AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Hun bor 50/50 hos mor og far, men innimellom ønsker hun å komme til mor en dag eller to før tiden, eller hun vil overnatte hos besteforeldrene en helg hun er hos far, men far sier nei. Han nekter henne og sier kun at hun skal være der på hans dager. Ja, det er han som bestemmer når hun er der, men hun har vel litt å si selv nå når hun nærmer seg 15 år? Anonymkode: 424ae...580
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Hun er over 12 så hun kan nå bestemme hvor hun vil være og hvor lenge... Anonymkode: 1f112...354 3
Ulrikke Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Da mine stebarn (3 stk) kom i den alderen bestemte de selv hvor de ville være. Så enkelt (og så vanskelig for foreldrene!). Det resulterte i at de fordelte seg stort sett likt, men ofte i lengre eller kortere perioder enn det gamle oppsatte samværet var. Hadde noen av foreldrene tviholdt på dem spørs det om de hadde valgt den andre... 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Etter 12 bestemmer barna i grunn selv. Faren kan jo ikke låse henne inne akkurat, og heller ikke overse hennes behov og ønsker? Tenker far er egoistisk i dette tilfellet, og tenker mer på sine behov enn barnet. Anonymkode: 72bb6...cfd 3
MissPierce Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Tror jeg hadde pratet med far her, og sagt at om han ikke løsner litt på tøylene her. Så kan han faktisk ende opp med at hun ikke kommer til han i det hele tatt, og at det faktisk er ett valg hun kan ta nå.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Tenker at ting skal være litt forutsigbart for hele familien, og at de ikke kan valse frem og tilbake helt som de vil. Anonymkode: c746e...801
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun er over 12 så hun kan nå bestemme hvor hun vil være og hvor lenge... Anonymkode: 1f112...354 Trodde det var over 16 jeg... ? Men at etter 12 skal hans/hennes mening veie tungt. .(Men ikke bestemme) Anonymkode: 441fb...e79
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Etter 12 bestemmer barna i grunn selv. Faren kan jo ikke låse henne inne akkurat, og heller ikke overse hennes behov og ønsker? Tenker far er egoistisk i dette tilfellet, og tenker mer på sine behov enn barnet. Anonymkode: 72bb6...cfd Feil! Sitat Fra barna er 12 år skal det legges stor vekt på hva barnet mener! Fra barnet er 16 år skal barnet bestemme selv hvor man vil bo. https://www.ung.no/oss/skilsmisse/152637.html Anonymkode: 441fb...e79
Tulla25j Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 (endret) Fra vi var 12/13 så bestemte vi selv etter som hvor det passet å være. Var utgangspunktet annenhver helg hos pappa som bodde 45 min fra mamma. Ergo hadde jeg lite omgangskrets der bortsett fra familie. Pappa hadde forståelse for at jeg ville prioritere fotballcuper, venninnekvelder og bursdager om det var i hans helger i tenårene. Så lenge jeg hadde et sted å overnatte, enten hos mamma eller venninner. Var som regel aldri noe problem, etterhvert tok jeg også tog frem og tilbake selv. Skulle mamma på hytta (noe jeg hatet på den tiden) så fikk jeg være hos pappa/bestemor om de var hjemme. Bestemor bodde i samme gate som pappa så kunne være der på dagtid og sove over hos bestemor Jeg er ihvertfall veldig glad for at pappa aldri ga meg dårlig samvittighet for å prioritere andre ting. Han sa aldri nei og skjønte at det ikke var like kult «innestengt» hos han. Hadde han tvunget meg til det så tror jeg ikke vi hadde hatt like godt forhold i dag. Han ga ikke like stor innsats på at det skulle være så kult hos han heller, så det skulle bare mangle at han lot oss gjøre litt som vi ville. Endret 20. oktober 2020 av Tulla25j 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå