AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 En venninne hadde vært på tur og vi snakket litt om det. Jeg spurte blant annet hvordan været var, og hun svarte «det var greit, det regnet i hvertfall ikke». Senere begynte jeg å tenke at dette må jo være en veldig typisk norsk ting å si😅 Og jeg sier det ofte selv, og hører det stadig hos andre også. Så lenge det ikke regner er det innafor liksom. Å spørre hvordan været var er vel en veldig norsk ting å spørre om det også, når jeg tenker meg om. Hvilke ting synes dere er typisk norsk å si? Anonymkode: ee160...d4b 2
Amélie La Croix Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 "Ellers da?" i det for å spørre folk om hvordan det går, hva som skjer i livene deres eller sliketing. Vi er et folkeslag av korte setninger. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Sunt med frisk luft. Særlig sagt om at barn sover ute i minusgrader som hadde blitt ansett som barnemishandling i andre land Anonymkode: bd4a3...f6b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Hvor kaldt var det hos deg i dag? Opplever ofte at folk er opptatt av hvor stor forskjell det er i temperatur hos hverandre. Og hvis ingen spør, så er det nesten alltid en som informerer om hvor mange grader det er, og så begynner samtalen. Anonymkode: 699ab...b57 2
Amélie La Croix Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor kaldt var det hos deg i dag? Opplever ofte at folk er opptatt av hvor stor forskjell det er i temperatur hos hverandre. Og hvis ingen spør, så er det nesten alltid en som informerer om hvor mange grader det er, og så begynner samtalen. Anonymkode: 699ab...b57 Skulle jo nesten tro at folk har en konkurranse gående hos hvem det var mest kuldegrader.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Må nyte sola mens vi har den Anonymkode: 60f47...2b2 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 56 minutter siden, Amélie La Croix skrev: "Ellers da?" i det for å spørre folk om hvordan det går, hva som skjer i livene deres eller sliketing. Vi er et folkeslag av korte setninger. Haha! Ja, ellers da? Den er så standard😂 Anonymkode: ee160...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå