AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Hei alle guidende kvinner! Nå ønsker jeg deres tanker og innspill. Saken er den at sexlivet har havnet på en frekvens på rundt 1 gang i måneden, noe jeg ikke er så fornøyd med. Tror ikke jeg er helt håpløs, jeg bidrar med alle daglige gjøremål, kjøper med en blomst på vei fra jobb en gang i blant og kjøper smågaver eller vippser noen tusenlapper til kona når hun for eksempel ønsker seg noe hun kanskje ikke synes hun kan ta seg råd til, jeg «ser» henne og bekrefter henne som den jeg har valgt å leve livet med, men jeg føler meg avvist på det seksuelle planet. Initiativet fra min side blir sjeldnere og sjeldnere, fra hennes side er det helt fraværende. Og ja, jeg har tatt det opp en rekke ganger de senere årene, vi ender da opp med å ha sex en gang eller to før vi går inn i en ny tørkeperiode. Begynner å føle meg rimelig utilpass... Er det noen som kan gi et tips til en frustrert kar som gjerne vil fortsette å være gift med kvinnen i mitt liv, men som også gjerne vil ha et litt mer aktivt sexliv? Anonymkode: 59ddd...841
Fioljenta Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Du høres ikke helt håpløs ut og jeg liker at du vil få dette til å fungere og kaller henne kvinnen i ditt liv. 💜 Det jeg pleier å anbefale er at du går hardt inn for å snakke hennes kjærlighetsspråk over tid. Det høres ut som om du snakker flere språk allerede, men kanskje du må konsentrere deg mer om hennes? Det har vært en veldig viktig nøkkel for oss. En annen ide er å fokusere på den type sex som hun ser ut til å like. Kanskje det kan få henne på gli? Det kan være en del forskjellige hindringer som stress, tid, energi, selvbilde og så videre. Eller at hun rett og slett har lavere sexlyst enn deg i perioder. Jeg vet at min går i bølger. Profesjonell hjelp kan også være en god ide. De har ofte noen lure triks i ermet. De vet hva de skal se etter og vet å stille de riktige spørsmålene. (Vi andre - meg selv inkludert - bare gjetter og snakker ut fra egen erfaring.) Håper dere finner en god løsning!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 5 minutter siden, Fioljenta skrev: Du høres ikke helt håpløs ut og jeg liker at du vil få dette til å fungere og kaller henne kvinnen i ditt liv. 💜 Det jeg pleier å anbefale er at du går hardt inn for å snakke hennes kjærlighetsspråk over tid. Det høres ut som om du snakker flere språk allerede, men kanskje du må konsentrere deg mer om hennes? Det har vært en veldig viktig nøkkel for oss. En annen ide er å fokusere på den type sex som hun ser ut til å like. Kanskje det kan få henne på gli? Det kan være en del forskjellige hindringer som stress, tid, energi, selvbilde og så videre. Eller at hun rett og slett har lavere sexlyst enn deg i perioder. Jeg vet at min går i bølger. Profesjonell hjelp kan også være en god ide. De har ofte noen lure triks i ermet. De vet hva de skal se etter og vet å stille de riktige spørsmålene. (Vi andre - meg selv inkludert - bare gjetter og snakker ut fra egen erfaring.) Håper dere finner en god løsning! Fortell meg. Skal kvinnen bare være passiv under hele denne kurtisen til mannen? Hva med mannens kjærlighetsspråk? Anonymkode: 5362a...403 2
Fioljenta Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fortell meg. Skal kvinnen bare være passiv under hele denne kurtisen til mannen? Hva med mannens kjærlighetsspråk? Anonymkode: 5362a...403 Vel, det er han som ønsker en endring og da bør han vel starte med seg selv. Eller? Selvsagt synes jeg hun bør snakke hans kjærlighetsspråk, strekke seg for å møte hans behov, være oppmerksom på ham og alt det der. Men min erfaring er at jeg kun kan ta tak i meg. Å kreve fra partneren min får liksom ikke den effekten jeg ønsker med mindre jeg starter med meg selv og viser at jeg er villig til å gjøre en solid innsats. 💜 Men, altså, her skriver jeg ut fra min erfaring - det trenger ikke å fungere sånn for verken han eller deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå