AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #41 Skrevet 25. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Og her https://bramat.no/kosthold/tester/758-bramat-tester-bordmargarin Anonymkode: 9cacc...46f https://www.nettavisen.no/livsstil/test-av-smor-og-margarin------de-sunneste-smaker-desidert-verst/3423318577.html Her er enda en test hvor ernæringsfysiologer gir vita hjertego terningskast 6 For øvrig når jeg sjekker Lifesum, så får vita hjertego lett stor smiley, vita hjertego flytende får stor smiley, hjerte go smør får stor smiley. Den eneste vita hjertego jeg får opp uten stor smiley er en som ligger inne med mangelfull informasjon og eneste "negative" kommentar er at det er "behandlet". Når man velger matvarene i slike apper så må man fortsatt være litt kritiske, alle kan legge inn matvarer, og ikke alle legger inn full informasjon. Anonymkode: 472ee...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #42 Skrevet 25. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du må tilhøre "veganmisjonen" eller noe sånt for å mene at dette smaker godt 😄 Anonymkode: 2685d...a53 Ha ha! Nei synes du den er så ille?🙈😄 jeg som er helt fan av den. 🤣 Anonymkode: b5402...4a0
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #43 Skrevet 25. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke smør. Smør er alltid meieriprodukt Anonymkode: 32fdb...d96 Ha ha! Ja egentlig, skjønner ikke at jeg ikke tenkte så langt. Har skrytet til alle jeg kjenner om hvor god «smør» jeg har funnet 😳😳 Anonymkode: b5402...4a0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #44 Skrevet 26. oktober 2020 Mmauren ikke vil røre margarinen, men spiser gjerne smør... Det sier vel sitt? Anonymkode: 7cb5f...c6e 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #45 Skrevet 26. oktober 2020 17 timer siden, Jolene skrev: Rent personlig ser jeg ikke poenget med å innta mer fett enn nødvendig. Fin liten hersketeknikk du benytter deg av forresten. Har ingen problemer med kalorier, men ser ingen grunn til å innta noe som ikke kroppen har behov for. Du spiser aldri godteri, brus, bakst, eller lignende? Kun det helt essensielle for at kroppen skal overleve ned til siste makro? Aldri kake eller noe ekstra godt fordi du er på besøk som noen som byr på noe de har lagd? Det høres kjipt ut, men glad vi et ulike Anonymkode: bcfb5...9be 2
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #46 Skrevet 26. oktober 2020 På 21.10.2020 den 4.10, AnonymBruker skrev: Jeg trodde Vita Hjertego var relativt sunt å ha på brødskiva, steke egg i osv.. Men det er ikke det? Hva anbefales da? Som er sunt, liksom.. Skjønner det kommer an på mengde, men prøv å forstå spørsmålet mitt likevel da. 😅🙉 Anonymkode: 1dcd0...1b5 Jeg bruker Olivero til brødskiva, for det har smaken til ekte meierismør, men samtidig uten problemene med smørbarhet. Har også alltid en kloss meierismør i kjøleskapet som brukes til matlaging. Margarin brukes ikke i min husstand, da bruker jeg heller rapsolje, eller en blanding av rapsolje og meierismør i panna.
Jolene Skrevet 26. oktober 2020 #47 Skrevet 26. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du spiser aldri godteri, brus, bakst, eller lignende? Kun det helt essensielle for at kroppen skal overleve ned til siste makro? Aldri kake eller noe ekstra godt fordi du er på besøk som noen som byr på noe de har lagd? Det høres kjipt ut, men glad vi et ulike Anonymkode: bcfb5...9be I helgen kan jeg godt unne meg noe, men ser ingen grunn til å innta unødvendig fett i hverdagen. For hvorfror skal man det egentlig? Bare for å få mer fett i kroppen? Nei takk. Spiser sunn OG god mat jeg, hvor man ikke trenger å fette ned maten. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #48 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Jolene skrev: I helgen kan jeg godt unne meg noe, men ser ingen grunn til å innta unødvendig fett i hverdagen. For hvorfror skal man det egentlig? Bare for å få mer fett i kroppen? Nei takk. Spiser sunn OG god mat jeg, hvor man ikke trenger å fette ned maten. Du vet at fett i seg selv ikke er farlig? Godt å høre at du spiser litt i helgene. Jeg liker smør på brødskiva, det gir meg glede hver dag, så da foretrekker jeg det. Skive uten smør er noe av det kjipeste jeg vet, og når jeg kan løse det med å ta litt smør på, så velger jeg det Det er ikke unødvendig når jeg blir glad av det, men hvis du ikke merker forskjell så skjønner jeg at du lar vær. Anonymkode: bcfb5...9be 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #49 Skrevet 26. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nettavisen.no/livsstil/test-av-smor-og-margarin------de-sunneste-smaker-desidert-verst/3423318577.html Her er enda en test hvor ernæringsfysiologer gir vita hjertego terningskast 6 For øvrig når jeg sjekker Lifesum, så får vita hjertego lett stor smiley, vita hjertego flytende får stor smiley, hjerte go smør får stor smiley. Den eneste vita hjertego jeg får opp uten stor smiley er en som ligger inne med mangelfull informasjon og eneste "negative" kommentar er at det er "behandlet". Når man velger matvarene i slike apper så må man fortsatt være litt kritiske, alle kan legge inn matvarer, og ikke alle legger inn full informasjon. Anonymkode: 472ee...bdc Åh, takk ❤️ Ts Anonymkode: 1dcd0...1b5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #50 Skrevet 26. oktober 2020 4 timer siden, Jolene skrev: I helgen kan jeg godt unne meg noe, men ser ingen grunn til å innta unødvendig fett i hverdagen. For hvorfror skal man det egentlig? Bare for å få mer fett i kroppen? Nei takk. Spiser sunn OG god mat jeg, hvor man ikke trenger å fette ned maten. Men det er jo ikke unødvendig? Kroppen trenger både kalorier og fett og det går helt fint å innta dem i form av smør på skiven hvis man liker det. Anonymkode: e3ef8...78d 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #51 Skrevet 26. oktober 2020 https://www.nettavisen.no/livsstil/test-av-smor-og-margarin------de-sunneste-smaker-desidert-verst/3423318577.html Anonymkode: 448ea...c5b
Jolene Skrevet 26. oktober 2020 #52 Skrevet 26. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet at fett i seg selv ikke er farlig? Godt å høre at du spiser litt i helgene. Jeg liker smør på brødskiva, det gir meg glede hver dag, så da foretrekker jeg det. Skive uten smør er noe av det kjipeste jeg vet, og når jeg kan løse det med å ta litt smør på, så velger jeg det Det er ikke unødvendig når jeg blir glad av det, men hvis du ikke merker forskjell så skjønner jeg at du lar vær. Anonymkode: bcfb5...9be Selvsagt vet jeg fett ikke er farlig. Derimot foretrekker jeg heller å spise feks laks og lignende for å få i meg sunt fett. Smør smaker fett, og det smaker kvalmende🤢. Man kunne like greit helt det i seg, usj! 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke unødvendig? Kroppen trenger både kalorier og fett og det går helt fint å innta dem i form av smør på skiven hvis man liker det. Anonymkode: e3ef8...78d Jo, for hvorfor stappe i seg sånne typer unødvendig kalorier når man heller kan spise feks laks? Sånn jeg ser det, så skjønner jeg at kraftig undervektige mennesker spiser smør. For da kan det være lurt med de ekstra kaloriene det gir. For normalvektige mennesker, er det virkelig ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #53 Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, Jolene skrev: Selvsagt vet jeg fett ikke er farlig. Derimot foretrekker jeg heller å spise feks laks og lignende for å få i meg sunt fett. Smør smaker fett, og det smaker kvalmende🤢. Man kunne like greit helt det i seg, usj! Jo, for hvorfor stappe i seg sånne typer unødvendig kalorier når man heller kan spise feks laks? Sånn jeg ser det, så skjønner jeg at kraftig undervektige mennesker spiser smør. For da kan det være lurt med de ekstra kaloriene det gir. For normalvektige mennesker, er det virkelig ikke nødvendig. Ærlig talt, du skriver jo som om tråden handler om å spise smør til lunsj med spiseskje. Det er snakk om et lag på skiven. Det er ikke unødvendig med sunn og fin mat, som smør er. Det er heller ikke «ekstra» kalorier så lenge det ikke er over totalen. Du står selvsagt helt fritt til å foretrekke laks, men det er ikke usunt eller «fy» med smør. Anonymkode: e3ef8...78d 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #54 Skrevet 26. oktober 2020 8 timer siden, Jolene skrev: I helgen kan jeg godt unne meg noe, men ser ingen grunn til å innta unødvendig fett i hverdagen. For hvorfror skal man det egentlig? Bare for å få mer fett i kroppen? Nei takk. Spiser sunn OG god mat jeg, hvor man ikke trenger å fette ned maten. Men du spiser brød? Det henger jo ikke på greip. Man legger mer på seg av karbohydrater enn av fett. Og karbohydrater trenger vi ikke å spise, men vi trenger å spise fett og protein. Anonymkode: ad19d...de9 6
Jolene Skrevet 26. oktober 2020 #55 Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt, du skriver jo som om tråden handler om å spise smør til lunsj med spiseskje. Det er snakk om et lag på skiven. Det er ikke unødvendig med sunn og fin mat, som smør er. Det er heller ikke «ekstra» kalorier så lenge det ikke er over totalen. Du står selvsagt helt fritt til å foretrekke laks, men det er ikke usunt eller «fy» med smør. Anonymkode: e3ef8...78d Jo. 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du spiser brød? Det henger jo ikke på greip. Man legger mer på seg av karbohydrater enn av fett. Og karbohydrater trenger vi ikke å spise, men vi trenger å spise fett og protein. Anonymkode: ad19d...de9 Nei, jeg spiser ikke brød Tåler ikke gluten, og glutenfritt brød er ikke noe godt.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #57 Skrevet 27. oktober 2020 Hva som er sunnest spørs vel hvilken situasjon man er i? Hvis man har høyt kolesterol, så er det ikke særlig gunstig å spise meierismør, da er det vel bedre med vita hjertego? Anonymkode: aa693...2d8
myMa Skrevet 27. oktober 2020 #58 Skrevet 27. oktober 2020 Brelett 👍 Det er et blandingsprodukt, mykt og smørbart rett fra kjøleskapet. Relativt lavt kaloriinnhold (til smør å være). Og det er veldig godt 😊
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #59 Skrevet 27. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva som er sunnest spørs vel hvilken situasjon man er i? Hvis man har høyt kolesterol, så er det ikke særlig gunstig å spise meierismør, da er det vel bedre med vita hjertego? Anonymkode: aa693...2d8 Vita Hjertego burde hete Vita Hjertevondt. Meierismør er alltid sunnest. Mettet fett er ikke usunt og kolesterol er ikke usunt. Det var bare en teori som de presset gjennom fordi en amerikansk senator ikke hadde den luksusen en vitenskapsmann har at han kan vente til han hadde bevis. Hans ord. Senator George McGovern. Dette var lenge før Internettet, så da var det vanskelig å finne annen informasjon enn den de ville at man skulle finne. Forskning som gikk imot kolesterol-hypotesen fikk ikke støtte, forskere ble fryst ut osv. Og så ble alle hjernevasket til å tro at det var bevist selv om det aldri har vært bevist, bare fordi at vi har blitt fortalt det så lenge. Anonymkode: ad19d...de9 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #60 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, myMa skrev: Brelett 👍 Det er et blandingsprodukt, mykt og smørbart rett fra kjøleskapet. Relativt lavt kaloriinnhold (til smør å være). Og det er veldig godt 😊 Det er ikke smør. Det er margarin. Det blir som å kalle en moped for en bil. Anonymkode: ad19d...de9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå