles straks melding om nytt skattekort og da gjør du deg selv den tjenesten det er å regne over for å se om det nye skattekortet ditt er riktig, og etterregner i løpet av året når det skjer renteendringer, lønnsøkning eller annet. Eller, du kan la være å gjøre skatteberegningen og slutte å oppføre deg som om dette er et urettferdig lotteri der det er helt hipp som happ om du får penger igjen eller restskatt og bli sur fordi du grunnet elendig planlegging i inntektsåret har betalt for mye skatt som du får igjen sent på året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå