Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går og i dag har baby på litt over 3 uker blitt ferdig med ammingene på rundt 10-25 minutter. Tidligere har det fort gått over en time. Hun sover og virker tilfreds. Spiser ca. hver 3./4. time. 

Bør jeg bekymre meg om dette fortsetter?

Anonymkode: 3975f...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir mer effektive og lengden på ammingen går naturlig ned når de blir eldre. Vekten er en bedre pekepinn på hvordan det går med ammingen så hvis alt er ok der hadde jeg ikke tenkt mer på det og bare vært fornøyd med å ikke være lenket til sofaen hele dagen lang. 

Anonymkode: c6b26...f42

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir mer effektive og lengden på ammingen går naturlig ned når de blir eldre. Vekten er en bedre pekepinn på hvordan det går med ammingen så hvis alt er ok der hadde jeg ikke tenkt mer på det og bare vært fornøyd med å ikke være lenket til sofaen hele dagen lang. 

Anonymkode: c6b26...f42

Takk for svar :) Skjer dette så brått? Hun har våte bleier, men det føles rart når hun tidligere har brukt så lang tid! Føles som hun ikke får nok da🙈

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går og i dag har baby på litt over 3 uker blitt ferdig med ammingene på rundt 10-25 minutter. Tidligere har det fort gått over en time. Hun sover og virker tilfreds. Spiser ca. hver 3./4. time. 

Bør jeg bekymre meg om dette fortsetter?

Be om vekt kontroller på helsestasjonen så kan du fort få et bilde av situasjonen. 6 våte bleier hver dag skal det også være. Kanskje hun har blitt sterkere? Bra du passer på bare fortsett sånn!

Anonymkode: 99caa...375

Skrevet

Fint du passer på. Årsaken til at hun blir fortere mett, kan være både at hun spiser mer effektivt fordi hun har teknikken inne og at din kropp 'slipper melka ned' lettere. Jeg opplevde selv at jeg etterhvert fikk så mye melk at det omtrent sprutet ut når ungen begynte å drikke. Jeg måtte ha oppsamlingskopp på det brystet ungen ikke sugde på for melka strirant. Kanskje svelger hun unna alt hun makter. Vektsjekk kan du evt gjøre hjemme også hvis du har sånn gammeldags kjøkkenvekt. Da kan du følge med at vekta går oppover.  

Anonymkode: ef5b7...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...