Gå til innhold

Folk som får flere kull uten å ha tid, plass og penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig om disse folka her inne, særlig menn som typisk har 3 unger fra før, og nå venter han fellesbarn nummer to med ny dame, i en treromsleilighet på 60 kvadrat hvor alle går oppå hverandre og ingen trives under samme tak.

Hva er det egentlig som får folk til å lage svære kompliserte familier uten at noe ligger til rette? Og hvem ønsker flere kull etter å ha fått hele 3 barn med eksen?

Jeg har kun 1 barn, så har ingen erfaring, men må innrømme at jeg stusser når jeg leser om folks formeringstrang her inne.

Anonymkode: a3dde...24b

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leser stadig om disse folka her inne, særlig menn som typisk har 3 unger fra før, og nå venter han fellesbarn nummer to med ny dame, i en treromsleilighet på 60 kvadrat hvor alle går oppå hverandre og ingen trives under samme tak.

Hva er det egentlig som får folk til å lage svære kompliserte familier uten at noe ligger til rette? Og hvem ønsker flere kull etter å ha fått hele 3 barn med eksen?

Jeg har kun 1 barn, så har ingen erfaring, men må innrømme at jeg stusser når jeg leser om folks formeringstrang her inne.

Skjønner hva du mener. Fra naturens side så er vi genetisk programmert til å spre vårt DNA så mye som mulig. Hos noen er kanskje dette instinktet sterkere enn hos andre.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på det som deres eget problem og glem det.

Skrevet
2 minutter siden, O.G. said:

Se på det som deres eget problem og glem det.

Enig. Men om de begynner å klage over situasjonen, går det an å påpeke at det er selvvalgt (om det faktisk er det).

Anonymkode: a6f44...ece

• Liker 3
Skrevet

«Folk» er idioter 😅😅

ja idiotisk å avle under slike forhold, men nå sitter jeg og ser på sinnasnekkern og blir helt svimmel av «folk» da.

skitne latsabber ser jeg jo overalt. 

JEG trenger trygghet, Om så på inntekt Og boforhold. og at forholdet er bra, og alt er på stell på så mange områder. 
vi har 4 barn sammen, kun oss, ingen mine-dine tull... og vi har 300 kvadrat, alle har hvert sitt rom huset er 10 år gammelt Og vi pusser opp eller fornyer der vi ønsker, alt er ganske så strøkent, trives med det. 

Anonymkode: 56531...b18

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men om de begynner å klage over situasjonen, går det an å påpeke at det er selvvalgt (om det faktisk er det).

Enig.

Skrevet
9 timer siden, Candiru skrev:

Skjønner hva du mener. Fra naturens side så er vi genetisk programmert til å spre vårt DNA så mye som mulig. Hos noen er kanskje dette instinktet sterkere enn hos andre.

Skjønner at folk ønsker seg barn, men ikke så mange som mulig. 

Men om man finner ny partner som ikke har barn fra før, så skjønner jeg jo at den nye partneren også ønsker barn. 

• Liker 1
Skrevet

Eksen min skal nå få en attpåklatt. Penger og plass i huset har han nok av så det skal nok gå bra (selv om han klager over hvor dyrt det er med unger og mat), men at han skal få tid til dette, skjønner jeg ikke. Han sliter med å få nok timer i døgnet nå, og da har han annenhver uke barnefri! Ser for meg at det blir mye arbeid på dama hans (basert på min erfaring som "alenemor" da vi var sammen. "Du må jo skjønne at jeg ikke har tid!!" hørte jeg stadig vekk. Han var ferdig på jobb kl 16 mandag til fredag :-P

Anonymkode: 21fa0...f7a

Skrevet

4 timer siden, Thyra skrev:

Skjønner at folk ønsker seg barn, men ikke så mange som mulig. 

Men om man finner ny partner som ikke har barn fra før, så skjønner jeg jo at den nye partneren også ønsker barn. 

Den partneren bør få barn med en annen barnløs, ikke mase på folk med unger fra før.

Skrevet
3 minutter siden, O.G. said:

Den partneren bør få barn med en annen barnløs, ikke mase på folk med unger fra før.

I prinsippet enig, men det er jo ikke sånn det funker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det. Min far hadde ikke råd til å betale barnebidrag, han hadde heller ikke tid til å være med oss.. Min søster og meg var barn nr. 1 og 2.. Han har nå 6 barn. Hvordan han har hatt tid og råd til å treffe damer og drive med dating får fåglane vite😅 

Anonymkode: 88608...987

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 1 barn fra før og samboeren har 2 barn fra før. Vi har 1 barn felles. Det er nok for oss. Men vi har et stort hus og god inntekt begge to. 

Tenker det er et stort ansvar å ha mange unger og man må kunne forsørge de også. Hadde aldri i verden fått et barn til hvis vi hadde hatt dårlig økonomi 🤷‍♀️

Anonymkode: d4904...cdf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...