Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere julegaver til voksne tantebarn som bor for seg selv og jobber ? 
kjenner jeg er litt lei. Ikke sier de takk engang . 

vet at det blir bråk i  fam om vi slutter , men de er jo 21-30 år nå 

Anonymkode: 618b2...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det. Og også til voksne barn av mine kusiner/fettere.

Anonymkode: e9a90...9b1

Skrevet

Ja

Anonymkode: 39fba...6ca

• Liker 1
Skrevet

Har ikke tantebarn ennå, men har ikke fått fra mine tanter eller onkler siden jeg var 17. 

Anonymkode: 4e127...a9c

Skrevet

Det spørs jo hvor godt forhold dere har. Jeg har to tanter og onkler som jeg har lite kontakt med, og jeg tror aldri jeg har fått annet enn konfirmasjonsgave fra dem. Og så har jeg en onkel som vi har masse kontakt med som jeg tror ga gave til jeg var kanskje 18 år.

Anonymkode: 9543a...63e

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor mange man har. 

Jeg får fremdeles av tanten min. Hun er enslig og barnløs, og har kun to tantebarn og én søster hun gir gave til. Vi takker selvsagt, og hun får gave av oss også. 

På andre siden av familien har jeg ørten søskenbarn og tanter og onkler, og der er regelen at man ikke gir til barn over 18. Helt greit, ellers er det jo et gavehelvete uten like. 

Anonymkode: 1289b...c91

• Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke sier takk engang er det jo ikke særlig hyggelig. Har dere nær relasjon sånn ellers? 

Jeg får fremdeles gaver fra alle tantene/onklene mine, og jeg nærmer meg 30. Riktignok er flere av disse barnløse, så har ikke så voldsomt stor familie. Jeg gir selvfølgelig gaver til dem og, og synes det er kjempekoselig. Tenker at dersom de er utakknemlige og dere ikke har mye med hverandre å gjøre, så burde det være greit å droppe det. Utakknemlige voksne hadde jeg ikke brukt mye tid på. 

Sluttet å gi gave til et søskenbarn+familie da. Fikk aldri et takk tilbake, og de sluttet å gi gaver til foreldrene mine men fortsatte å sende ønskelister ;) Nice try. 

Anonymkode: d91a4...480

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...