Gjest Bamse20 Skrevet 21. oktober 2020 #41 Del Skrevet 21. oktober 2020 Just now, AndreasBR said: 🤷♂️ jaja, bruk enda mer penger på det da vel 😄 Har ikke lyst men skal få en kompis til og sjekke på det ikveld da han skal sette ny ledbar på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #42 Del Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, Bamse20 skrev: Har ikke lyst men skal få en kompis til og sjekke på det ikveld da han skal sette ny ledbar på bilen ledbar er nais. Skulle gjerne hatt det på bimmern, har det på volvoen. Hva slags ledbar skal han sette på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 21. oktober 2020 #43 Del Skrevet 21. oktober 2020 Just now, AndreasBR said: ledbar er nais. Skulle gjerne hatt det på bimmern, har det på volvoen. Hva slags ledbar skal han sette på ? https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/ekstra-lysskinner/lysrampe-led-006262/#tab02 Denne var på tilbud for 999, og jeg hadde bare 1000 og bruke, så det der er bedre en ingenting 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #44 Del Skrevet 21. oktober 2020 8 minutter siden, Bamse20 skrev: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/ekstra-lysskinner/lysrampe-led-006262/#tab02 Denne var på tilbud for 999, og jeg hadde bare 1000 og bruke, så det der er bedre en ingenting 😃 o.O den er 8.5cm høy.. Den på volvoen min er kanskje maks 3.. 😄 Blir nok litt for stor for å montere foran hos meg den der ja. Takk for linken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 21. oktober 2020 #45 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AndreasBR said: o.O den er 8.5cm høy.. Den på volvoen min er kanskje maks 3.. 😄 Blir nok litt for stor for å montere foran hos meg den der ja. Takk for linken haha 😄 Den passer bra på min bil, håper bare de lyser ok 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #46 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AndreasBR skrev: Nei, det er ikke sammenlignbart. Drivaksel sitter normalt ikke på girkassen heller. (Dog gjør kanskje det på noen FWD-biler) Girkasse er ikke en del av mellomakselen. Det er selvsagt sammenlignbart. Nei, drivaksel sitter ikke på gearkassen, derimot gjør gjerne det indre leddet det. Drivaksel sitter igjen i leddet. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #47 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt sammenlignbart. Nei, drivaksel sitter ikke på gearkassen, derimot gjør gjerne det indre leddet det. Drivaksel sitter igjen i leddet. Anonymkode: d75b7...508 Drivaksel som sitter på girkasse.... Forenklet måte å si det på, men det er for FWD. Bimmern min har ingen drivaksel på girkassen. Og jo, drivakselen er koblet på "girkassen" på en FWD. På bimmern er drivakselen koblet til differensialen. Som igjen er koblet til girkasse via mellomaksel. Kanskje ikke snakke høyt om ting du ikke vet om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #48 Del Skrevet 21. oktober 2020 29 minutter siden, AndreasBR skrev: Drivaksel som sitter på girkasse.... Forenklet måte å si det på, men det er for FWD. Bimmern min har ingen drivaksel på girkassen. Og jo, drivakselen er koblet på "girkassen" på en FWD. På bimmern er drivakselen koblet til differensialen. Som igjen er koblet til girkasse via mellomaksel. Kanskje ikke snakke høyt om ting du ikke vet om Nei. Drivakselen er koblet til indre drivledd, som i sin tur er koblet til gearkassen. På en frontmotorisert, bakhjulsdrevet bil er drivaksel koblet til drivakseledd som i sin tur er koblet til differensialen. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #49 Del Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Drivakselen er koblet til indre drivledd, som i sin tur er koblet til gearkassen. På en frontmotorisert, bakhjulsdrevet bil er drivaksel koblet til drivakseledd som i sin tur er koblet til differensialen. Anonymkode: d75b7...508 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤣"ok" Du får ta ut drivaksel da, og se om noe ledd sitter igjen. Endret 21. oktober 2020 av AndreasBR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #50 Del Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤣"ok" Du får ta ut drivaksel da, og se om noe ledd sitter igjen. Selvsagt sitter leddet igjen om man tar ut drivakselen. Leddet er tredd på en splines på drivakselen og låst der ved hjelp av en låsering. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #51 Del Skrevet 21. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvsagt sitter leddet igjen om man tar ut drivakselen. Leddet er tredd på en splines på drivakselen og låst der ved hjelp av en låsering. Anonymkode: d75b7...508 Om du demonterer drivakselen står du med delen jeg viste bilde av tidligere i handa. Og ingenting sitter igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #52 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Om du demonterer drivakselen står du med delen jeg viste bilde av tidligere i handa. Og ingenting sitter igjen. En drivaksel kan ikke demonteres. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 21. oktober 2020 #53 Del Skrevet 21. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: En drivaksel kan ikke demonteres. Anonymkode: d75b7...508 "ok" Utførte magi på Dodge RAM'en jeg hadde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #54 Del Skrevet 21. oktober 2020 10 minutter siden, AndreasBR skrev: "ok" Utførte magi på Dodge RAM'en jeg hadde da. Å kutte opp en drivaksel er ikke å demontere den. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 21. oktober 2020 #55 Del Skrevet 21. oktober 2020 ble bedre lys nå 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 23. oktober 2020 #56 Del Skrevet 23. oktober 2020 Oppdatering: Jeg kjørte innom Volvo en tur og fikk en mekaniker til å sjekke. Han sa det var tårnlageret. Noe som hun nevnte til meg da jeg kjøpte bilen. Uten om det så var det ingenting spesielt. Greit å vite at det ikke var drivknutn iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 25. oktober 2020 #57 Del Skrevet 25. oktober 2020 På 21.10.2020 den 20.55, AnonymBruker skrev: Å kutte opp en drivaksel er ikke å demontere den. Anonymkode: d75b7...508 Jeg kuttet den ikke opp. Jeg demonterte den bare. I sin helhet. Med begge sider fortsatt festet på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #58 Del Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Jeg kuttet den ikke opp. Jeg demonterte den bare. I sin helhet. Med begge sider fortsatt festet på den. Da har du ikke demontert en drivaksel, men løsnet leddene fra den. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 26. oktober 2020 #59 Del Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 8.32, AnonymBruker skrev: Da har du ikke demontert en drivaksel, men løsnet leddene fra den. Anonymkode: d75b7...508 Nope. Jeg demonterte drivakselen fra bilen, og stod igjen med drivakselen i handa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #60 Del Skrevet 26. oktober 2020 10 timer siden, AndreasBR skrev: Nope. Jeg demonterte drivakselen fra bilen, og stod igjen med drivakselen i handa. Det er mulig, men jeg tror nok heller du kanskje demonterte drivaksel med drivakselledd fra bilen. Anonymkode: d75b7...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå