Gå til innhold

Typisk norske ting å si

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne hadde vært på tur og vi snakket litt om det. Jeg spurte blant annet hvordan været var, og hun svarte «det var greit, det regnet i hvertfall ikke». 

Senere begynte jeg å tenke at dette må jo være en veldig typisk norsk ting å si😅 Og jeg sier det ofte selv, og hører det stadig hos andre også. Så lenge det ikke regner er det innafor liksom. Å spørre hvordan været var er vel en veldig norsk ting å spørre om det også, når jeg tenker meg om. 

Hvilke ting synes dere er typisk norsk å si? 

Anonymkode: ee160...d4b

• Liker 2
Skrevet

"Ellers da?" i det for å spørre folk om hvordan det går, hva som skjer i livene deres eller sliketing. Vi er et folkeslag av korte setninger. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

"Ikke dårlig vær, bare dårlige klær"

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. 

Skrevet

Sunt med frisk luft. Særlig sagt om at barn sover ute i minusgrader som hadde blitt ansett som barnemishandling i andre land

Anonymkode: bd4a3...f6b

Skrevet

Hvor kaldt var det hos deg i dag? Opplever ofte at folk er opptatt av hvor stor forskjell det er i temperatur hos hverandre. Og hvis ingen spør, så er det nesten alltid en som informerer om hvor mange grader det er, og så begynner samtalen. 

Anonymkode: 699ab...b57

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor kaldt var det hos deg i dag? Opplever ofte at folk er opptatt av hvor stor forskjell det er i temperatur hos hverandre. Og hvis ingen spør, så er det nesten alltid en som informerer om hvor mange grader det er, og så begynner samtalen. 

Anonymkode: 699ab...b57

Skulle jo nesten tro at folk har en konkurranse gående hos hvem det var mest kuldegrader.

Skrevet

Må nyte sola mens vi har den 

Anonymkode: 60f47...2b2

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, Amélie La Croix skrev:

"Ellers da?" i det for å spørre folk om hvordan det går, hva som skjer i livene deres eller sliketing. Vi er et folkeslag av korte setninger. :fnise:

Haha! Ja, ellers da? Den er så standard😂

Anonymkode: ee160...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...