Gå til innhold

Hanna eller Hannah?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hanna.

Anonymkode: 409b2...8bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten Hanne eller Hannah

Anonymkode: 487f3...ba7

Skrevet

Jeg heter Hanna. At barnet alltid må si Hannah med h er et dårlig argument, for jeg blir alltid spurt om jeg heter Hanna med eller uten h😅 Personlig synes jeg Hannah ser finere ut, men fikk navnet uten h så da beholder jeg det sånn også.

Anonymkode: 56d98...60c

Skrevet

Jeg foretrekker det originale navn Hannah (med slutt-h), eller den germanske formen Hanne (med e). 

Hanna uten h'en til slutt blir for meg en uskjønn blanding av de to.

Anonymkode: f0927...399

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen venter barn, og har bestemt oss for Hanna/Hannah. Foretrekker dere generelt navn med stum h eller uten? Og spesielt i tilfellet Hanna eller Hannah? 

Jeg heller mer mot Hannah, synes det er penere på et vis. Mannen synes det er unødvendig med en h som er ubrukelig. 

Anonymkode: 96b36...0ff

Gratulerer med baby! 🥰 Men enig med mannen din: Hanna. Unødvendig med stum h bare fordi det er "fint". 

Anonymkode: c3f37...873

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke vitsen med en ekstra h.  Den uttales jo ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Det sies jo at symmetriske ansikter og kropper er penere. Da gjelder det kanskje symmetriske navn også som skrives likt både forlengs og baklengs (palindromer). Men det er vel også slik at ansikter som er veldig symmetriske/perfekte ser kunstige ut og kan vekke en uhyggefølelse av den grunn (uncanny valley).

Anonymkode: 3f046...cf0

Skrevet

Liker Hannah best, syntes det ser penere ut.

Anonymkode: 7f4b4...b86

Skrevet

Hannah

Hannah er et kjent Palindrom ord. Det er jo noe alle lærer om på skolen. Så sier seg selv at det navnet skal skrives med h.

Anonymkode: e7236...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...