AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Skal man unngå ost og rødt kjøtt helt? Hva er i såfall årsaken? Anonymkode: db3ea...460
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Nei? Og Roede og middelhavsdietten er vel heller ikke helt det samme? Faste oster er veldig kaloririke og da bør ikke folk som vil ned i vekt spise for mye av det. Ved middelhavet spiser de vel mye ost? Både fast som parmesan og mykere som mozzarella. Biff er både magert og proteinrikt og passer fint i et Roede-kosthold. Og de spiser mye rødt kjøtt ved middelhavet også. Alt med måte? Anonymkode: 42d5b...309 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg går på Roede og spise både rødt kjøtt og ost! Men ost er ofte kaloririkt og jeg må gjerne spise mindre av det for å holde kaloribudsjettet, eventuelt velge magrere varianter. Ost regnes likevel som noe positivt fordi det er med på gi deg kalsium. Anonymkode: b7319...f77
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på Roede og spise både rødt kjøtt og ost! Men ost er ofte kaloririkt og jeg må gjerne spise mindre av det for å holde kaloribudsjettet, eventuelt velge magrere varianter. Ost regnes likevel som noe positivt fordi det er med på gi deg kalsium. Anonymkode: b7319...f77 Gjelder det alle oster? Faste som myke oster? Anonymkode: db3ea...460
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #5 Skrevet 21. oktober 2020 Roede følger vel pyramideanbefalingen, altså alt med måte. De anbefaler også å holde seg litt unna kaloririk mat (mengde kalori per gram) slik at du kan spise mest mulig selv om du er i kaloriunderskudd. Rødt kjøtt har en anbefaling på maks 200g i uka (hvis jeg ikke husker feil) og ost er veldig kaloririkt, men begge deler har plass i et balansert kosthold. Middelhavsdietten er noe annerledes, men det er også ganske «alt med måte», og både rødt kjøtt og ost er inkludert. Anonymkode: b6541...464
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Hvor har du fått det fra at disse tingene ikke er ok? Anonymkode: 69d2c...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå