Gå til innhold

Snart to år, seen dupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sov i ca 11 timer i natt, det er ganske normalt. Sov ikke i barnehagen i dag (sover som regel en time der fra ca 12-13). Ble henta 15.30, sovna 17.30. Mannen er alene hjemme med barnet.

Jeg synes han burde prøve å holde hen våken, og så heller legge tidligere enn vanlig for kvelden. Men hen sovna altså. Jeg sa han burde vekke hen etter en kjapp powernap, men han vekket hen ikke før etter ca 3 kvarter, masse gråt, fortsatt trøtt.

Hadde han latt hen sove til våknet av seg selv, ser jeg for meg at klokka hadde blitt nærmere syv og at barnet ikke hadde blitt trøtt igjen før veldig sent i kveld. Jeg jobber til 22 og skal på jobb igjen 7.30. Mannen har en avtale kl 8.

Han ble irritert fordi jeg ba han å vekke henne fort/vekke i det heletatt. Jeg tror det hadde vært bedre å vekke tidligere enn etter 3 kvarter. Nå blir hen trøtt litt senere enn vanlig, men får sikkert sove godt frem til vekking pga bhg.

Hadde vi latt sove til våknet selv i kveld, ville det sikkert ikke blitt mange timer søvn i natt.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen, og hvorfor?

Det er jeg som pleier å ta meg av legging, han er mye bortreist pga jobb og ser ikke ut til å begripe at det er viktig å prøve å holde på gode rutiner. Han sa "Skal aldri vekke hen igjen, hen må få sove når er trøtt" bla bla. Men hva med i morgen tidlig/i natt da..??

Anonymkode: 151b6...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun blir overtrett av å være våken så lenge ville jeg latt hun sove 45 min, men kanskje han skulle lagt henne kl 16 så hun ikke sov til etter 17. Vi gjorde nylig det, og da gikk legging kl 19 kjempe fint. Hadde mye overtrette kvelder som gjorde at vi testet den varianten. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også prøvd å legge venne med engsng hun ble hentet også vekket etter ca 30-45 min. Så det ikke ble så seint. Men det er vanskelig og vite. Du/dere kjenner jo deres barn. Kan være jeg hadde prøvd å holde henne våken også og heller legge litt tidligere... ja hadde nok gjort det også vært ute og lekt så hun holdt deg våken 🙈 erfaringa messig må man bare prøve seg frem i sånne situasjoner, kjedelig som det er

Anonymkode: 5d320...dda

Skrevet

Om jeg merket at barnet var sliten og trøtt og ikke sovet på dagen, ville jeg stelt hen og lagt det for kvelden 17.30 istedenfor å legge inn en dupp. Men nå kjenner jeg jo ikke hvordan barnet ditt er, og om hen evt ville våknet senere på kvelden. Men mine barn har det fungert på hvertfall. 

Anonymkode: 3b986...7b0

Skrevet

Jeg ville lagt barnet for natten 1730. Det har jeg gjort flere ganger. 

Men mangler informasjon om hva som er vanlig leggetid for barnet. Det vil kunne påvirke svaret mitt. 

Skrevet
2 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Jeg ville lagt barnet for natten 1730. Det har jeg gjort flere ganger. 

Men mangler informasjon om hva som er vanlig leggetid for barnet. Det vil kunne påvirke svaret mitt. 

For tiden pleier hen å sovne 19.30-20. I går ble klokka 21.30, så jeg tenker at det blir en god dupp i barnehagen i dag.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For tiden pleier hen å sovne 19.30-20. I går ble klokka 21.30, så jeg tenker at det blir en god dupp i barnehagen i dag.

Ok, da legger din seg litt senere enn min,  men hadde nok fortsatt prøvd å legge for natten 1730 om barnet var stuptrøtt på det tidspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...