Gå til innhold

Hva slags klær bruker dere litt lubne småbarnsmødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg raste opp i vekt under graviditeten og nå er jeg lubben. Skal selvsagt ned igjen. Har gått fra å veie 52 kg til 78. Har til nå gått ned 10 kg, men har enda en lang vei å gå. Utfordringen min er å finne tøy som passer :( Jeg har nesten ingen plagg i klesskapet mitt som passer meg, bortsett fra løse t-skjorter og joggebukser. Jeg går stortsett hjemme fordi jeg er hjemme i permisjon. Men sliter hver gang vi skal ut av huset. 

Lurer på hva dere mødre med noen kilo ekstra kler dere i? Jeg vil at tøyet skal være så behagelig som mulig, og være forenlig med å ha en baby som henger og drar i deg. Jeg må se litt presentabel ut, har gått i tights og store t-skjorter altfor lenge. Hjelp ønskes! 

Anonymkode: b47a1...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker endel strømpebukse, og skjørt eller kjole. Eller jeans med litt vid bluse. 
Bruker mye lange strikkejakker også.

Anonymkode: b664b...e51

Skrevet

Jeg går i jeans ute blant folk, og joggebukser hjemme😛

Bruker mine vanlige gensere, cardigans og t-skjorter.

Anonymkode: 46906...7b2

Skrevet

Vero Moda har en billig svart skinny jeans med høyt liv og masse stretch, som passer til det meste av topper og gensere. Og de passer både til sneakers og litt finere sko. Jeg bor i den 😊 

Anonymkode: 185b3...955

• Liker 1
Skrevet

Går i akkurat det jeg vil! Trange jeans, skjørt, kjoler, flagrende topper, utringede topper... Sterke farger og pynt i form av neglelakk, leppestift, støvletter med litt hæl (eller kule sneakers når jeg løper etter ungen).

Har aldri skjønt greia med at man må kle seg annerledes fordi man har født barn eller gått opp i vekt. Så lenge man kjøper klær i riktig størrelse så de sitter komfortabelt så er det bare å kjøre på med det som er fint. Man må ikke vente til man har nådd "idealvekt" for å kunne kose seg med mote.

Anonymkode: b7316...490

• Liker 7
Skrevet

Går mye i svarte hold inn strømpebukser og kjoler med flatterende høyt liv som går ut nede. Spørs hvor kiloene sitter. Jeg veide også 54 kg men gikk opp til 72 etter fødsel, så handlet endel klær i større størrelser for å ha noe fint og fresh også med ekstra kg. 

Anonymkode: c9592...a76

Gjest adinterim
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vero Moda har en billig svart skinny jeans med høyt liv og masse stretch, som passer til det meste av topper og gensere. Og de passer både til sneakers og litt finere sko. Jeg bor i den 😊 

Anonymkode: 185b3...955

Hadde du giddet å finne link til denne? 

Hilsen mor til snart 2åring, og som veide 72 kg før graviditet og nå 84 kg. Hvis 78 er smålubben er vel jeg feit 😅

Skrevet

Jeg bruker bare kjoler. Er det jeg synes at jeg ser finest ut i. Har smal midje, store bryst, og alt fettet på rumpe og lår. Hjemme er det joggebukse og genser.

Anonymkode: e173e...08b

Skrevet

Jeg "bor" i sorte eller grå yogatights og en litt finere (ikke utvasket/flekkete - så langt det går) løs topp, gjerne trekvart arm og båthals. Ikke noe jeg ville gått på date i akkurat, men føler meg så mye mer vel i det enn joggebukse og kan stikke på butikken, ha en venninne på kaffe eller trille en tur uten at jeg føler meg som en slask eller trenger å skifte. Ellers støtter jeg skjørt eller kjoler i behagelig stoff med myke tights eller strømpebukser til, det kler jo alle størrelser og fasonger. Så forleden at HM hadde noen sorte myke bukser som så ganske ordentlige ut - litt tjukt tights-stoff liksom. De hang i nærheten av den avdelingen med "jobbklær", sikkert mer behagelig enn jeans og fin med en skjorte eller pen topp.  

Anonymkode: 89f68...e94

Skrevet

Er vel et Berg jeg da 😂 veide 75kg før graviditet og nå sitter vekta bom fast på 95kg. Veide 105kg ved fødsel. 

Jeg har på meg akkurat hva jeg føler for. Noen ganger trange jeans og en kul topp. Skjørt og kjoler bruker jeg ofte. Så har jeg flere komfortable jogge dresser. Går kun i joggesko eller boots. Sluttet å bruke høye heler. 

Jeg elsker de formene jeg har. Aldri følt meg mer kvinne enn det jeg gjør nå. Jeg hadde utrolig dårlig selvtillit før jeg fikk barn. Men nå 3 år etter fødsel så elsker jeg kroppen min akkurat slik den er. Hvorfor skal jeg endre den? Er det fordi jeg ikke er standard mål for enkelte kleskjeder? Man er født med den kroppen man har. Du får lov til å bruke akkurat hva du måtte ønske. Mammakroppen eller ei 👍 

men husk alle sammen at kroppen deres forandrer seg hver dag 😊 ikke vær så opphengt i størrelser eller kg. Hengepupper, strekkmerker eller hengemage. Hvem bryr seg? Så lenge du liker deg selv for akkurat den du er 😊 

hilsen ei småbarnsmor som er drittlei av kroppsfokus. 

Anonymkode: 4268a...e2a

• Liker 1
Skrevet

Bukser som er høye på livet, bruker både skinny jeans og videre modeller. Ellers har jeg begynt å kjøre en Skandi stil, eller hva det kalles..(Google er din venn).En litt uformell «Skandinavisk» stil med litt løstsittende plagg. F.eks en cocoon jakke/kåpe og litt vide gensere/bluser under.

Tidligere hadde jeg mye tettsittende overdeler. Føler jeg ikke kan bruke det lenger nå. Gikk opp fra 54 til 60 kg. Ikke all verdens forskjell men liker ikke å fremheve magefettet.

Anonymkode: 9d78e...dd8

Skrevet

High waisted jeans og tettsittende genser. Så lenge magen er strammet inn i buksa så går det fint 😄 

Anonymkode: 2d9a4...1f8

• Liker 1
Skrevet

For meg handler det ikke om å passe inn i «standardmål» eller gi etter for kroppspresset. Jeg vil ned vi vekt fordi jeg vil bli normalvektig igjen. Jeg er per definisjon overvektig nå med mine 67 kg, målet er å bli normal igjen. 

Anonymkode: b47a1...ff3

Skrevet

Jeg veide 75 kg etter fødsel, straks nede i 60 nå. Har brukt samme type klær hele veien - baggy/boyfriend jeans med en singlet eller annen figurnær topp, og en åpen skjorte eller jakke utenpå. Komfortabelt, masse lommer (superpraktisk når man har små barn!) og bare å dra ned singleten for å amme. Og så får jeg vist frem mine bedre kroppsdeler - mage og pupper - og dratt fokus bort fra rumpe og lår, som er der jeg lagrer omtrent alt fettet. 

Ved finere anledninger har jeg brukt enten en flagrende/oversized kjole, eller et skjørt med ekstra høyt liv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...