Gjest Silja Skrevet 21. september 2002 #1 Skrevet 21. september 2002 Noen som vet om disse er bra nok som folat-tilskudd, eller bør man ta eget tilskudd? Man skal ta to av trantablettene daglig og da gir det 200 ug (sånn rart u-tegn) folat. Er det nok?
Kipa Skrevet 21. september 2002 #2 Skrevet 21. september 2002 jeg spurte på apoteket om den jeg hadde valgt var riktig, og det var den..det er den som heter kun folsyre 0,4 mg.
viwi Skrevet 21. september 2002 #3 Skrevet 21. september 2002 En sånn rar u- betyr mikro. ug= mikrogram Under graviditeten bør man få i seg 400 mikrogram eller 0,4 mg(milligram) i løpet av en dag. På apoteket kan du kjøpe folsyre 0,4 mg.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2002 #4 Skrevet 22. september 2002 Du kan f.eks. ta to Omega-3 med folat i tilleg til en vanlig multivitamintablett (de fleste slike inneholder nemlig også endel folat). Tilsammen får du nok folat, og du får de viktige Omega-3 fettsyrene og andre vitaminer i tillegg.
Gjest Silja Skrevet 22. september 2002 #5 Skrevet 22. september 2002 Takk for svar! Sjekket bak på "Aktiv kvinne"-vitamin/mineral tablettene mine og jammen var det ikke 200 ug folsyre der også så da får jeg jo allerede 400 ug om dagen da. :D Regner med at det er like bra som å ta eget tilskudd. (Takk for rart u-tegn-forklaring. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå