Gå til innhold

Får jeg alkoholpsykoser? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person med fast jobb og ting på stell, går ikke på noen medisiner og er frisk både fysisk og psykisk. 

Jeg har opplevd flere ganger når jeg drikker alkohol, at jeg havner i en tilstand hvor de som er rundt meg ikke forstår hva jeg prater om. Feks. trodde jeg en gang at Hitler var etter oss og begynte derfor å løpe rundt i gata vi var i. Andre ganger har jeg bare pratet usammenhengende eller fått hallusinasjoner. Husker aldri noe av dette når jeg våkner, og er mentalt stabil ellers så forstår ikke.. Ingen av mine venner opplever lignende med seg selv, evt. kan de ha opplevd tilsvarende én eller to ganger men dette skjer ofte med meg. Kan det være en slags psykose? Og er det flere som har opplevd dette?

Anonymkode: 2fc6e...463

Skrevet

Black out høres det ut som....på tide å gå over til øl og Cider...du har kanskje ikke helt kontroll på inntaket?

Evnt kutte helt ut.

Anonymkode: dc232...852

Skrevet

Drikker som oftest øl. Synd å kutte helt ut, da jeg ikke opplever det hver eneste gang, det skjer når inntaket er for høyt så gjerne nedjustere heller. Blackout, er ikke det noe annet da? De fleste opplever jo det i tide og utide uten å få vrangforestillinger

Skrevet

Alkohol er et kraftig rusmiddel. Overdosering slår forskjellig ut på forskjellige mennesker, som med alle andre typer rus. Alkohol er ikke i noen særstilling der.. Noen blir trøtte og sovner, noen blir aggressive, noen blir oversosiale, noen får vrangforestillinger. Det eneste som funker  er å kutte ned eller kutte ut.

• Liker 1
Skrevet

Det høres ekkelt ut. Aner ikke om det er bra å fortsette å drikke om man får sånne reaksjoner, tror jeg ville ha prøvd å unngå det. 

Anonymkode: 2a6fe...1f6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Black out høres det ut som....på tide å gå over til øl og Cider...du har kanskje ikke helt kontroll på inntaket?

Evnt kutte helt ut.

Anonymkode: dc232...852

Blackout høres det IKKE ut som. Det er noe fullstendig annet. 

Men enig i å kutte ut alkoholen:) 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en person med fast jobb og ting på stell, går ikke på noen medisiner og er frisk både fysisk og psykisk. 

Jeg har opplevd flere ganger når jeg drikker alkohol, at jeg havner i en tilstand hvor de som er rundt meg ikke forstår hva jeg prater om. Feks. trodde jeg en gang at Hitler var etter oss og begynte derfor å løpe rundt i gata vi var i. Andre ganger har jeg bare pratet usammenhengende eller fått hallusinasjoner. Husker aldri noe av dette når jeg våkner, og er mentalt stabil ellers så forstår ikke.. Ingen av mine venner opplever lignende med seg selv, evt. kan de ha opplevd tilsvarende én eller to ganger men dette skjer ofte med meg. Kan det være en slags psykose? Og er det flere som har opplevd dette?

Begynn med å moderere inntaket. Klarer du ikke det er det bare å kutte det helt ut.

Skrevet

På tide å slutte å drikke når du tror at hitler er etter deg.

Anonymkode: d5576...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...