Gå til innhold

Klarer du å gå med ull direkte på huden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan fint ha det direkte på armer og bein men klarer ikke følelsen av å ha det direkte på magen, ryggen og halsen 😅 og det gjelder selv den mykeste merinoull også. Hva med dere? 

Anonymkode: 032c7...6dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. 

Anonymkode: 6bfcb...da0

• Liker 1
Skrevet

Jeg klør av alle former for ull, selv det mykeste av det myke. Det går bare ikke.

• Liker 1
Skrevet

Ingen problemer. Jeg går faktisk for det meste i ull. Ull T-skjorter er supre om sommeren også så lenge de er tynne. 

• Liker 1
Skrevet

Null problem. Bruker merinoull fra topp til tå hver vinterhelg på topptur. Har flere gensere av grovere ull, det er ikke halsen min så fan av, det bør være så lite hals som mulig på slike gensere.

Anonymkode: b0c0f...26e

Skrevet

Jeg har sensitiv hud og slitt med atopisk eksem hele livet, men ull direkte mot huden går faktisk overraskende bra 😅

Anonymkode: c2a40...aa7

Skrevet

Samme her. Klikker for meg. vrenger det av asap og må klø over alt! En av ungene er helt lik. Synes ordentlig synd på alle spedbarn med mødre som på død og liv skal pakke de inn i ull fra de blir født, uten noen mulighet til å si fra😭 de har enda mer sensitiv hud enn oss🙈 babyer verken svetter eller leker i regnpytter, så hvorfor 99% bare må ha ull skjønner jeg rett og slett ikke 😅

• Liker 2
Skrevet

Merinoull som brukes i babyklær er jo mye mykere enn det meste man finner til voksne! (Med unntak av kashmirull) 

Bruker alltid ull på barna og det er mykt og fint. Kjøpte noen ullstrømper til meg selv nylig og de var ikke det og jeg begynte å klø som en gal. Ull av typen som de bruker i babytøy (Lillelam osv) er kanskje såpass dyrt at det er vanskelig å finne det i voksen-størrelser ? 🤔

Anonymkode: 011ef...7df

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Merinoull klarer jeg å ha direkte på huden, men slike strikke gensere i ull, klarer jeg ikke da klør det noe sykt. 

Skrevet

Ja, jeg bruker ull mot kroppen omtrent hele tiden. Truser, bh-er, mamelukker, stillongser, singleter osv. Gjerne i silkemiks, men også annen ull. Jeg har dog fortsatt mareritt om kløhelveteulla som fantes da jeg var liten, men det er heldigvis andre boller nå til dags.

Anonymkode: deedc...83d

Skrevet

Klør av all ull. Ungen er likedan, har noen kjempefine nøstebarn-pysjer i ull-silke (fått i gave), men stakkaren klør som f likevel. 

Anonymkode: f339c...157

Skrevet

Ja, bor i ull fra oktober til mai :)

Anonymkode: 4e42e...aa5

Skrevet
1 time siden, tussatester skrev:

Samme her. Klikker for meg. vrenger det av asap og må klø over alt! En av ungene er helt lik. Synes ordentlig synd på alle spedbarn med mødre som på død og liv skal pakke de inn i ull fra de blir født, uten noen mulighet til å si fra😭 de har enda mer sensitiv hud enn oss🙈 babyer verken svetter eller leker i regnpytter, så hvorfor 99% bare må ha ull skjønner jeg rett og slett ikke 😅

Nuvel, en liten kid som reagerer på ull vil enten få utslett og/eller gråte. Babyer gråter når noe er ubehagelig.

Grunnen til man kler på spedbarn ull er at babyer ikke kan regulere sin egen kroppstemperatur så godt, så da er det fint med stoffer som har så gode temperaturregulerende egenskaper som ull.

Jeg reagerer ikke på ull overhodet, kan gå med både myk merino og grov ull uten problemer. 

Anonymkode: 76b3d...52a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...