Gå til innhold

Flytte ut av Oslo sentrum - men til hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som bor i leilighet i Oslo, men ønsker å flytte ut av selve gryta nå. Gjerne rekkehus, koselige nabolag med hus og hage. Men hvor? Gjerne med togforbindelse. Tips? 

Anonymkode: fe7f5...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på så mye. Budsjett, hvor lang pendlertid til jobb aksepteres, hva er ønsker ellers? Dere har jo "hele Norge" å velge i. 

Anonymkode: 7985a...1cc

• Liker 2
Skrevet

Du må være mer konkret. 

Økonomi, hvor skal dere evt pendle til, hvilken reisetid kan dere leve med osv. 

Anonymkode: e2787...2ea

• Liker 3
Skrevet

Budsjett, hvor er jobbene deres, hva er viktig for dere? Marka?sjøen? Utsikt? Hvor stor innvandreranndel «tåler» dere? 

Anonymkode: a9740...ae0

• Liker 1
Skrevet

Hvor jobber dere? Det er primært tre retninger å flytte: 

• nordover langs Gardermobanen (Lillestrøm, lørenskog)
  • Østover langs Østfoldbanen (Kolbotn, Kolbotn, Ski)
  • Vestover langs Drammensbanen (Asker, Bærum, Hvalstad)

Så jobber man på Helsfyr kan buss fra Lørenskog være hensiktsmessig, om Skøyen/sentrum er stedet er vestover praktisk og sentrum/Skøyen er østover praktisk. 

Litt vanskelig å si hva som er praktisk med såpass lite informasjon. 

Jobber man i nærheten av Nasjonalteateret eller Jernbanetorget er jo områder helt oppe ved Eidsvoll aktuelle med tanke på pendlertid. Slenger man på en liten E-up eller eldre Leaf for å kjøre fra hus til pendlerparkeringsplass er det nesten ubegrenset med områder å bosette seg i... 

• Liker 2
Skrevet

Hokksund er en fin plass å bo. 

Anonymkode: 8ca5e...007

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et par som bor i leilighet i Oslo, men ønsker å flytte ut av selve gryta nå. Gjerne rekkehus, koselige nabolag med hus og hage. Men hvor? Gjerne med togforbindelse. Tips? 

Hvor dere skal flytte kommer jo litt an på om dere har tenkt å fortsette å jobbe i Oslo eller ikke. Jeg vil anbefale Romerike. 

Skrevet

Vi flyttet ut til Skedsmokorset på nedre Romerike. Trives veldig godt. Tar buss til Oslo bussterminal hver dag på 35 min. 

Anonymkode: 57bcf...067

Skrevet

Det kommer an på mye forskjellig, som flere har påpekt. Men på generelt grunnlag vil jeg anbefale Høybråten. 

Anonymkode: ce0af...627

Skrevet

Vi gjorde det slik: kontaktet banken og fikk lånesummen. Bestemte oss at rekkehus er greit (ikke enebolig), men må være i gå/sykkelavstand fra togstasjon med direkte forbindelse - ikke lokaltog - til Oslo S. Eventuelt andre muligheter for å pendle til Oslo, som f,eks, buss, båt. Også dro vi på visninger overalt rundt Oslo, for å se hva som finnes. I Bærum kunne vi få noe veldig lite og kjip. Derimot i område rundt Strømmen, kunne vi få rekkehus fra 90-tallet som var mye finere. Men akkurat der var det noe utfordringer med pendling. Osv, sånn sjekket vi alle rettinger fra Oslo, og endte opp i Asker. :) 

Anonymkode: dd086...a69

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjellhammer, Lørenskog,  lillesteøm. Eller kanskje også fet/ sørumsand.  Kun 35 min til Oslo med tog

Anonymkode: 02e1e...78d

Skrevet

Vi flytter fra Oslo til til Lillestrøm kommune. Kikka da i området Skedsmokorset, Skjetten,Kjeller, Frogner - gode kollektivtilbud inn til Oslo og Gardermoen (vi flyr en del) og fine priser. 

Anonymkode: 0cf9d...1c2

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på mye forskjellig, som flere har påpekt. Men på generelt grunnlag vil jeg anbefale Høybråten. 

Anonymkode: ce0af...627

Jeg anbefaler også Høybråten! 

Anonymkode: 9b60d...4bc

Skrevet

Drammen, Lier, Eiker.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler også Høybråten! 

Anonymkode: 9b60d...4bc

❤️

Anonymkode: a1130...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...