Gå til innhold

Har gått med på å ikke spise svin, men godtar ikke katten.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med en dame jeg bor med. 

Det hele begynte med at jeg og en venninne så etter et sted å leie sammen. En venninne av venninna mi, som jeg ikke kjenner så godt, ringte en dag og spurte om hun kunne bo med oss. Jeg sa det var greit, men at vi hadde katt. Jeg poengterte det, for jeg vet at hun ikke liker dyr. Hun sa at det var greit, så ok. 

Da vi tre flyttet sammen begynte hun med en gang å kreve at vi ikke skulle spiser svin, noe vi gikk med på for å bevare husfreden. Samtidig ville hun at jeg skulle holde katten min på soverommet mitt, noe som er vanskelig. Jeg kan jo ikke stenge den inne der. Så jeg sa nei, den må få gå løs i leiligheten. Hun ville heller ikke at katten skulle ligge i sofaen, men han er snart 7 år og har ligget på sofaen i alle år.

Katten min liker også å være ute, men jeg hadde tenkt å holde han inne i 1-2uker, men hun begynte å slippe han ut etter 2 dager... Jeg sa ifra at han måtte være inne for å roe seg ned og blir vant til leiligheten, for katten stresset hele tiden og ville ut, og hver gang katten maste om å gå ut ville hun slippe han ut fordi hun mente han måtte på do, men jeg sa nei. Katten måtte roe seg ned i leiligheten først. Da ble hun sur og sa det luktet kattebæsj i hele leiligheten og var skikkelig nedlatende og ekkel. Men katten har en spesiell kattesand og jeg fjernet alltid ekskrementer så fort sanden har tørket inn i ekskrementene. 

Uansett, hun visste at katten skulle være der, så hva er problemet? 

Anonymkode: b6e1d...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort og greit uten diskusjon: damen må godta andres levemåte 100% eller flytte ut med en gang
og samboere skal kunne spise kjøtt m.m. så mye de vil og pus blir værende i trygge omgivelser. 
                        - sånn oppfører man seg ikke! :nei: 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spise svin? Er hun muslim eller jøde? 

Jeg har en venninne fra Tyrkia som er redd katten min. Hun har en overtro om katten er forbundet med ondskap/djevelen.

Du sa ifra at du har katt. Hun spurte om å få bo med dere, hun vet du har en katt. Det må hun faktisk respektere. Om hun ikke går med på det og skaper dårlig stemning så må hun neste finne seg et nytt hjem. Det er min mening. Hun virker uansett som en kontrollerende og litt skummel venninne. Kreve at dere ikke skal spise svin? Bare det at hun kontrollerer deres matvaner er skummelt. 

Anonymkode: a2937...bb5

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ble advart på forhånd.

Og begynn nå å spise svin igjen. Hva i all verden har hun med det å gjøre?

Liker hun ikke å bo med katten, så kan hun flytte. Regner med at katten ikke går oppå bord og kjøkkendisken

Anonymkode: fedb9...3fe

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kjære Karen. Da du spurte om å få flytte sammen med oss informerte jeg om katten av respekt for deg. Du sa det var ok. Aksepter det eller flytt. Katten var først. Og forresten har du ingenting med hvilken type kjøtt vi spiser. Med vennlig hilsen Xxx»

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, er dette tull? Alt folk finner seg i! 

Det er ikke greit! Stakkars kattepus! Aksepterte hun katten så må hun skjønne at den ikke kan kun holdes ute eller inne på soverommet.

Det skremmer meg når mennesker ikke liker generelt dyr.. Også slipper hun katten DIN ut uten din tillatelse?! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært trygg på at hun ikke kunne finne på å skade katten (med eller uten vilje), så jeg ville bedt henne flytte. Man skal ha det ok hjemme hos seg selv.

Anonymkode: d7ee8...31c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare først: Katter skal helst være inne i ca 6 måneder minst i nye boliger. Og skal de ut, så helst sammen med deg i starten og i korte perioder.

Hu vennina di skal overhodet ikke bestemme over katten eller gjøre noe som kan forårsake harme!!! Og hva faen, nekte dere å spise det dere vil???? Nei...ikke godta dette. Flytt ut/kast henne ut.

Anonymkode: f7651...adb

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et problem med en dame jeg bor med. 

Det hele begynte med at jeg og en venninne så etter et sted å leie sammen. En venninne av venninna mi, som jeg ikke kjenner så godt, ringte en dag og spurte om hun kunne bo med oss. Jeg sa det var greit, men at vi hadde katt. Jeg poengterte det, for jeg vet at hun ikke liker dyr. Hun sa at det var greit, så ok. 

Da vi tre flyttet sammen begynte hun med en gang å kreve at vi ikke skulle spiser svin, noe vi gikk med på for å bevare husfreden. Samtidig ville hun at jeg skulle holde katten min på soverommet mitt, noe som er vanskelig. Jeg kan jo ikke stenge den inne der. Så jeg sa nei, den må få gå løs i leiligheten. Hun ville heller ikke at katten skulle ligge i sofaen, men han er snart 7 år og har ligget på sofaen i alle år.

Katten min liker også å være ute, men jeg hadde tenkt å holde han inne i 1-2uker, men hun begynte å slippe han ut etter 2 dager... Jeg sa ifra at han måtte være inne for å roe seg ned og blir vant til leiligheten, for katten stresset hele tiden og ville ut, og hver gang katten maste om å gå ut ville hun slippe han ut fordi hun mente han måtte på do, men jeg sa nei. Katten måtte roe seg ned i leiligheten først. Da ble hun sur og sa det luktet kattebæsj i hele leiligheten og var skikkelig nedlatende og ekkel. Men katten har en spesiell kattesand og jeg fjernet alltid ekskrementer så fort sanden har tørket inn i ekskrementene. 

Uansett, hun visste at katten skulle være der, så hva er problemet? 

Problemet er henne, og hun kan pakke å dra sin vei. Hun skal da bare drite i om dere spiser svin. Aldri hadde jeg latt noen bestemme over hva jeg skulle spise. Anbefaler koteletter hver dag på trass. Og pus får være overalt. 

Anonymkode: 99e2c...292

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere lar henne bestemme dette så kommer det ikke til å slutte der, det vil bli stadig nye ting dere må finne dere i for å bevare husefreden. Hvorfor i alle dager skal dere gidde dette?? 

Anonymkode: 99e2c...292

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få henne ut, katten og skinka var der først.

Selvsagt lukter det dyr der det bor dyr, det kjenner alle som ikke har dyr. Men hun visste jo om dette når hun flyttet inn. Dramaqueen og styr hadde jeg ikke orket å bo med.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere betaler alle samme husleie? Ergo har dere like rett til å bestemme. Synes husdyr i bofellesskap er en uting. De stinker og roter. Ikke alle som liker dette. Her synes jeg ts burde flyttet ut eller omplassert katten. 

Anonymkode: 5bbf9...7f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare først: Katter skal helst være inne i ca 6 måneder minst i nye boliger. Og skal de ut, så helst sammen med deg i starten og i korte perioder.

Hu vennina di skal overhodet ikke bestemme over katten eller gjøre noe som kan forårsake harme!!! Og hva faen, nekte dere å spise det dere vil???? Nei...ikke godta dette. Flytt ut/kast henne ut.

Anonymkode: f7651...adb

Ang første. Det er ikke 6 mnd som er anbefalt. Men et absolutt minimum burde være 4 uker. Dette varierer også med katten, min gamle katt kunne jeg slippe ut dagen etter vi kom til et nytt sted, der jeg var skulle han være. 

Anonymkode: 60d55...c1b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere betaler alle samme husleie? Ergo har dere like rett til å bestemme. Synes husdyr i bofellesskap er en uting. De stinker og roter. Ikke alle som liker dette. Her synes jeg ts burde flyttet ut eller omplassert katten. 

Anonymkode: 5bbf9...7f8

Hun visste at hun måtte bo med en katt, så hun har ikke noe hun skulle sagt. Ærlig talt! 

Anonymkode: 60d55...c1b

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Katten ble du informert om da du spurte om å få bo her. Har du forandret mening om den er det greit, men da må du finne et annet sted å bo. Ang. mat så respekterer vi selvfølgelig allergier under felles måltider, utenom det et det opp til hver og en hva de ønsker å spise".

Ev. kan du bare ta kortversjonen neste gang hun klager på noe:

"Dette fungerer dessverre ikke, du må finne et annet sted å bo".

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er muslim, men jeg kjenner mange muslimer - både sterkt troende og de som har et avslappet forhold til det. Felles for de alle er at de ikke spiser svin, iallfall de jeg har møtt. Og det er fullstendig respekt mellom meg og de. De får leve livet sitt som de vil og jeg får leve mitt liv som jeg vil. Så lenge vi er snille og gode og ikke skader oss selv eller andre såklart. 

Uansett, jeg har ikke noe imot å ikke spise svin, for det er ikke bra for kroppen uansett. Jeg elsker uansett griser og kunne gjerne hatt de som husdyr. 

Men saken er at denne damen er veldig streng på hvordan hun lever og kler seg og spiser og oppfører seg. Det må hun få lov til, men det var derfor jeg sa klart ifra mtp katten. Jeg vet hun syns det er vanskelig at den er inne. Hun prøver hele tiden å slippe den ut og å holde den ute, og hun gjør ingenting for å bli kjent med katten. Hun holder avstand. Jeg merker det er vanskelig for meg og katten for katten stresser sånn og vil ut hele tiden. 

Nå har hun heldigvis dratt bort for 14 dager, besøke familie, så da har jeg fått ro til å ordne meg katten her hjemme. Han har begynt å roe seg ned litt, men blir fortsatt veldig skremt for lyder og bråk og fremmede ting. Han er egentlig en god og trygg katt i de rette omgivelser. 

Vi to betaler lik husleie, mens venninna mi betaler 1000 kr mer fordi hun har det største soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt og ta det som en lærepenge.

Det er først når de har kommet inn at kravene kommer.

Anonymkode: ce064...225

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...