AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Hei, Lurer på om det er noen av dere menn som synes at dama er like fin etter hun tar av seg sminken om kvelden? Er det noen som har opplevd at det var rart å se kjæresten uten sminke for første gangen når dere først ble sammen? Jeg snakker nå om menn som faktisk har damer som bruker sminke. Vet jo at ikke alle kvinner gjør det. Jeg må være ærlig og si at jeg føler det er vanskelig å "stole" på det når menn sier til meg at jeg også er fin uten sminke. Jeg føler egentlig at jeg ser ganske trøtt og "kjedelig" ut. Ikke at jeg bruker mye sminke til hverdags, men likevel... Anonymkode: ce59d...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Hvis du sminker deg mye så er det vel en grunn til det, er alt jeg velger å si.. Mann her Anonymkode: bf467...fea 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Alt handler jo om hvordan mennesker er vant til å se på andre mennesker. Når jeg først er vant til å se på noen som bruker mye sminke, vil det være unaturlig for meg å se for meg hvordan denne personen ville sett ut uten sminke. Det er hjernens oppfatning. Det er noen man aldri kan kjenne igjen. Det går begge veier, fra uten eller fra med sminke til det omvendte. Anonymkode: f8244...42a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg ser ganske forandret ut med og uten sminke, er så lys. Men mannen får bare tåle min naturlige look på kveld/natt. Noen er jo fin uten sminke også, men jeg må bare tåle å ikke være en av de😆 Anonymkode: 1e6ea...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Dersom du sminker deg så mye at du ser helt annerledes ut uten sminke så er det på tide å avslutte (selv)bedraget. Anonymkode: bedab...973 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Kjøresten min bruker ikke sminke til hverdags, så ja hun er like naturlig pen på kvelden. Anonymkode: 2c743...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 TS her. Som sagt er jeg ikke en som "oversminker" meg... Jeg var bare nysgjerrig. Noe så "lite" som med og uten mascara kan jo gjøre en stor forskjell på hvordan en ser ut. Anonymkode: ce59d...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser ganske forandret ut med og uten sminke, er så lys. Men mannen får bare tåle min naturlige look på kveld/natt. Noen er jo fin uten sminke også, men jeg må bare tåle å ikke være en av de😆 Anonymkode: 1e6ea...2ca Ja, dette er et godt poeng. Man trenger ikke å ha mye sminke for at de faktisk blir en del forskjell. Om man for eksempel har lyse bryn og lyse øyevipper, er det naturlig at det blir en del forskjell med sminke på eller ikke. Uten at dette betyr at man "oversminker" seg. Det er nærmere at sminken fremhever fine trekk som ellers kanskje blir mindre tydelige. Anonymkode: ce59d...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 Hva med menn som har skjegg og bart i halve ansiktet, og kan kamuflere hvordan de ser ut 24/4, år ut og år inn? Sminken kan jo vaskes av, men menn som egentlig ser stygge og veike ut i ansiktet kan skjule seg bak masse hårvekst. Lureri! Er derfor jeg aldri dater menn med skjegg. Man ser jo ikke hvordan de egentlig ser ut i trynet. Anonymkode: b4e35...246 4
Katten.2.0 Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 Det er når hun er usminket og udusjet at man ser hvem hun virkelig er - og det er dér jeg finner den ordentlige skjønnheten. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Hva med menn som har skjegg og bart i halve ansiktet, og kan kamuflere hvordan de ser ut 24/4, år ut og år inn? Sminken kan jo vaskes av, men menn som egentlig ser stygge og veike ut i ansiktet kan skjule seg bak masse hårvekst. Lureri! Er derfor jeg aldri dater menn med skjegg. Man ser jo ikke hvordan de egentlig ser ut i trynet. Anonymkode: b4e35...246 Dette har jeg tenkt på en del selv, faktisk. Nå liker jeg jo veldig godt skjegg... Og det er interessant hvordan enkelte menn kan gå fra å være råflotte med skjegg, til en god del mindre pene uten. Anonymkode: ce59d...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, Katten.2.0 said: Det er når hun er usminket og udusjet at man ser hvem hun virkelig er - og det er dér jeg finner den ordentlige skjønnheten. Så koselig svar. Han jeg dater nå virker til å like meg ekstra godt i slike settinger...Ja, det er kanskje fordi man kommer "nærmere" på? En del av hverdagens "fasade" blir fjernet... Anonymkode: ce59d...a7d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 7 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Det er når hun er usminket og udusjet at man ser hvem hun virkelig er - og det er dér jeg finner den ordentlige skjønnheten. Elsker det svaret! En av mine ekser var utrolig flink til å se meg i alle situasjoner, slik jeg får inntrykk av at du ser din kjæreste - det er en unik greie som er så utrolig viktig for et forhold! Jeg savner det faktisk. Anonymkode: 04e5d...779 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg sminket meg en del tidlig i 20-årene, men ikke så ekstremt som de fleste gjør i dag. Det var snakk om foundation for å jevne ut hudtonen, litt eyeliner og øyeskygge, men aldri noe for å endre fasongen på ansiktet eller noe slikt. Jeg har heller aldri vært redd for å vise meg sminkefri for dater/kjærester, aldri fått noe annet enn positiv tilbakemelding på når jeg er sminkefri. Går stort sett uten sminke i hverdagen nå Når jeg først sminker meg, er det kun for å jevne ut hudtone og fremheve øyne. Skjer bare om jeg skal noe spesielt, eller føler for å pynte meg litt. Kanskje 2 dager i uka i snitt. Mannen min foretrekker meg usminket, får flest komplimenter fra han da ❤️ Anonymkode: 490f3...ed3
Gjest Alterego666 Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 Man elsker jo kvinnen, ikke sminken. Jeg henger meg på @Katten.2.0her.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 Har en misstanke om at det er flere ting som ikke kommer opp her. Man har ts sin side, mannen hennes side og sannheten ligger nok midt i mellom der en plass. Høres ut som dere begge har mye å jobbe med for å gi et forenklet svar.. Anonymkode: 16d82...7a8
~ m a u d e ~ Skrevet 21. oktober 2020 #17 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg må si jeg blir nokså forstyrret av dette utseendefokuset som stadig er her inne på samliv og kjærlighetsrelasjoner. Det er ikke sånn at de relasjonene fungerer bedre om folk er så pene eller kjekke. En relasjon fungerer fordi man synes at partneren er skjønn. Og man synes parneren er skjønn, fordi man er glad i han eller henne. Det å bli glad i noen, handler om indre verdier, ikke om ytre ting. Faktisk er det ofte heller slik at de som bruker mye tid og krefter på utseendet og fasaden, taper sin indre skjønnhet, fordi de blir for selvopptatt. Jeg vet ikke hvor mange historier jeg har hørt om pene mennesker som blir forlatt til fordel for snille mennesker. Hvis du ønsker en partner som synes du er dønn nydelig, med eller uten sminke, så er det der du skal legge fokuset ditt. Er du god og snill mot andre mennesker, empatisk, arbeidsom, sindig og fornuftig, så vil mennesker elske deg og se på deg som skjønn. Døgnet rundt. Med og uten sminke. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå